Ga naar inhoud
  • 0

Heb ik DSG of tiptronic automaat?


arjanmeer

Vraag

Ik dacht zelf dus dat ik gewoon een DSG had/heb, Maar ik was wat aan het rond mailen voor chiptuning en DSG aanpassen. (nodig om meer koppel aan te kunnen)

Bij JDengineering spreken ze over DSG die gewoon aan te passen is, Maar bij VAGtechniek is het een tiptronic en die kunnen hun niet kunnen aanpassen.

Volkswagen gebruikt toch alleen maar DSG?

aangepast door arjanmeer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

je kan het ook zien aan de plek waar de oliekoeler zit.. bij een DSG zit die op de bak, bij een TT6 zit die meer richting de radiateur.

Ik vraag me af of er überhaubt wel een 2L TFSI met DSG is geleverd. Volgens mij alleen de diesels en de V6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je kan het ook zien aan de plek waar de oliekoeler zit.. bij een DSG zit die op de bak, bij een TT6 zit die meer richting de radiateur.

Ik vraag me af of er überhaubt wel een 2L TFSI met DSG is geleverd. Volgens mij alleen de diesels en de V6

De 2.0tfsi in de passat is niet met DSG geleverd.

 

Pas vanaf 2010 (of na week 45 van 2009 ofzo...) kon je de 2.0tsi met DSG verkrijgen.

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Makkelijkste om te zien wat voor een bak je hebt is kijken waar carterpan van versnellingsbak zit.

Zit die onder de automaat dan heb je een gewone automaat tt6

Zit deze aan de voorkant van de automaat dan, dus richting radiator. Dan heb je een DSG.

 

Olie koeler zit bij beide types op de bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt het ook voelen bij wegrijden vanaf stilstand met je voet op de rem. TT blijft duwen, DSG ontkoppeld bij stilstand, en pas laatste cm loslaten van je rem grijpt koppeling aan. Oftewel bij rem in één keer los duurt het heel even en dan voel je koppeling aangrijpen

Prima beschrijving. Sinds ik mijn DSG heb ingeruild voor een 8 traps automaat met koppelomvormer kan ik het verschil onderschrijven.

Ik vind de 8 traps conventioneel overigens prettiger dan de DSG maar dat terzijde....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Prima beschrijving. Sinds ik mijn DSG heb ingeruild voor een 8 traps automaat met koppelomvormer kan ik het verschil onderschrijven.

Ik vind de 8 traps conventioneel overigens prettiger dan de DSG maar dat terzijde....

Dat hoor je idd vaker.

 

Vandaar ook dat Audi bijv. in de a8 (bij bepaalde motoriseringen) de 8 traps automaat bak van ZF gebruikt, net als bmw, jaguar etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er is op zich niks met met een traditionele automaat, zeker de 8-traps ZF bakken niet, die schakelen fijn en ook best snel.

Voordeel is dat ze, itt een dsg-automaat in 1x van 8 naar 1 zouden kunnen schakelen, een DSG-bak kan dat niet, die moet elke versnelling aan-doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden