Ga naar inhoud
  • 0

Xenon


Arjanr

Vraag

ha heren, en eventuele dames.

 

ik had gisteren ook wat, de xenon lamp knapte en nu rij ik dus met 1 werkende koplamp. Ik naar de dealer en daar de prijs opgevraagd voor het vervangen van de 2. €560,00........ Nu is mijn vraag, nu de lamp toch stuk is kan ik ook wel de lampen upgraden? ik hoor hier verhalen over 4000k xenon lampen, ik heb geen idee wat het is. Graag wil ik nu lampen plaatsen met extra opbrengst ( meer licht)

 

verder wil ik het eigenlijk zelf doen maar hoe haal ik de bumper los?

 

Ik hoor het graag! Groeten Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

hmm klopt wulfke wat betreft de wegmarkeringen zeker,maar merk je dat uberhaupt wel of je met 4300 of 5000 rijdt?

ik heb nog maar zelden op een onverlichte weg gereden om het echt te kunnen zien,de meeste wegen zijn altijd wel verlicht tegenwoordig

ik verzeker je dat ik het verschil tussen 5000 k en 6000 k HEEL hard merk als ik op 'n donkere weg rij. M'n huidige lampjes zitten er 'n jaar of anderhalf in, dus die zullen binnenkort toch wel weer vervangen gaan worden (ik voer dag en nacht lichten op m'n auto). Sowieso terug 6000 K, enige reden waarom nu 5000 is dat mijn leverancier (guyke) er toen geen andere in voorraad had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik verzeker je dat ik het verschil tussen 5000 k en 6000 k HEEL hard merk als ik op 'n donkere weg rij. M'n huidige lampjes zitten er 'n jaar of anderhalf in, dus die zullen binnenkort toch wel weer vervangen gaan worden (ik voer dag en nacht lichten op m'n auto). Sowieso terug 6000 K, enige reden waarom nu 5000 is dat mijn leverancier (guyke) er toen geen andere in voorraad had.

ik zou dit eens live moeten zien denk ik,kan me niet anders voorstellen dan die wat ik er nu in heb zitten,meer licht is altijd beter uiteraard maar het moet een cleane look blijven,alsof het oem is,hoe moet je dat uitleggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wel ik verzeker je dat het bij 6000 k in 'n 3c koplamp echt voornamelijk wit is hoor, het grote verschil zit 'm vooral in reflecties van wegsignalisatie. Met de blauwe schijn erin, valt die gewoon veel beter op.

 

+ als je LED standlichtjes hebt zitten, die komen qua kleur over 't algemeen ook meer richting 6000 dan 5000 K in mijn ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

Ikzelf zou voor de Osram Xenarc cool blue intense gaan, omdat het geen 6000k is.

 

En die is ook net ietsjes goedkoper zie ik. :mrgreen:

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die is het ook geworden:P de prijs vond ik ook een issue! Dit eerst maar proberen en als ze weer stuk zijn dan maar es naar 6000k kijken:)

 

De rechter pit is nu zo'n bijna 4 jaar oud, de linker zit er al sinds 2006 in.

Ik wacht tot er 1 van de 2 het begeeft zodat ik ook zo'n setje Osram Xenarc cool blue intense kan gaan aanschaffen. ;)

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hm en dus ben ik de hele dag al aan die lampen aan het denken,zouden de mijne dan wel genoeg licht geven vraag ik me af?

straat kleurt toch redelijk wit als ik in het donker rij.

een ding zou ik graag willen;die groot licht assist dat is nu een optie die de eerste eigenaar niet genomen heeft,zo jammer he

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

leuk weetje wellicht...

Na 1,5jr is een gasontladingslamp (zover ik weet) gemiddeld gezien zo'n 25% minder fel dan nieuw...

Ik wissel dus elk jaar mijn xenon pitten... (maak ook wel 55-70K km's/jaar...)

Handig om te weten, danku.

 

Dat verklaart wellicht waarom ik mijn lichtbeeld reuze vind mee vallen voor xenon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden