Ga naar inhoud

Nieuwe auto kopen, wat is wijsheid


roelh

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik zit in dubio. Ik heb nu een Passat 3BG uit 2002 met LPG installatie. Deze auto rijdt nog prima, maar de auto wordt ouder. Bij de volgende APK moet er een nieuwe radiator in, welke aardig wat centjes kost.

Nu heb ik op MP een mooie Passat 3C gezien met heel wat opties http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m982151544-volkswagen-passat-1-6-tdi-77kw-bluemotion-variant-2010-zwart.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Dit lijkt me een goede mooie auto, maar ik ben aan het dubben.

Wat krijg ik nog voor mijn auto terug? Is dat nog een leuk centje of niet meer? Ik rijd nu LPG, overgaan op Diesel, verstandig? (rij ongeveer 18000/20000 per jaar). De BPM gaat er af in 2017, moet ik hier op wachten bij een tweedehandse auto of zal het weinig uit maken te zijner tijd? (zal een 2e hands auto ook snel meedalen?)

 

Wat is wijsheid in dit verhaal? Wie kan me mee helpen denken en wat zou je zelf doen?

 

Groet,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mag zn auto wel kosten dan @@passat b6 marko?

 

@@IHC966 ; bedankt voor het aanbod. Maak ik misschien gebruik van als het serieuzer wordt.

 

@@LeovanderMeer ; dat is waar. Mijne doet het nog perfect. Echter, een andere, fijnere auto met opties is leuk. Uiteindelijk is het ook meer heb denk ik

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

aangepast door roelh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie auto, wil echter geen automaat en minder uitgeven. Bedrag moet sowieso onder de 10000 liggen. ;)

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo duur is een radiateur toch niet? Hoelang is je APK nog geldig?

Apk is nog een jaar geldig, dus ik heb nog even. Ik ga maar eens goed rond kijken.

 

Zal het qua prijs nog helpen om te wachten tot 2017 of voor deze prijsklasse niet?

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt. Je hebt nu een auto die je kent en je weet wat je er aan hebt, weinig afschrijving, alleen de onderhoudskosten heb je in principe. Als de auto nog bevalt en je hoeft niet perse een andere, lekker doorrijden. Wil je wat anders en je kan het missen lekker een andere kopen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De discussie met wachten tot 2017 ivm bpm hebben we al eens gevoerd. Lijkt me verder ook niet relevant voor een gebruikte auto.

Als je een wagen van 2009 te duur vind zul je een oudere moeten nemen. Echter gaat km stand dan ook omhoog.

onder de 200.000 km moet je vanaf ca 2008/2009 gaan kijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radiateur kost nog geen € 100 ongeveer dus daar zou ik het niet op laten vast hangen.

 

Ik ga er van uit dat jij je auto inruilt als ik je verhaal goed lees. Dan maakt de vraagprijs iets minder uit, belangrijker is dan wat je bij moet betalen.

 

Maar als ik me niet vergis ben je soortgelijk topic al eens eerder begonnen, niet zo heel lang geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie auto, wil echter geen automaat en minder uitgeven. Bedrag moet sowieso onder de 10000 liggen. ;)

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 

Wel eens gereden met een DSG? Ik wil ook nooit meer een 'gewone' automaat, ik zweer het echter wel bij DSG.

Vooral met DSG stuurflippers, beter dan handschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een DSG heb ik nog nooit mee gereden nee. Zal het eens proberen mocht de kans zich voor doen. Voor de rest zal ik rustig verder kijken naar wat er op de markt is en als me iets bevalt vraag ik het jullie eerst f.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel eens gereden met een DSG? Ik wil ook nooit meer een 'gewone' automaat, ik zweer het echter wel bij DSG.

Vooral met DSG stuurflippers, beter dan handschakelen.

zelf nooit met 'n gewone automaat gereden, maar 'n DSG is voor mij wel 'n must geworden sinds ik er één gekocht heb, zalig! :)

 

die stuurflippers... ik heb ze wel, maar ik gebruik ze even vaak als dat ik met de pook schakel, nooit dus. 't is 'n gimmick, maar niet één die ik echt gebruik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zou ik ook zeggen  ;)  

 

 

Ben overigens nu wel met iemand nog bezig die 5250 wil betalen; maar gezien ervaringen uit het verleden.. wie het eerst komt, betaalt overschrijft en meeneemt is de eigenaar.

Afgelopen half jaar ~2500 euro aan onderhoud gepleegd vanaf aankoop (facturen aanwezig)... en de aankoop was ook meer dan die 5250 trouwens. Proefrijden geen probleem bij serieuze interesse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden