Ga naar inhoud
  • 0

elektrische stoelbediening


bandy

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een vraag, een kennis van mij heeft een Passat CC uit 2011 gekocht. Nu werkt van de bestuurdersstoel geen enkele elektrische functie ( verstelling e.d) . Ik heb de auto nog niet gezien en dus is dit ook meer voorinformatie. Mijn vraag is hoe worden deze functies aangestuurd, is dit via 1 regelapparaat (waar mogelijk geen spanning op staat) en of krijgen de motoren allemaal een losse spanning via zekeringen? . Is er iemand die mij aan wat informatie kan helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Memory functie is aanwezig. Dus even voor mijn verbeelding (ben zelf niet bekend met VW) zit er een regeleenheid onder de stoel die een +30,+15,31 en eventuele verbinding met het netwerk van de auto heeft? Dus de motoren worden vanuit de regeleenheid van spanning voorzien? Of zijn deze allemaal los gezekerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

denk dat je alleen plus en min hebt als voeding. aan/uit wordt over het algemeen via canbus gestuurd.

Ok ook gewoon via CAN dus. Dus heel kort door de bocht gezegd kan het of een zekering of de regeleenheid zijn... De kans dat hij niet via CAN "wakker gemaakt wordt" lijkt me vrij klein.

Er zijn geen zwakke punten bekend hiervan?

 

Iemand die eventueel een elektrisch schema (stekker bezetting) heeft hiervan?

aangepast door bandy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ofwel verzet je de stoel via de verstel knoppen op de zijkant van de stoel. Ofwel via een druk op 1 van de voorkeurs toetsen. De stoel heeft 1 gemeenschappelijke plus voor alle motoren van de stoel. De zekering zit net boven het boordnet links van het stuur. De can gebruik hij wanneer er een sleutel gekoppeld is aan het geheugen in de stoel of om de optionele memory spiegels te besturen. Of ook wanneer je de functie easy entry aanvinkt in de comfort module.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden