Ga naar inhoud
  • 0

Remmen, blokken en klauwen


MJKC3

Vraag

Dag beste forum leden,

 

geruime tijd niks laten horen, of te wel. Alles gaat prima met de VW 3C2 uit '07 (BKP)

Nu heb ik wat advies nodig om te verder te kunnen.

 

Ik wil mijn achter remblokken laten vervangen. De garage kreeg de klemmen niet gereset, ze wilden niet meer terug en gaf als advies om de remklauwen dan maar te vervangen. Die waren versleten zeiden ze want hij kreeg ze niet elketronisch gereset. Dit leek me een erg voorbarige oplossing want dan gaat de prijs meteen een factor 10 omhoog...

Ik heb er geen goed gevoel over, maar ben alles behalve een expert. Moeten remklauwen na 180k vervangen worden? mijn vorige passat met 400k had nergens last van.

Maar goed. nu dus de oude blokken er nog op totdat we een beslissing hebben gemaakt, en maar geen noodstop maken dus...

Maar 1100,- schoot me in het verkeerde keelgat, ik ga niet meteen als flappetap fungeren. Maar remmen is wel een tricky dingetje vind ik altijd.

 

 

Heb ik te maken met een prutser? wat kan ik doen? code vragen van de VAGCOM? Advies is welkom.

 

Tnx

Marc

aangepast door MJKC3
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

als je de wagen hebt afgeleverd met een foutloze handrem zou je toch mogen verwachten dat je er ook zo vertrekt.

Ik zou even kijken of er iemand bij jou in de buurt in bezit is van VCDS en hem eens te laten controleren.

 

moest het dan toch zo zijn dat ze defect zijn kan je nog beslissen van een 2de hands setje te monteren.

bij 123parts.nl is er een verbeterde Tiguan set te koop voor 120eur per klauw

http://www.123parts.nl/remklauw-passat-tiguan-links-of-rechts-achter-electrisch-2013/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank allen al voor de info. Top. Vrouwtje heeft hem opgehaald bij de garage vandaar ook wazige verhaal. Ik ga morgen ff langs. voor het precieze verhaal. Zolas ik het nu hoor heeft het iets met een veertje te maken die stuk/vast zit. De oude remblokken zijn er niet eens afgeweest. Automatische parkeerrem doet het idd gewoon goed.

Morgen weer een dag

 

Tnx nogmaals

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag 2,

 

Vandaag even navraag gedaan bij de garage. De motor op de klauw loopt wel, kan ook van de parkeerstand af en op maar als hij hem in de onderhoudsstand wil zetten dan gaat de klauw niet ver genoeg open om er nieuwe blokken in te zetten.

Klinkt me nog steeds vaag. Hij heeft geprobeerd om het handmatig te doen maar dat was niet gelukt.

Na het filmpje gezien te hebben, dank daarvoor, moet het bijna niet mis kunnen gaan, maar als je iets vergeet, gaan ze dus niet open. rara, klinkt dus bekend.

 

Is er iets wat hij nog had kunnen doen of is het idd kapot.

 denk dat 2nd opinion wel op zijn plek is.

 

Iemand in de buurt van Amsterdam een adresje met VCDS
?

 

Hoor het graag.

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de moteren zijn terug gesteld moet je ook de rem cylinder nog terug drukken, zo heb ik het ook gedaan, heb zelf de blokken voor de zomer vakantie rond om verwisseld. Je kan wel in Wilnis wonen maar je moet ook tijd hebben. :mrgreen:

 

Grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toppertje Vinnie,

 

waar vakmanschap al niet goed voor is. De zuigers zaten dus een beetje vast. Met een extractor beetje voor beetje open geduwd. Daarna geen centje pijn en schoven de nieuwe blokken er prima op.

Morgen maar eens een gesprekje aangaan bij de garage.

Ben idd een erg blij forum lid!! :) Fantastisch forum met toppers van leden.

 

Dank voor de gezelligheid Vincent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden