Ga naar inhoud
  • 0

Distrubutieriem/ketting


Johan56

Vraag

Goedemiddag heren,

 

Daar ik geen info hebt wanneer de distrubutie riem/ketting van mijn Passat Syncro 142 Kw Automaat met 200000 km is vervangen zou ik hier willen vragen hoe ik dat kan zien aan de motor.

Waar moet ik op letten en hoe kan ik dat zien. Wil hem graag heel houden. Ooit 1 keer een auto gehad waar de ketting van brak tijdens rijden en gelukkig was dat een systeem waarbij de auto geen schade oploopt maar ben bang dat de Passat wel naar de klote gaat als het breekt.

 

Heb 2 linker handen dus het moet niet te ingewikkeld zijn anders heb ik een probleem.

 

Alvast bedankt voor alle reacties die ik ga krijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben ik niet met je eens rvbeek. Ik werd netjes gebeld door kwikfit of ik even langs wilde komen om te aanschouwen wat er mis was met de auto. Ik kan je vertellen dat wat ze gevonden hadden niet ff zelf veroorzaakt hadden. Elk onderdeel wat verrot was werd mij netjes vertoond. Mankeerd niks aan de kwikfit in zoetermeer. Ik kon ook nog kiezen of ik er mee naar de vw dealer wilde gaan. Kwikfit mag het van mij repareren. Bij de dealer zou ik pas echt uitgekleed worden.

aangepast door Johan56
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update:

Auto weer opgehaald.

Alles netjes gerepareerd.

Kwam nog ff 2 leidingen van de airco bij, die waren verrot.

Auto rijd weer als een trein.

 

Toch heb ik nog 1 vraag/probleem die ik hier wil plaatsen.

Het is een 5bak automaat.

Nu is het zo dat als ik bv een rotonde nader, wat snelheid minderd, rustig de rotonde neem, na van de rotonde te zijn gekomen, met gas geven de auto pas terug schakeld als ik bijna de kickdown moet intrappen. Doe ik dat niet dan versneld hij zeer traag omdat hij in een te hoge versnelling staat.

Mijn vraag is nu: is dit software matig op te lossen of is er iets ernstiger aan de hand.

 

Bak schakeld soepel, geen gekke geluiden, slipt niet, haperd niet.

Dit gebeurd echt alleen maar als ik snelheid minderd en daarna weer gas geef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

VDub bedankt voor je tip. Had door veel informatie te zoeken hier en de World Wide Net al geconcludeerd dat ik een vagcom beurtje nodig heb. Zo'n ding zelf aanschaffen is geen optie voor mij, te duur en mijn kennis op dat gebied is nul. Dus zou niet weten wat ik er mee moet doen.

 

Is hier misschien iemand die een vagcom heeft en mij uit de brand zou willen helpen.

Afstand is geen probleem voor mij en zeg maar wat je er voor hebben wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Paar weken geleden bij Vdub geweest. Heeft de Passat aan de computer gehangen en de versnellingsbak ff anders ingesteld. Heeft ff geduurd voordat ik deze update kon plaatsen, druk met werk en ook nog ff met de griep op bed gelegen.

Achteraf gezien heeft het hellaas niet geholpen, schakelen is nog steeds niet optimaal.

 

Heb nu voor 2500 euro laten verspijkeren aan de passat en moet zeggen dat er nog steeds iets aan de hand is.

 

Auto start goed en direct, ook bij koud weer. Loopt stationair soepeltje rond de 800 toeren.

Remt als een tierelier, stuurt als een formule 1 auto. Allemaal geen probleem.

 

Maar nu het rijden, het lijkt dat als je constant een bepaalde snelheid rijdt, maakt niet uit welke, dan heb ik het gevoel dat hij wat fluctueerd, oftewel dan weer een kilomeetertje meer en dan weer wat minder....het schommelt een beetje. Nou heb ik er totaal geen verstand van, zelfs niet van verzekeren, maar ik lees nog wel eens wat en ik krijg de indruk dat er een sonde zijn werk niet meer goed doet....is er iemand hier die aan de hand van mijn verhaal kan zeggen of ik het in de goede richting zoek.

ook heb ik nog steeds dat als ik mijn gaspendaal indruk na wat afremmen het lang duurt voordat hij snelheid gaat maken en/of terug schakeld naar een lagere versnelling. Moet hem vaak tot de kickdown intrappen, maar dan schiet hij weer vooruit en dat is ook de bedoeling niet.

 

Nu heb ik ook nog het geluk dat er een fan vervangen moet worden bij de radiateur....er zitten er 2, en de kleine aan de kant van de bijrijder zit spelling op. Wat mij dan ook weer brengt op het volgende, sinds een paar dagen als ik de auto start gaan de twee fannen op volle snelheid draaien, dus zowel bij koude start en warme motor. Temperatuur blijft netjes op 90 graden ongeacht de rijstijl. Bij uitzetten auto blijven de fannen rustig nog 15 minuten draaien.

 

Wie O wie kan van dit verhaal wat maken en mij de gouden oplossing bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die kleine (airco) fan gaat wel vaker stuk.. heb ik er al zat van vervangen. Doorgaans mankeert er iets aan een temperatuursensor als ze blijven (na)draaien.

De fan kan met een klein beetje inspanning zo vervangen worden, 1 schroefje los, onderaan heveltje iets bijbuigen en een slag naar links of naar rechtsdraaien, dan is die los.

De kabel zit een beetje klote overal tussendoor naar de linkerkant toe.

 

Ik knip em vaak af, trek em eruit en leg de nieuwe kabel bovenlangs.

 

Misschien dat @@diesel986 iets over je bak kan vertellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Johan,ik had ongeveer hetzelfde probleem als jij.

Ik heb een aeb motor,geen foutcodes maar langzaam als een slak en veel benzineverbruik.

Nu zijn de lambdasonde en de luchtmassa meter vervangen en....voila.

Snel op en terugschakelen,niet meer "hotteren" en op een volle tank 600km(voorheen 350km)

Hoop dat je wat aan mijn info hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je de riem doorsnijdt over de lengte in de midden kan je de buitenste helft verwijderen en de nieuwe riem erop schuiven. als deze erop zit de rest van de oude riem verwijderen en de nieuwe op de plaats drukken. zo krijg je geen verspringing met je tandwielen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je de riem doorsnijdt over de lengte in de midden kan je de buitenste helft verwijderen en de nieuwe riem erop schuiven. als deze erop zit de rest van de oude riem verwijderen en de nieuwe op de plaats drukken. zo krijg je geen verspringing met je tandwielen.

Jij hebt ook S.O.S Car gekeken met een Skyline of niet? :wink:

Wel een goeie tip btw :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden