Ga naar inhoud
  • 0

Xeon tips 3C


giromaat

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb die van mij altijd bij navaudio gehaald. Merk van KingCo (standaard can-bus ballast, niet de kleine!).

Kost 50 EUR en ging bij mij 3 jaar mee voordat een lamp kuren gaf. Zelf vervang ik de lampen om de twee jaar i.v.m. het verlies van helderheid van de lampen naarmate ze meer uren hebben gedraait (dit geld voor alle xenon lampen).

 

Inmiddels al meerdere sets gemonteerd, tot zover zonder klachten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tips:

 

- Zet de xenon lamp met het metalen buisje naar onder in de koplamp. Hiervoor moet je even het oriëntatie lipje aan de metalen lamp clip plat buigen en tie-rip erom, dan zit de lamp weer muurvast (bij Hella lamp).

   Wanneer je de xenon lamp er zo in zet, zit het buisje aan de bovenzijde, de lens projecteert dan een slagschuw op de weg (linker foto). Wanneer buisje aan onderzijde zit, valt deze achter de shutter en heb je maximaal licht. (ps. foto had ik ergens op forum al eens gevonden).

 

xenon%252520buisjes.jpg

 

- Neem xenon lampen met metalen fitting (dat zijn de betere lampen)

 

- Neem 6000K of 5000K

 

- Met een Pilot set weet je zeker dat je goed zit. Maar de goedkopere sets zijn vaak niet veel minder hoor en gaan ook jaren mee. Neem wel CANBUS set.

aangepast door Herb17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tips:

 

- Zet de xenon lamp met het metalen buisje naar onder in de koplamp. Hiervoor moet je even het oriëntatie lipje aan de metalen lamp clip plat buigen en tie-rip erom, dan zit de lamp weer muurvast (bij Hella lamp).

   Wanneer je de xenon lamp er zo in zet, zit het buisje aan de bovenzijde, de lens projecteert dan een slagschuw op de weg (linker foto). Wanneer buisje aan onderzijde zit, valt deze achter de shutter en heb je maximaal licht. (ps. foto had ik ergens op forum al eens gevonden).

 

das idd een goeie tip,

heb ik ook zo ervaren en ook zo bij mezelf uitgevoerd. Lipje omgeplooid en zo gemonteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En voor degene die oem xenon hebben, kit je starters van onderen af, want de huidige pakkingen die erin zitten zijn 3x niks. Er komt vocht binnen en dan gaan je starters oxideren en uiteindelijk kapot, geloof me is geen goedkoop grapje ;) heb het bij beide zijdes gehad en allebei naderhand afgekit met ruitenkit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden