Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 spontaan kapot


giromaat

Vraag

Na een lange tijd weinig problemen is nu in eens mijn RNS 510 continu aan het herstarten (ik zie allen het welkom to Volkswagen) en dan niets (zwart scherm) en dan weer het welkom scherm.

 

Heb een CD met fw 1300 gebrand om 2 speed maar ik krijg geen fw upgrade scherm  de cd komt van http://www.my-gti.com/

Heb TDK media gebruikt gebrand met Imgburn

 

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

 

 

heeft iemand met een B unit fw 5269 getest/werken gezien

Passatmotion hier heeft onlangs in een topic gemeld dat hij wel wat problemen ondervond met een te hoge fw versie op zijn B rns. Rare verschijnselen die gaan van verkeerde uur notatie tot verkeerd aangeven van rijtijd, vermoedelijk aankomstuur enz. Uit noodzaak heeft hij een FW downgrade moeten uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

SW 5269 niet gebruiken met een B unit.

Heb deze z'n jaar op mijn B gehad.

Alles leek normaal tot de RNS rare kuren kreeg.

Klok verkeerde uur vermelding, GPS geen aankomst tijd, achteruit camera soms wel/niet.

 

Eerste gedacht was RNS defect tot ik terug naar 4020 ben gegaan enkele weken geleden.

Alles werkte weer normaal.

 

Verstuurd vanaf mijn OnePlus2 ;)

Totaal geen problemen mee gehad bij een kennis. Deel deze mening niet. 5269 werkt perfect op de B versie.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar... welke voordelen heeft 5269 tegenover 4020 (welke ongemodifieerd op een B-versie kan, en niet aangepast om daarop geinstalleerd te kunnen worden)? En vertel nu niet dat deze sneller werkt, want die onzin wordt elke keer aangehaald wanneer een nieuwe FW vesie gereleased wordt... En op een B-versie zit sowieso geen DAB op, dus ook onzin...

 

Eén raad is zeker goed : wanneer je een RNS plaatst verander je ook de gateway naar een hogere versie dan C

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar... welke voordelen heeft 5269 tegenover 4020 (welke ongemodifieerd op een B-versie kan, en niet aangepast om daarop geinstalleerd te kunnen worden)? En vertel nu niet dat deze sneller werkt, want die onzin wordt elke keer aangehaald wanneer een nieuwe FW vesie gereleased wordt... En op een B-versie zit sowieso geen DAB op, dus ook onzin...

 

Eén raad is zeker goed : wanneer je een RNS plaatst verander je ook de gateway naar een hogere versie dan C

 

grtz, dre

Precies, goed geformuleerd Dre. @@dreke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mooi dank allen voor jullie feedback de nieuwe gateway is besteld en onderweg de fw 4020 is gedownload en ook de 3810 voor het juist aanmaken van de partitie op de HD

heb nu gedowngrade naar 1100 om niet ondanks een nieuwe accu elke ochtend de startkabels nodig te hebben

De radio doet het de SD kaart doet het alleen de HD niet kan wel mp3 er naar toe kopieren maar afspelen ho maar maar zal goed komen met de upgrade

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mooi dank allen voor jullie feedback de nieuwe gateway is besteld en onderweg de fw 4020 is gedownload en ook de 3810 voor het juist aanmaken van de partitie op de HD

heb nu gedowngrade naar 1100 om niet ondanks een nieuwe accu elke ochtend de startkabels nodig te hebben

De radio doet het de SD kaart doet het alleen de HD niet kan wel mp3 er naar toe kopieren maar afspelen ho maar maar zal goed komen met de upgrade

Je hebt een FW 4020 voor oudere type A eb B units die al een partitieverdeling 60/35/5 heeft, hoef je maar 1x de FW te installeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt een FW 4020 voor oudere type A eb B units die al een partitieverdeling 60/35/5 heeft, hoef je maar 1x de FW te installeren

sure?

Volkswagen RNS 510 Firmware Upgrade version 4120

 This upgrade will not create the new partitions required for the new POI system if you upgrade from 1xxx/2xxx. Upgrading from 3800-3910 is required so the new partitions are created.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sure?

Volkswagen RNS 510 Firmware Upgrade version 4020

 This upgrade will not create the new partitions required for the new POI system if you upgrade from 1xxx/2xxx. Upgrading from 3800-3910 is required so the new partitions are created.

bedoel je dat deze EU_4020a_FW_60_35_5.ISO   of de FW_4020_70_20_5.iso

aangepast door giromaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dreke iedereen wil wel de laatste SW hebben is met alles zo en uiteindelijk bots men vroeg of laat dat het niet meer kan.

Nu weet men dat de B versie een limiet heeft bereikt.

Bijkomende aan SW 5269 had ik ook een vermoeden van battery drain maar niet zo erg als de bekende issue zoals gateway VS SW maar ben niet 100% zeker of het door de SW kwam.

 

@@giromaat FYI heb een unit B H02 updated tot SW 4020 en gateway Q geplaatst in een 3c bwj 06/2008.

 

Verstuurd vanaf mijn OnePlus2 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou mensen ik heb dus ook een rns 510 b versie hw02

 

ik heb dus het volgende :

 

half jaar geleden de unit geupdate naar 5274 de unit heeft 4 maanden ofzo probleemloos gedraaid

 

4 weken geleden begon het gezeik de unit was grijs met het starten van de auto en heeft zo 5x geherstart en gaf toen het vw logo en deed het weer.

soms met een koude start smorgens deed ie het meteen soms weer het herstart gebeuren van 5x het was nooit meer en dan speelde die weer vrolijk.

op het moment dat de unit werkt gaat ie ook echt niet uitzichzelf herstarten het is alleen als de auto is uitgeweest.

 

dan nu dus 3 dagen geleden startte de unit helemaal niet meer op  en kreeg ik een zwart scherm met iets met swl image dus mn 5274 firmware cd in de unit een uur lang geupdate zonder problemen

 

de volgende dag heeft de unit perfect gewerkt maar vandaag was het weer feest 2 herstarts continu ipv 5 en dan weer het vw logo en een werkende unit

 

nu sinds 2 uur geeft ie weer het zwarte scherm met swl text erin

 

is de hdd niet stuk of heeft er iemand advies ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou mensen ik heb dus ook een rns 510 b versie hw02

 

ik heb dus het volgende :

 

half jaar geleden de unit geupdate naar 5274 de unit heeft 4 maanden ofzo probleemloos gedraaid

 

4 weken geleden begon het gezeik de unit was grijs met het starten van de auto en heeft zo 5x geherstart en gaf toen het vw logo en deed het weer.

soms met een koude start smorgens deed ie het meteen soms weer het herstart gebeuren van 5x het was nooit meer en dan speelde die weer vrolijk.

op het moment dat de unit werkt gaat ie ook echt niet uitzichzelf herstarten het is alleen als de auto is uitgeweest.

 

dan nu dus 3 dagen geleden startte de unit helemaal niet meer op  en kreeg ik een zwart scherm met iets met swl image dus mn 5274 firmware cd in de unit een uur lang geupdate zonder problemen

 

de volgende dag heeft de unit perfect gewerkt maar vandaag was het weer feest 2 herstarts continu ipv 5 en dan weer het vw logo en een werkende unit

 

nu sinds 2 uur geeft ie weer het zwarte scherm met swl text erin

 

is de hdd niet stuk of heeft er iemand advies ??

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou mensen ik heb dus ook een rns 510 b versie hw02

 

ik heb dus het volgende :

 

half jaar geleden de unit geupdate naar 5274 de unit heeft 4 maanden ofzo probleemloos gedraaid

 

4 weken geleden begon het gezeik de unit was grijs met het starten van de auto en heeft zo 5x geherstart en gaf toen het vw logo en deed het weer.

soms met een koude start smorgens deed ie het meteen soms weer het herstart gebeuren van 5x het was nooit meer en dan speelde die weer vrolijk.

op het moment dat de unit werkt gaat ie ook echt niet uitzichzelf herstarten het is alleen als de auto is uitgeweest.

 

dan nu dus 3 dagen geleden startte de unit helemaal niet meer op en kreeg ik een zwart scherm met iets met swl image dus mn 5274 firmware cd in de unit een uur lang geupdate zonder problemen

 

de volgende dag heeft de unit perfect gewerkt maar vandaag was het weer feest 2 herstarts continu ipv 5 en dan weer het vw logo en een werkende unit

 

nu sinds 2 uur geeft ie weer het zwarte scherm met swl text erin

 

is de hdd niet stuk of heeft er iemand advies ??

De software die erop staat is al erg hoog. Kan zijn dat de rns een lagere software beter accepteert

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1. Everyone can use firmware 5238 and newest maps
-> You can always use firmware 5238 on any device from 2005 to October 2013 (with HDD).
-> You can update directly to 5238 with no need for an update in between.
-> *The only exception are SEAT devices from 2007-2008.*

 

Deze versie kan op alle system geïnstalleerd worden zonder problemen. Zelf ook bij andere aan het draaien en nooit gezeik gehoord.

Zelf zou ik deze doen als ik een RNS510 zou hebben. Daarom raad ik deze ook aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat iedereen maar zelf moet ondevinden welke versie die op de RNS 510 zet, denk dat deze discussie al heel lang op het forum aan de gang is

 

Weet uit ervaring dat de RNS 510 A en B versie het beste op de FW 4020 voor oudere versie draait. 

Wil je toch hoger dan moet je gaan investeren in een Hoger type RNS 510.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden