Ga naar inhoud
  • 0

Map updates november 2015


tvc15

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het nieuwste kaartenmateriaal (update november 2015) voor Discover Media en Discover Pro systemen kan je nu downloaden van de website:

 

http://www.volkswagen.nl/navigatie-update

 

Hoe lang duurde het voordat de update klaar was?

 

Bij het uitpakken van het 7z-bestand werd er bij mij automatisch een map aangemaakt die dezelfde naam heeft gekregen als het 7z-bestand. Als ik het goed begrijp moeten de bestanden in de root van de SD-kaart worden gezet, niet in een map. Ik heb op dit moment nog géén SD-kaart, maar heb de bestanden vast uitgepakt op m'n PC. Kan je aangeven hoe je de gegegevens na het uitpakken op de SD-kaart hebt gezet? Met een map die dezelfde naam heeft als het 7z-bestand = optie 1, of 2 bestanden + 2 mappen = optie 2 (zie onderstaande afbeelding):

 

post-24017-0-84175700-1448545666_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de inhoud van de map in de root van de SD-kaart gezet, dat zijn inderdaad 2 bestanden + 2 mappen. De inhoud van de SD-kaart ziet er dan dus uit als optie 2. Het updaten duurde ongeveer een uur, dat viel dus wel mee.Ik heb een Sandisk 32GB 40MB/s SD-kaartje gebruikt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand een idee of het VW Infotainment systeem ook SDHC UHS (UHS = Ultra High Speed) ondersteunt? Misschien valt er bij updaten van de kaarten wat tijd te winnen als er een UHS kaartje met hoge leessnelheid wordt gebruikt.

 

SDHC UHS kaartje wordt niet herkend door het Volkswagen Infotainment systeem  :neutral: . Opnieuw proberen dus, heb nu een standaard SDHC-kaartje besteld. Even afwachten tot ik 't kaartje heb, hopelijk lukt het dan wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op de Duitse site (http://www.volkswagen.de/de/models/golf_7/brochure/karten-updates.html) staat dat de actuele versie voor Discover Pro  V03.959.800.QL 0105 ECE 2015 is. Als ik de gegevens van de versie in mijn auto opvraag, staat daar versie V03.959.800.QM 0123 ECE 2015/2016 (deze versie stond er af-fabriek op, auto is eind september geleverd). Als ik naar de codering van het versienummer kijk lijkt de versie die ik in de auto heb recenter dan de actuele versie die op de site wordt genoemd  (site = QL 0105 ECE 2015, auto = QM 0123 ECE 2015/2016). Zou dat de reden kunnen zijn dat de auto geen update kan vinden? Gaat namelijk ook niet goed met een 'gewoon' SDHC-kaartje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na de update heb ik: V03.959.800.QN.0134.ECE.2016 Dat lijkt me een nieuwere versie.

 

Er is dus waarschijnlijk iets niet in orde met de manier waarop je de update op je SD-kaartje zet. Je moet 2 bestanden en 2 mappen zien op je SD-kaartje. Het gaat goed als je de bestanden rechtstreeks naar een leeg SD-kaartje uitpakt.

post-23629-0-27771000-1449765145_thumb.jpg

aangepast door tvc15
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de 7z-file nu rechtstreeks uitgepakt op het SD-kaartje, resultaat is als volgt:

 

post-24017-0-40848900-1449784118_thumb.png

 

 

Kaartje is FAT32 geformatteerd, en was leeg voordat ik het 7z-bestand op het SD-kaartje heb uitgepakt:

 

post-24017-0-47041100-1449784133_thumb.png

 

 

Als ik het SD-kaartje in het VW-infotainment systeem stop wordt het kaartje zo te zien herkend ("SD-kaart 1: software-update" => tekst verdwijnt na ca. 2 seconden):

 

post-24017-0-48404300-1449783778_thumb.jpg

 

 

Als ik op de door VW aangegeven manier de software-update wil uitvoeren wordt tekst "Zoekt naar software-updates..." zichtbaar:

 

post-24017-0-21773700-1449783796_thumb.jpg

 

 

Na ongeveer twee minuten verschijnt de volgende melding:

 

post-24017-0-74819800-1449783816_thumb.jpg

 

 

Ik heb de 7z-file op een Mac uitgepakt met programma The Unarchiver, dat programma kan 7z-bestanden uitpakken. Misschien toch eens met een ander programma proberen (@@louisvdd76: heb jij geen problemen gehad met updaten? Jij werkt toch ook met een Mac?).

 

@@tvc15: zien de bestanden er op jouw SD-kaartje net zo uit als in de eerste afbeelding?

 

Zal het opnieuw proberen door het 7z-bestand via Windows uit te pakken i.p.v. op een Mac, maar ik zie op dit moment nog niet waar het mis gaat...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb gisteravond de 7z-file via Windows uitgepakt (op het SD-kaartje) met programma 7-Zip. Via Eigenschappen van het SD-kaartje zag ik dat er kleine verschillen in bestandsgrootte waren in vergelijking met de eerste keer uitpakken van de 7z-file (met programma The Unarchiver). Daarnaast een naam toegekend aan het SD-kaartje (was standaard leeg, gewijzigd in NAV_UPDATE):

 

post-24017-0-35767600-1449837219_thumb.png

 

Geen idee waar het eerst mis ging, maar de update lukte nu gelukkig wel. Misschien is The Unarchiver toch niet geschikt om 7z-bestanden mee uit te pakken, misschien ging er iets mis omdat ik dat via een Apple laptop heb gedaan. Hoe dan ook, de complete download (dus alle segmenten) in 35 minuten geïnstalleerd met een SanDisk 32GBSDHC (80MB/s) kaartje, viel me erg mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@tvc15 : In Verkenner zien de bestanden er op jouw SD-kaartje net zo uit als op mijn SD-kaartje, ik zie geen verschil. Bij uitpakken via The Unarchiver zag het er net zo uit in Verkenner, ik snapte daarom ook niet waarom het update-bestand niet werd herkend. Bij zowel de eerste poging (via The Unarchiver/OS X op Mac) als de tweede poging (via 7-zip/Windows op Mac) de detailgegevens van het kaartje bekeken, daar zijn wel kleine verschillen te zien:

 

post-24017-0-61715900-1450101026_thumb.png 

 

Tja, vreemd. Ben in ieder geval blij dat het updaten uiteindelijk is gelukt. Ik vermoed nu dat het eerste SD-kaartje dat ik heb gebruikt (SDHC UHS) wel compatible zou kunnen zijn, kan dat helaas niet meer controleren. Heb het kaartje namelijk omgeruild voor een standaard SDHC-kaartje.

 

 

@@louisvdd76 : volgende keer gebruik ik The Unarchiver maar niet meer, daar zou het probleem wel eens kunnen zitten. Volgens dat programma zouden 7z-bestanden er wel mee uitgepakt moeten kunnen worden, resultaat is alleen dat het update-bestand niet herkend wordt door het VW Infotainment systeem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik begrijp dat je auto op contact moet staan, maar kan dit zonder dat de motor loopt? Geen gevaar dat de accu leeg getrokken wordt?

Als je op de startknop drukt zonder het rempedaal ingetrapt te houden, dan gaat het contact aan zonder dat de motor gaat lopen. Als je een SDHC-kaartje met hoge leessnelheid gebruikt, dan kan de update vrij snel uitgevoerd worden. Bij mij duurde het 35 minuten voor een volledige update, was geen enkel probleem voor de accu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je op de startknop drukt zonder het rempedaal ingetrapt te houden, dan gaat het contact aan zonder dat de motor gaat lopen. Als je een SDHC-kaartje met hoge leessnelheid gebruikt, dan kan de update vrij snel uitgevoerd worden. Bij mij duurde het 35 minuten voor een volledige update, was geen enkel probleem voor de accu.

 

Gisteravond de update gedaan met een Micro SDXC kaartje met adapter. Probleemloos verlopen in circa 40 minuten. Daarna nog even m'n eigen poi's terug geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

@ Herbie:

 

Heb je inmiddels ook de Mei 2016 versie er op kunnen zetten?

Ik probeer dit namelijk en krijg dezelfde exact dezelfde error die jij destijds ook kreeg.

 

Ik heb wel direct gebruik gemaakt van 7-zip maar toch blijft het systeem klagen..zie de bijgevoegde screenshot.

post-25069-0-65634200-1467976040_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden