Ga naar inhoud
  • 0

HELP ! verschoven koppelstang/stabilisatorstang ?! heb ik weer....


m18587

Vraag

Hallo allemaal.

Gisteren reed ik bij ons in de buurt over een drempel (die ik wel vaker neem en niet met hoge snelheid)

Ik hoorde vervolgens een hard geluid, alsof je met de uitlaat de drempel raakt. Echter kwam dit van voorin de auto waar de uitlaat nog niet geraakt kan worden.

Bij het sturen hoor ik nu een vreemd ondefinieerbaar geluid...

 

Zojuist even met ingedraaide wielen de situatie bekeken.. Tot mijn verbazing lijkt de stang die van de linker stabilisatorstang naar de rechter stabilisatorstang loopt te zijn verschoven.... En wel van links naar rechts.

Ik heb foto's gemaakte welke ik bijvoeg voor de duidelijkheid...

 

op deze foto zie je rechterzijde:

post-15965-0-02906700-1449413681_thumb.jpg

 

en op deze de linkerzijde:

post-15965-0-06000800-1449413689_thumb.jpg

 

Zoals je ziet loopt ie bij links aan terwijl op rechts ruimte zat is....

 

 

Iemand hier ervaring mee?!

Kan ik dit gewoon op de brug weer terug op z'n plaats zetten of moet ik hiervoor nieuwe rubbers hebben?!

 

Tips zijn meer dan welkom.....

aangepast door m18587
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou moet ik wel zeggen dat ik er gisteren en vandaag gewoon nog kilometers mee gemaakt heb en ook hobbelige wegen.. Dus het zou mij niets verbazen als dit wel van gisteren is, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet..

Heb eergisteren niet toevallig gekeken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat kan ik op dit moment helaas niet zien. Wilde morgen eigenlijk sowieso de banden wisselen voor winterbanden. Maar denk dat ik maar gelijk ff doorrijdt naar de hobbyhal om op een brug even goed de onderkant te bekijken...

 

Dan kan ik idd gelijk zien of het makkelijk te herstellen is of dat er toch ook nog iets anders kapot is...

aangepast door m18587
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maandagochtend de auto op de brug gezet bij de hobbyhal.

Tot mijn verbazing was er niets kapot of verschoven aan de ophanging.. wat het wel was? De wielkuip was los gekomen en liep tegen de stabilisatorstang aan wat geluid maakte. Waarschijnlijk toch de drempel iets te hard gepakt en daarna geluid gehoord en dan zie je 'problemen' die er gelukkig niet waren.

 

Wielkuip weer terug geklikt/geschroefd. Lijkt echter niet heel stevig (meer) vast te zitten. Voorlopig eens aankijken en anders andere oplossing zoeken voor het vastzetten.

 

Gelijk ook de winterbanden maar weer er onder gehangen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb ik ook gehad,

bij mij was het ook de stang/noot die achter de wielkuip bleef hangen bij diep inveren.

heb zelf de wielkuip wat geplooid zodat deze wat verder kwam te liggen en de noot niet meer achter de rand van de kuip kon blijven haperen

 

bij was het hier te zien,

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/20608-wulfke-passat-3c-19tdi-meerdere-mods-op-komst/page-15

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus dat....

 

Afgelopen weken begon mijn auto linksvoor toch behoorlijk te kraken en te knarsen.

Vanmorgen een wissel gedaan voor de zomerbanden (ik weet het, maar ik wilde ook graag de ophanging controleren dus dan maar gelijk een wissel)

 

En wat bleek, wat ik vorige keer niet kon zien nog, de veer van mijn linker voorwiel was afgebroken. Inmiddels had deze zich in het lager gedraaid en deze was helemaal verwrongen...

Dus naast de bandenwissel ook maar gelijk twee nieuwe veren en veerlagers gemonteerd.... Ipv een ochtendje zoet.. een hele dag zoet, incl ophalen van de onderdelen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden