Ga naar inhoud
  • 0

Koplampsproeiers komen naar buiten maar sproeien nietb


ruudjuh

Vraag

Hoi,

Na een jaar geen problemen gehad te hebben heb ik er nu net voor de winter een.

 

Mijn koplampsproeiers(passat 3BG) komen naar buiten maar sproeien niet, zit een nieuwe pomp(wel geen originele maar een febi of hella, dat weet ik niet meer zeker) in maar dat heeft niet mogen baten.

 

Valt me wel op dat de sproeier aan de bestuurder kant de bumper raakt. En het lijkt net dat als de pomp een of twee seconde langer zou pompen dat ze het dan wel gewoon doen.

Zover ik kan zien zijn de nozles gewoon open. Kan het misschien zijn dat doordat de sproeier aan de bestuurderskant de bumper raakt dat dat net teveel "kracht" kost en?

 

Ik hoor graag van jullie aangezien ik in februari naar Oostenrijk ga en ze dan graag werkend heb????

aangepast door ruudjuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben ik weer.

 

Bumper eraf gehad, slangen goed.

Zelfs twee nieuwe sproeiers geplaats.

Nog steeds hetzelfde, sproeiers komen naar buiten maar sproeien niet.

 

Lijkt net dat op het moment dat ze moeten sproeien dat de druk wegvalt, alsof de pomp net een seconde tekort loopt.

 

Ik wil het relais nakijken/vervangen.

Weet iemand welk relais dat is?

 

 

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar ben ik weer

 

De Passat is net voor kerst naar de VW dealer geweest hier in Venlo.

Diagnose:

Stuurmodule niet goed. Vrijdags, toen had ik de auto gebracht, hebben ze deze besteld en zaterdags hebben ze deze ingebouwd, geen resultaat.

Aangezien ik die zaterdagmorgen naar Oostenrijk was gegaan, heeft mijn vader de auto opgehaald en afgesproken dat ik een nieuwe afspraak zou maken als ik terug was.

 

Uiteindelijk ging vorige week vrijdag de Passat , iets later dan gepland, terug naar de VW dealer.

 

Diagnose:

We weten het niet, het lijkt te weinig of geen druk maar kunnen zo niks vinden of zien.

 

Na overleg hebben ze eerst de pomp vervangen, deze is nu weer origineel. De sproeiers sproeiden weer, maar niet zoals het hoorde.

De delen die de sproeikop naar buiten duwen waren ook nieuw maar ook niet origineel. Dus deze vervangen door originele, dit had echter geen resultaat, dus die erin zaten weer terug gezet.

De sproeinozzles aan een kant waren niet lekker en deze hebben ze ook vervangen, dit hielp wel wat maar nog niet 100%.

Uiteindelijk hebben ze de stuurmodule(relais) nog vervangen en toen was het goed.

 

Dus de oplossing was:

* een nieuwe originele pomp;

* eenzijdig de sproeinozzles vervangen, waarschijnlijk als dit niet gedaan was was het ook goed gekomen, maar vooruit;

* een nieuwe stuurmodule.

 

Dus nou werkt het weer

Toen ik de Passat ernaartoe bracht hoorde ik ook een een "geschreeuw"/geratel bij stationair, dus hier hebben ze ook even naar gekeken. Vrijlooppoelie van de dynamo zat vast. Dus die ook maar laten vervangen aangezien hier speciaal gereedschap voor nodig is.

 

Wil er bij vermelden dat de service van de VW dealer in Venlo erg vooruit is gegaan. Was er eerst niet zo over te spreken na eerdere slechte ervaringen. Maar ben nu keurig geholpen. De eerste keer dat de Passat daar was geweest, hoefde ik niks te betalen. Ook niet voor de uren omdat het niet opgelost was. Nu, gedurende de laatste dagen, steeds netjes op de hoogte gehouden van de status en wat ze wilden doen en mijn gedachte daarover. Kortom, prima service.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden