Ga naar inhoud
  • 0

Welke velgen staan mooi met een standaard onderstel?


MrMillion

Vraag

Deze vraag is vast al eens voorbij gekomen.. Maar ik ben op zoek naar een knap setje velgen voor de passat. Momenteel zit er de standaard 15' lichtmetaal onder. Dat lijkt niet raar maar aangezien er ook winterbandjes bij moeten mag ik van mijzelf wel weer wat gaan uitgeven ;).

 

Volgens de rdw is het een sportline maar in de koffer staat comfortline. Tevens zitten er hulpveren onder. Niet de laagste dus.. Dat willen we ook niet. Het is de familycruiser en die moet gewoon met gang over de drempels.

 

Zelf ben ik gek op de helios (pheaton) of de fat five (a8). Ik twijfel alleen of 18' wel gaat staan zonder verlaging. 17' zou nog kunnen met een lekkere band.

 

Vereiste is wel een ori vag velg. Dus audi, vw, skoda. Heeft iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Eens met bovenstaande. Ik heb een tijdje rond gereden met 17" en standaard onderstel. Echt geen porum.

Wil je zo hoog blijven rijden? Max 16" eronder.

Omtrek blijft gelijk, dus 17" 'met een lekkere band' snijdt geen hout.

195/65/15 is hetzelfde als 225/45/17 qua rolomtrek

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar was ik al een beetje bang voor...

 

Hoe heet de 17' velg die ook vaak onder een standaard highline zit? Die vind ik nog netjes zonder verlaging.

 

De hulpveren achter kunnen er opzich wel uit. Wij rijden nooit zwaar beladen. En verlagen... Dan moet ik dat wel stiekem doen ????. Heb nog 3 golfjes 1 waarvan 2 op schroefset staan. 1 weitec en 1 op pingelinglong (goedkoop). Staat leuk maar comfort is ruk ( weitec is dan nog de beste). Passat blijft een lekkere cruiser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Phoenix velg is de meest standaard 17 inch.

Als je een sportline onderstel op de kop tikt (veren en dempers) heb je een redelijke verlaging 2~3 cm en comfort blijft goed.
Past mooi bij een 17 inch velg

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb 16" onder me 3BG (Road America, OEM) i.c.m. comfortline vering, rijd voor mij een stuk beter dan 15"! Ik ga binnenkort alle OEM dempers van 10 jaar oud vervangen door Bilstein B6. Wellicht dat dan de veren de bottleneck gaan worden ;-)

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de reacties ;). Knappe velen die Phoenix! Maar ik heb een onverklaarbare afkeer tegen multisteek velgen... En sta, ik moet dan eerst weer de plastidip eraf halen en het is me net ff te ver rijden.

 

We houden marktplaays gewoon rustig in de gaten. Anders doe ik voor de winter een setje staal. De T4 heeft nieuwe verstuivers nodig, grapje is al duur genoeg helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden