Ga naar inhoud
  • 0

Vaste flitspalen navi installeren Discover Pro?


MagnificentDPE

Vraag

Ik mag woensdag mijn Passat 1.6tdi R-line bij de dealer ophalen. Vlgs mij krijg ik dan een navi Discover Pro als standaard in de r-line.

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om zelf de vaste flitspalen te installeren op het navigatie systeem? Uiteraard alleen voor de landen waar dit is toegestaan, dus niet frankrijk, duitsland enzo.
Ik heb dat namelijk nu ook gedaan bij de Peugeot 508SW die ik rijd dat is toch wel erg handig al zeg ik het zelf????

Is dat mogelijk? Kan iemand mij vertellen hoe (linkje naar site met uitleg mag ook)
Of staan deze wellicht er al op?

Alvast bedankt voor jullie hulp

aangepast door MagnificentDPE
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

TOP!! Ook bij mij is het laden van de flitspalen nu gelukt! :D

 

@@navi16 en Mdb:   :thanks:

 

Ik had overigens als work-around het bestand via Carnet geladen, maar dan heb je idd geen geluidssignaal en moet je tot 750mtr inzoomen om de icoontjes te kunnen zien. Hoop dat dat goed genoeg was voor afgelopen vakantietrip, maar nog even afwachten of de postbode nog iets ongewensts komt bezorgen... :neutral:

aangepast door Humaxy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bintang,

dat zet je niet in het menu van de Discover aan, maar op de webpagina POI-Sammlung, waar je het bestand moet converteren ( http://webspecial.volkswagen.de/infotainment/de/de/manuals/nav-companion.html?d1=discoverpro&type=poiNavigation ).

 

Kruisje zetten bij:

 

Annäherungsinformation

X   Bei Annäherung an diese POIs informieren.

 

aangepast door Humaxy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bintang,

dat zet je niet in het menu van de Discover aan, maar op de webpagina POI-Sammlung, waar je het bestand moet converteren ( http://webspecial.volkswagen.de/infotainment/de/de/manuals/nav-companion.html?d1=discoverpro&type=poiNavigation ).

 

Kruisje zetten bij:

 

Annäherungsinformation

X   Bei Annäherung an diese POIs informieren.

 

die link werkt niet meer bij mij, ik kom op de algemene infopagina ivm navigatie etc.. is converteren nog nodig na het downloaden van die "meine_POI_sammlung"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die link werkt niet meer bij mij, ik kom op de algemene infopagina ivm navigatie etc.. is converteren nog nodig na het downloaden van die "meine_POI_sammlung"?

nee, heel die handel uitpakken op een (lege) SD kaart, dan komt alles in de juiste mappen te staan ook...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren getest op de discover media, liep als een trein.  zowel de vaste als mobiele flitsers erop gezet, mooi rood opvallend icoontje erbij.  én geluidsnotificatie.  top!

Welke DM heb je? Ik heb nl. geen geluidsmelding. Maar dat werkt bijkbaar maar vanaf een bepaalde soft- of hardwarestand...

 

Ik heb deze :

Address 5F: Information Electr. (J794)       Labels:| 5G0-035-MIB-STD2.clb
   Part No SW: 5C0 035 680 B    HW: 5C0 035 680 B
   Component: MU-S-N-ER     H22 0245  
 

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In bijlage een foto van mijn systeem.

 

heb alle bestanden op stick gezet en via usb geupdate.  nadien de POI aangevinkt.

Misschien dat jouw bestanden verschillend ware tegenover mijn bestanden?
ik heb de mappen "meine_POI_sammlung_vast_geluid" en "meine_POI_sammlung_mobile_geluid" gebruikt.

gedownload via https://www.dropbox.com/s/p70163nwyubwoxq/POI%20DISCOVER.rar?dl=0

post-23108-0-95112200-1510920987_thumb.jpg

aangepast door davevl
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In bijlage een foto van mijn systeem.

 

heb alle bestanden op stick gezet en via usb geupdate.  nadien de POI aangevinkt.

Misschien dat jouw bestanden verschillend ware tegenover mijn bestanden?

ik heb de mappen "meine_POI_sammlung_vast_geluid" en "meine_POI_sammlung_mobile_geluid" gebruikt.

gedownload via https://www.dropbox.com/s/p70163nwyubwoxq/POI%20DISCOVER.rar?dl=0

deze ochtend de GPS kaarten geupdate naar versie 2018, opnieuw de POI bestanden moeten importeren erna, en ook werkend met geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb zelf ook net de kaartupdate 2018 geïnstalleerd. Echter mijn POI's (lees: speedcams) blijven er gewoon instaan.

Desondanks even nieuw bestandje gemaakt vandaag en zo hebben we die ook weer up2date :grin:

 

Voor de liefhebbers, als laat Sinterklaaskadootje of als vroeg Kerstkadootje, hieronder de speedcam-update West-Europa van vandaag... 

(rar-bestand even uitpakken en de map "PersonalPOI" en het bestand "metainfo2.txt"  direct in de root van de SD/USB kopiëren. Daarna POI-update in DiscoverPro als bekend)

 

Succes!

 

 

PS: betreft vaste speedcams West_Europa, met geluid. Werkt op Discover Pro, wellicht ook op DM.

Speedcams 091217.rar

aangepast door Humaxy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

PS: betreft vaste speedcams West_Europa, met geluid. Werkt op Discover Pro, wellicht ook op DM.

 

 

Alleen de vaste flitsers dus...

 

Heb 1x eerder ook de mobiele meegenomen, maar ik kreeg dan zó vaak waarschuwingen, dat ik dan vaker op de rem stond dan op het gas... :grin:

aangepast door Humaxy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alleen de vaste flitsers dus...

 

Heb 1x eerder ook de mobiele meegenomen, maar ik kreeg dan zó vaak waarschuwingen, dat ik dan vaker op de rem stond dan op het gas... :grin:

Als je je nou aan de snelheid houd heb je die dingen helemaal niet nodig.

En als je geflitst wordt met "paar" km te hard niet huilen en gewoon accepteren. Degene die het gaspedaal intrapt is veranteoordelijk. Simpel als wat :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik probeer mijn flitsers te updaten in mijn Discover Media (niet-Pro dus). Dit lukte me bijna 2 jaar geleden vrij makkelijk, als ik me goed herinner, maar ben nu al een paar uur aan het tobben, zonder succes.

Kan iemand mij laten weten hoe de directory (en sub-directories) op de SD (/USB) eruit ziet? Welke bestanden verwacht de Discover Media?

 

Zodra ik nu de USB drive in USB2 doe, zegt het systeem "Software Update", maar zodra ik dan bij Versie Informatie de update wil uitvoeren, zegt hij dat er geen informatie is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij ziet die er zo uit :

 

attachicon.gifKnipsel.JPG

 

grtz, dre

Dank! Ik heb exact dezelfde structuur, dan moet het eigenlijk in de bestanden zelf zitten. Ik ga eens opnieuw kijken.

 

Edit: Heb de USB stick nu op FAT32 geformatteerd, was NTFS kwam ik achter.

Gek genoeg kwam weer de foutmelding "Geen bestanden etc.". Op dat moment de stick even opnieuw erin gedaan, toen werden de POIs wel herkend.

In ieder geval heb ik weer een update!   :smile:

aangepast door Brambo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je je nou aan de snelheid houd heb je die dingen helemaal niet nodig.

En als je geflitst wordt met "paar" km te hard niet huilen en gewoon accepteren. Degene die het gaspedaal intrapt is veranteoordelijk. Simpel als wat :thumb:

 

Huilen doe ik nooit, want inderdaad: If you can't do the time, don't do the crime....

 

Maar als ik me aan de NL-max.snelheden moet houden, dan had ik wel een skelter gekocht.... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de POI ook probleemloos kunnen importeren in mijn navigatie systeem (vaste met geluid).  Heb de discovery media 2018 versie

 

wat ik wel heb vastgesteld dat ik het geluidje maar een zacht biepje is alsook pas een melding geeft als ik al aan de flitspaal ben.

 

Iemand hier een oplossing voor om iets vroeger de melding te krijgen alsook om het geluid wat luider te maken?

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor wie er interesse in heeft : Met een beetje heen en weer gemail met de auteur van  POInspect0r, uitwisselen van databases en vele uren testen is nu versie 6.3 is verschenen. Deze versie ondersteund nu niet alleen de RNS510/810, maar ook de Discover. Ik heb hem getest (op Discvor Media) (Pro heb ik niet kunnen testen natuurlijk...) en werkt naar behoren. Er komen waarschijnlijk nog een paar kleine wijzigingen, maar ondertussen werkt het heel wat vlotter dan de online programma's die we kennen.

De database waarmee ik getest heb bevat zo'n 80.000 items.

Voor wie al een RNS510 database heeft : het is niet aangeraden deze te gebruiken, je bouwt beter een geheel nieuwe versie op.

De iconen moeten 34 x 39 pixels zijn (breedte x hoogte), ik heb ze in PNG formaat aangemaakt met 96 dpi.

 

Alle suggesties, opmerkingen en foutmeldingen mag je doorsturen.

 

Downloaden kan je hier, registratie kost (hopelijk nog altijd) 9 euro.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor wie er interesse in heeft : Met een beetje heen en weer gemail met de auteur van  POInspect0r, uitwisselen van databases en vele uren testen is nu versie 6.3 is verschenen. Deze versie ondersteund nu niet alleen de RNS510/810, maar ook de Discover. Ik heb hem getest (op Discvor Media) (Pro heb ik niet kunnen testen natuurlijk...) en werkt naar behoren. Er komen waarschijnlijk nog een paar kleine wijzigingen, maar ondertussen werkt het heel wat vlotter dan de online programma's die we kennen.

De database waarmee ik getest heb bevat zo'n 80.000 items.

Voor wie al een RNS510 database heeft : het is niet aangeraden deze te gebruiken, je bouwt beter een geheel nieuwe versie op.

De iconen moeten 34 x 39 pixels zijn (breedte x hoogte), ik heb ze in PNG formaat aangemaakt met 96 dpi.

 

Alle suggesties, opmerkingen en foutmeldingen mag je doorsturen.

 

Downloaden kan je hier, registratie kost (hopelijk nog altijd) 9 euro.

 

grtz, dre

DANK.

 

Dre, je hyperlink in de download is niet correct...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden