Ga naar inhoud
  • 0

[Opgelost] Gillend geluid 3b5


LiamPassat

Vraag

beste,

 

sinds kort hoor ik een heel aanwezig, soort gillend, geluid tijdens het sturen bij lage snelheden of stilstand. het begon met een airco die gilde. na verloop van tijd ook de, wat ik denk, stuurbekrachtiging.

 

distributieriem en multiriem zijn met 365xxx km vervangen en we zijn nu 7000 km verder, dus een versleten riem lijkt me sterk. tevens heb ik de spanrol vervangen, aangezien deze uitgewerkt was en de multiriem niet voldoende op spanning kon zetten. toen gelijk ook de riem vd airco op spanning gezet. het geluid van de airco is nu weg maar nog steeds blijft het 'gillen' tijdens sturen aanhouden.

peil van de stuurbekrachtiging is nog helemaal goed, dus dat kan m.i. ook niet de oorzaak zijn.

 

wat zou de oorzaak kunnen zijn? ik heb iets gelezen over de vrijlooppoelie van de dynamo die versleten kan zijn. zou het volgens mij best kunnen zijn, maar ik wil het zeker weten voordat ik weer buiten ga lopen klooien en er niets mee opschiet.

 

in de hoop genoeg info verstrekt te hebben hoor ik graag jullie tips etc.

 

alvast bedankt!

 

Liam

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

haal de riem even van de dynamopoelie af, geef de dynamopoelie een slinger en pak em vast, draait de dynamo intern even door dan is die goed, staat alles meteen stil dan is die stuk.

ER ZIJN ook dynamo's geleverd zonder vrijloop, die zijn vaak zwart en de moer direct zichtbaar, de variabele zijn vaak alu-kleurig met een zwarte dop erop.

 

Vrijloop:

23112N_F1-600x600.jpg

 

Vast:

5003976-Q.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden