Ga naar inhoud
  • 0

Heb ik DSG of tiptronic automaat?


arjanmeer

Vraag

Ik dacht zelf dus dat ik gewoon een DSG had/heb, Maar ik was wat aan het rond mailen voor chiptuning en DSG aanpassen. (nodig om meer koppel aan te kunnen)

Bij JDengineering spreken ze over DSG die gewoon aan te passen is, Maar bij VAGtechniek is het een tiptronic en die kunnen hun niet kunnen aanpassen.

Volkswagen gebruikt toch alleen maar DSG?

aangepast door arjanmeer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien is het handig om te vermelden wat voor motor je onder de kap hebt...

 

De 2.0tdi heeft sowieso een dsg, maar een 2.0tfsi heeft een TT.

 

Edit:

Ik heb je voorstel topic bekeken. Jij hebt een 2.0t(f)si. Je hebt geen dsg pook, ik ga ervan uit dat je een tiptronic hebt dan. Zie verschil met het pook in dit linkje: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6d/VW_Passat_CC_2.0_TDI_DSG_Reflexsilber_Interieur.JPG

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dsg moet op de pook staan.

 

Tiptronic heeft toch te maken dat je op en terug kunt schakelen via stuurflippers?

pook kan je vervangen als die versleten is, en ik denk dat het wel vaker gebeurt dat er dan 'n "verkeerd" pookje geplaatst wordt

 

stuurflippers zijn optioneel, niet elke TT of DSG heeft dit er standaard op zitten, maar het kan dus in beide gevallen. (overigens kan ik daaraan toevoegen dat het niet de moeite is om daar extra geld aan uit te geven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het is dus een 2.0 TSI dus een tiptronic? nooit geweten dus..

Dat klopt ook niet helemaal. Pas vanaf week 45 in 2009 is VW de Passat 2.0 TSI met DSG gaan leveren, zie ook

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/13002-wijzigingen-nieuwe-passat-modeljaar-2010-productieweek-45/

 

De verwarring is best wel te begrijpen want hetzelfde blok in een Golf GTI was altijd wel met DSG leverbaar. Maar er zijn best wel veel typen Passat 3C met een TipTronic geleverd. Zo waren de 4motion versies van de 2.0 FSI (zonder turbo) en de 2.0 TDI alleen met TT leverbaar als je een automaat wilde.

 

In het begin was alleen de 3.2V6 en de 2.0TDI met DSG leverbaar en de rest gewoon niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat klopt ook niet helemaal. Pas vanaf week 45 in 2009 is VW de Passat 2.0 TSI met DSG gaan leveren, zie ook

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/13002-wijzigingen-nieuwe-passat-modeljaar-2010-productieweek-45/

 

De verwarring is best wel te begrijpen want hetzelfde blok in een Golf GTI was altijd wel met DSG leverbaar. Maar er zijn best wel veel typen Passat 3C met een TipTronic geleverd. Zo waren de 4motion versies van de 2.0 FSI (zonder turbo) en de 2.0 TDI alleen met TT leverbaar als je een automaat wilde.

 

In het begin was alleen de 3.2V6 en de 2.0TDI met DSG leverbaar en de rest gewoon niet!

 

Idd...

 

Ik zat net te kijken op autoscout24.de , de 3C 2.0 tsi uit 2010 hebben allemaal een DSG, maar die van 2009 hebben een TT6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dus een model van 2009 (juli) facelift, En ik heb net JD gebeld en die zegt dat het gewoon een DSG is.

Amerika is wat langer door gegaan met TT automaten en aan het pookje kan je niets zien, bij passat hebben ze gewoon een wat luxer pookje gebruikt.

 

Ik wil je graag gelijk geven, maar dan zou ik liegen...

 

Zie de linkjes hieronder en let eens goed op het pookje.

De onderstaande Passat 3C's zijn allemaal 2.0tsi's van na 2010.

 

http://ww3.autoscout24.de/classified/280508731?asrc=st|as

http://ww3.autoscout24.de/classified/272725532?asrc=st|as

http://ww3.autoscout24.de/classified/250379760?asrc=st|as

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bekijk anders even de bakcode. In het boekje van je Passat zit een sticker met daarop alle opties die in je auto zitten. Dezelfde sticker zit ook in de kuip van je reservewiel.

 

Ik vermoed dat je een TT6 hebt gezien de productie datum en de foto. Het issue is wel eens vaker voorbijgekomen en hier heeft nog niemand zich gemeld met een DSG waarbij het niet ook op de pook vermeld was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt het ook voelen bij wegrijden vanaf stilstand met je voet op de rem. TT blijft duwen, DSG ontkoppeld bij stilstand, en pas laatste cm loslaten van je rem grijpt koppeling aan. Oftewel bij rem in één keer los duurt het heel even en dan voel je koppeling aangrijpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt het ook voelen bij wegrijden vanaf stilstand met je voet op de rem. TT blijft duwen, DSG ontkoppeld bij stilstand, en pas laatste cm loslaten van je rem grijpt koppeling aan. Oftewel bij rem in één keer los duurt het heel even en dan voel je koppeling aangrijpen

Dat laatste klopt niet helemaal... zeker niet als je launch control geactiveerd hebt :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden