Ga naar inhoud
  • 0

Flikkeren van leds bij contact aanzetten

Dabrother

Vraag

Dit is geen probleem maar vind het minder mooi om te zien. Als ik mijn contact opzet gaan de mistleds voor en de achteruitrijdleds even 1 a 2 keer flikkeren, nu dacht ik het zal wel iets te maken hebben met het canbus systeem die deze lampen controleerd telkens je je contact opzet. Heb ergens eens iets gelezen en gezien bij VCDS van die "cold diagnostic" maar zou het daarmee opgelost zijn deze uit te zetten?

En vooral welke bit en byte aangezien ik zeker mijn Guymod niet wil ontregelen door de dubbele achteruitrijdlampen (waarvan er eens een mistlamp was) die er nu inzitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0

Dat doen de volledige achterichten ook hoor. Dat komt omdat ze een klein stroompje naar de lamp sturen ter controle of deze ok zijn of niet. Bij een gewone lamp zie je dat niet omdat deze een grotere stroom nodig heeft om licht uit te stralen. Een led daarentegen gaat al wat oplichten bij een zeer kleine stroom (mA) en hierdoor zie je de lampen check. Je kan proberen van de koude diagnose eens uit te schakelen van bvb achteruitrij lichten of mistlichten maar tot nu toe heb ik nooit echt bevredigende resultaten gehad met het uitvinken van de setting.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Oké, bij de achterlichten is het me nog niet opgevallen maar dat doe je natuurlijk niet veel contact opzetten bij een spiegel of een raam.

Maar kan dus geen kwaad voor de leds en het canbussysteem?

@@wulfke had jij nog iets gehoord van die nieuwere versie knipperleds die binnen zouden komen? Mij hebben ze nog niks laten weten iig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Kan geen kwaad voor het systeem.

Heb eergisteren een mail gestuur met de vraag hoe het zit met de status van de nieuwe leds maar tot nu nig niks over teruc ontvangen. Ik heb de leds terug gestuurd en gezegd dat ze het geld niet terug moesten sturen maar automatische de nieuwe mochten opsturen. Dus mijn geld hebben ze nog.

M'n SMS nog gehad gisteren ?

aangepast door wulfke
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik merk net hetzelfde na het vervangen van de gloeilampjes van de parkeerlichten vooraan. Die gaan ook een paar keer flitsen na het starten van de motor.

Het vreemde is dat ik soms een storing krijg op beide lampen hoewel deze niet defect zijn.

Mogelijk niet de juiste afsluitweerstand (of op de limiet) zodat het boordnet een storing registreert ? Meestal is het na het uitschakelen van het contact en opnieuw starten vanzelf opgelost.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

@@Dabrother ,

Heb vandaag de led binnen gekregen maar helaas passen deze ook niet door het gat van de knipper unit. Dat zou eventueel wel wat aangepast kunnen worden maar heb het lampje eens ingeplugd en het brandde. Helaas knipperde het maar een keer of 5 en erna niet meer met incl een melding tussen de klokken dat het lampje defect is. Nog een paar keer geprobeerd maar helaas, ook met het andere lampje hetzelfde verhaal. Jammer want deze zagen er wel netjes uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

@@Dabrother ,

Heb vandaag de led binnen gekregen maar helaas passen deze ook niet door het gat van de knipper unit. Dat zou eventueel wel wat aangepast kunnen worden maar heb het lampje eens ingeplugd en het brandde. Helaas knipperde het maar een keer of 5 en erna niet meer met incl een melding tussen de klokken dat het lampje defect is. Nog een paar keer geprobeerd maar helaas, ook met het andere lampje hetzelfde verhaal. Jammer want deze zagen er wel netjes uit.

Hé toch, dat is weer balen. Is dat zo'n speciaal geval dat knipperlicht vd passat dan dat niemand daarvoor een werkende ledlamp voor kan maken?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

H21W BAY9s Canbus LED knipperlicht

https://www.xenonlamp.nl/h21w-bay9s-canbus-led-knipperlicht

Het gat heb ik een heel klein beetje groter gemaakt met een gewoon scherp staalboortje (volgens mij diameter 10 of 12).

Deze niet in de boormachine maar gewoon met de hand het boortje erin gedraaid ivm zachte kunststof. 

aangepast door Robertje
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Die heb ik al eens proberen bestellen maar kreeg een andere set binnen. Heb deze dan retour gedaan en kreeg bericht dat ze een andere type hadden ontwikkeld wat beter zou zijn. Helaas dus, past niet door het gat en vallen uit na een paar keer knipperen. Deze dus weer retour doen en een poging doen om het type te krijgen wat jij had Robertje. Er was bij hen blijkbaar iets mis met de bestelnummers en hierdoor werd bij de eerste bestelling de verkeerde set geleverd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

@@Dabrother

Ik heb vandaag oranje led vervangers binnen gekregen van aliexpress

Ook moest ik de stekker ompinnen omdat de + en de - op de verkeerde plek zat, ook de led zelf was te groot maar nu tijd genomen om het gat wat groter te maken want in mijn zoektocht naar een geschikte led vervanger kwam ik steeds uit bij led lampjes die net iets groter zijn dan het oem lampje.

Maar het is enkel het klein randje weghalen en dan past het ledje perfect.

hieronder de unit met het randje er nog in

post-13546-0-02517900-1450896524_thumb.jpg

hieronder de unit waar ik het randje heb weg gehaald en dan past de led erin

post-13546-0-90081700-1450896573_thumb.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

is dat verschil dan wel merkbaar tussen LED en gloeilamp? ik bedoel maar... voegt het echt wat toe?

led is gewoon directer in toestand aan-uit dan de gloeilamp , dus toont het naar mijn mening wat strakker

en voor die 15eur is het zoiets van - gewoon omdat het kan :grin:

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

led is gewoon directer in toestand aan-uit dan de gloeilamp , dus toont het naar mijn mening wat strakker

en voor die 15eur is het zoiets van - gewoon omdat het kan :grin:

ik rij met US lights, dus hoe snel ze aan/uit gaan, boeit niet echt :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

ik rij met US lights, dus hoe snel ze aan/uit gaan, boeit niet echt :P

Om die reden heb ik voor Dennis sml ingebouwd omdat hij al een paar keer tegengehouden was door de politie wegens zijn US lights.

En hij was op zoek naar er vervanger voor het lampje in het knipperlicht.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Om die reden heb ik voor Dennis sml ingebouwd omdat hij al een paar keer tegengehouden was door de politie wegens zijn US lights.

En hij was op zoek naar er vervanger voor het lampje in het knipperlicht.

Ik rij straks al vier jaar zo rond :shock:

bij mij staan de US lights wel maar op 10% sterkte ingesteld, misschien dat dat wat uitmaakt? Tijdje terug hebben ze me nog tegen gehouden voor 'n alcoholcontrole en toen zijn ze ook met drie rond men auto gelopen om 'm langs alle kanten te bekijken, maar geen enkele opmerking daarover :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik rij straks al vier jaar zo rond :shock:

bij mij staan de US lights wel maar op 10% sterkte ingesteld, misschien dat dat wat uitmaakt? Tijdje terug hebben ze me nog tegen gehouden voor 'n alcoholcontrole en toen zijn ze ook met drie rond men auto gelopen om 'm langs alle kanten te bekijken, maar geen enkele opmerking daarover :)

Bij een alcoholcontrole zijn ze bij jou enkel in die flessen trappist geinteresseerd denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden