Ga naar inhoud

Discover Pro route navigatie vragen


VikashJ

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Fijn om een forum te vinden met meerdere Passat rijders :). Sinds enkele maanden heb ik een Passat B8 met het Discover Pro systeem inclusief Car-Net. Dat werkt allemaal wel, alhoewel de file informatie tegen valt.

 

Wat ik niet kan vinden in het systeem is een overzicht van de route. Als ik tijdens het navigeren op Route Info druk dan staat alleen mijn eindbestemming erin, terwijl ik verwacht een overzicht van mijn route te zien. Mijn vervolgvraag is dan, als ik dus mijn routeinfo kan zien, hoe kan ik dan een deel van de route vermijden? Ik weet dat je kan aangeven dat er een blokkade is over een x-aantal meter/km. Daar heb ik niet zoveel aan als ik echt delen van de route wil vermijden. Als iemand mij hierin kan helpen, dan graag :).

 

Verder laat mijn navigatie niet de variabele snelheden zien op een snelweg (bijv A4). Ik kan dat ook nergens instellen, iemand een idee hierover? Ik heb de laatste kaarten (Mei 2015 volgens navigation.com) al op mijn systeem staan. Ik heb deze vraag al bij de dealer gesteld, die weten het ook niet.

 

Ohw, een tip: Apple CarPlay werkt alleen vanaf de USB poort bij je versnellingspook (telefoonbakje). Ik kon hier niets over vinden, dealer wist het ook niet.

 

Thanks!

Vikash

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Vikash,

 

Wat jij wilt kan waarschijnlijk wel, ik heb een stukje uit de on line handleiding voor je gekopieerd, zie hieronder. Deze handleiding vind je hier:

 

http://www.volkswagen.nl/service/extra-services/handleidingen

 

Ik kan helaas niet voor je kijken of het werkt, mijn auto staat op Schiphol, ik zit in het buitenland.

 

Succes!

post-23629-0-03192800-1447801596_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Vikash,

 

Wat jij wilt kan waarschijnlijk wel, ik heb een stukje uit de on line handleiding voor je gekopieerd, zie hieronder. Deze handleiding vind je hier:

 

http://www.volkswagen.nl/service/extra-services/handleidingen

 

Ik kan helaas niet voor je kijken of het werkt, mijn auto staat op Schiphol, ik zit in het buitenland.

 

Succes!

 

 

Beste,

 

Ik zal zometeen checken of het kan. Ik kan me niet herinneren dat het werkte. Wat ik graag zou willen is een overzicht van de te berijden route, de desbetreffende weg aantikken en dan zeggen dat ik die wil vermijden.

 

Ik update straks of het werkt. Thanks tvc15.

 

Vikash

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Ik zal zometeen checken of het kan. Ik kan me niet herinneren dat het werkte. Wat ik graag zou willen is een overzicht van de te berijden route, de desbetreffende weg aantikken en dan zeggen dat ik die wil vermijden.

 

Ik update straks of het werkt. Thanks tvc15.

 

Vikash

 

Zojuist gecheckt, ik heb alleen de optie Route opslaan. Helaas :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo VikashJ,

 

Als je een route hebt ingevoerd kan je naar optie 'Route' linksonder in het menu gaan. Kies in de lijst die tevoorschijn komt voor optie Route op kaart wijzigen :

 

post-24017-0-44605800-1447933733_thumb.jpg

 

 

Nu wordt de gehele route zichtbaar. Als het om een lange afstand gaat, dan wordt er automatisch uitgezoomd. Druk nu met je vinger op de aangegeven route en wacht tot er een oranje/bruin kruis verschijnt (aangegeven met de gele pijl):

 

post-24017-0-51827100-1447933480_thumb.jpg

 

 

Zodra het kruis verschijnt kan je de route 'verschuiven': zodra je op een beschikbare alternatieve route komt, dan wordt de alternatieve route 'actief'. Als je de vinger dan van het scherm haalt wordt de nieuw gekozen route berekend. Op die manier zou je bepaalde delen van de route kunnen omzeilen:

 

post-24017-0-26728200-1447933506_thumb.jpg

 

Het verslepen van een route werkt alleen als je al een route hebt gekozen. Wat ik zelf wel eens meemaak is dat er bij de drie voorgestelde routes géén route zit die ik wil gebruiken. Met behulp van het verslepen van de route kom ik tot nu toe wel op de route uit die ik dan had willen hebben.

 

 

Wat betreft de variabele snelheden: daar kan ik je geen antwoord op geven. In mijn auto heb ik optie Verkeersbord herkenning zitten. In de meeste gevallen herkent de auto wel dat er meerdere maximum snelheden zijn, dat is dan ook zichtbaar (twee verkeersborden over elkaar heen geprojecteerd met een soort van klokje eronder). Helaas is het daarbij wel zo dat maximum snelheid 130 altijd in beeld is, ook tussen 06:00-19:00u. Het enige wat je dus ziet is dat er verschillende maximum snelheden van toepassing zijn, maar je moet zelf bedenken welke van die snelheden op dat moment van toepassing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Passat 2.0 TDI met Executive plus. Ik had inderdaad dezelfde vraag m.b.t. het vermijden van een weg. De optie routelijst ontbreekt echter ook bij mij. Daarnaast 2 vragen waar jullie wellicht mee kunnen helpen.

1. Hoe kan ik favorieten toevoegen bij de navigatiebestemmingen?

2. Bestaat de mogelijkheid zelf aan te geven of een file omzeilt moet worden of niet. Wanneer de keuze gemaakt wordt voor dynamische route gebeurd dit automatisch zonder dat je vooraf ziet waar de file zich op de route bevindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Passat 2.0 TDI met Executive plus. Ik had inderdaad dezelfde vraag m.b.t. het vermijden van een weg. De optie routelijst ontbreekt echter ook bij mij. Daarnaast 2 vragen waar jullie wellicht mee kunnen helpen.

1. Hoe kan ik favorieten toevoegen bij de navigatiebestemmingen?

2. Bestaat de mogelijkheid zelf aan te geven of een file omzeilt moet worden of niet. Wanneer de keuze gemaakt wordt voor dynamische route gebeurd dit automatisch zonder dat je vooraf ziet waar de file zich op de route bevindt.

 

Puntje 2 zou ik ook wel willen weten, of je zelf kunt kiezen of er een alternatieve route gekozen wordt i.v.m. met file?

Nu doet het navigatiesysteem het uit zichzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, helaas is dit niet in te stellen bij te vermijden opties. Je kunt wel de hele dynamische routgeleiding uitzetten, maar niet per file apart aangeven. Bij mijn voorgaande auto, een Toyota Avensis, kreeg ik per file de vraag of je de voorgestelde route wou nemen of niet. Soms is de file-informatie namelijk minder correct. Vooral in het buitenland wordt je al snel omgeleid terwijl er bijvoorbeeld alleen voor onderhoud 1 baan is afgesloten en en je dus bijna vol gas door kunt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als dynamische route uitzet dan worden er geen alternatieve routes meer gekozen. Je ziet nog wel op de kaart dat er files op je route zijn maar dus geen alternatieve routes.

 

Zou het ook wel prettig vinden als er, voor er een alternatieve route genomen wordt, er de keuze gegeven wordt of je wel of niet gebruik wilt maken van de alternatieve route.

 

Wanneer je de alternatieve route volgt zie je de originele route in het oranje op je scherm. Dus op deze manier kan je nog wel zien wat de originele route was.

aangepast door polder
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden