Ga naar inhoud
  • 0

Sleutel 3C terug afstemmen op CV


wulfke

Vraag

Heren,

 

diverse malen het forum al doorgespit maar de meeste draadjes lopen op niks uit..

 

Mijn collega heeft in zijn AB de batterij vervangen omdat de sleutel het niet meer deed, maar na de plaatsing van de nieuwe batterij is er nog steeds geen leven te bespeuren. De reserve sleutel doet alles wat moet. Met de andere "defecte" sleutel kan wel gestart worden.

Kan de defecte sleutel eventueel terug gesynchroniseerd worden op de wagen dmv een truukje of VCDS ?

er was hier in een topic een soort truukje geschreven iets in de richting van sleutel in het contact dan op de vergendelknop en dan op de andere ab de sluittoest indrukken enz enz... maar dit verhaal werd nooit als werkende bevestigd.

 

iemand meer info of ervaring hieromtrent?

Als de sleutel toch dood blijkt te zijn, kan een gebruikte werkende sleutel (CV deel) dan omgebouwd worden met de juiste transponder en hiervan het CV deel aangeleerd worden op de "nieuwe" wagen ?

 

Ik weet dat je via VCDS in de comfortmodule de sleutels kan wissen enz maar of het CV deel inleren erbij zit heb ik geen ervaring mee.

 

Alvast bedankt voor de eventuele nuttige info !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Had ik ook, heb er een topic over gemaakt. http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/36268-afstansbediening-werkt-niet-meer/page-2?hl=afstandsbediening

 

.Dit was bij mij de oplossing: (uit het topic)

 

.

Geplaatst 06 juni 2015 - 11:14

Gelukt!! :) Na heel veel gelezen te hebben op Duitse site's, waar ook veel mensen dezelfde vraag stellen, maar niet echt een oplossing vonden, kwam ik dit ineens tegen:

 

http://www.gute-fahr...ml#.VXLBv0ZSjOo

 

 

Minstens 60 sec. op ontgrendelen drukken, daarna portier aan bestuurderskant openen met noodsleutel, deur weer dicht en vergrendelen met noodsleutel. De afstandsb. werkt weer, bij mij althans

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thx Marco !

@@eerse032

Toevallig ook een idee of dit werkt met een AB die eigenlijk van een andere wagen komt en je die wil wijzigen naar je eigen wagen ?

Dat zou ik niet weten, maar lijkt mij toch niet. Wat ik gedaan heb is toch meer iets van een reset. Maar je weet het nooit en is het proberen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toevallig net het trucje geprobeerd bij mij werkt het in elk geval.afgelopen week deed mn afstandsbediening het niet meer op cv nieuwe batterij er in en werkte nog niet.eerst lopen klote met sleutel in en uit contact dat werkten niet dus info gezocht zag dit trucje en hoppa het werkten ????thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wakes ,

Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Let wel dat als het zou lukken je de wagen zowieso niet kan starten omdat de transponder niet herkend wordt door de wagen.

 

Ik weet wel dat VAG Techniek het kan, waarbij de sleutel volledig werkend wordt geleverd.

Probleem is alleen dat je de auto een halve dag kwijt bent en het is best een stukje rijden.

(als jij het nu zou kunnen, zou het me eens stuk schelen, alleen even door de tunnel :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bovenstaande truukje ook geprobeerd, maar dan omdat het bereik van beide sleutels erg slecht is. Op meer dan 1m afstand van de auto werken de sleutels niet. Helaas zonder verbetering op dat vlak.

 

Weet iemand in welke hoek ik het zou kunnen zoeken? De sleutels werken dus gewoon goed,maar alléén op korte afstand van de auto, in beide zit een nieuwe Duracell batterij. Alvast bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier het verlossende antwoord. Ik had van mijn buurman een sleutel van een B7 gehad, die was over na verkoop van de auto. Nu ben ik vandaag naar de dealer geweest om de sleutel in te leren op mijn auto, ik had eerst gebeld of het kon en dat wisten ze niet zeker. Dus ik er heen met al mijn sleutels en de nieuwe sleutel. Nu het resultaat. Het kan niet. Wat ze van te voren al zeiden is het volgende. Een sleutel wordt op het chassis nummer besteld, en kan dus niet van auto wisselen. ze hebben het wel geprobeerd ( ik heb er bij gestaan ) maar de auto herkend de sleutel niet, wel werkt zoals eerder beschreven de vergrendeling van de deuren, maar starten gaat niet lukken. Het geheel was gelukkig kosteloos dus heeft alleen tijd gekost. Conclusie is dus andere sleutels om coderen werkt niet. 

 

Grt Jan

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus conclusie,

 

Als je een AB hebt waarmee je wel kan starten maar de deuren niet kan mee ver- of ontgrendelen (en het voorgaande truukje werkt helaas niet meer) dan kan je wel een 2de hands AB kopen en afstemmen op de CV - je moet dan wel de "nieuwe" sleutel ombouwen en de transponder van de defecte AB (transponder die overeenkomt met jouw wagen) overzetten naar de "nieuwe" AB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is al een wat ouder topic, maar heb het zelfde probleem. De ene sleutel werkt perfect de andere opeens niet meer. Batterij vervangen helpt niet. Vervolgens wil ik deze oplossing proberen met 60 seconden en noodsleutel enzo. Echter met de noodsleutel gaat het portier niet meer open. Wat kan dat dan wezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is al een wat ouder topic, maar heb het zelfde probleem. De ene sleutel werkt perfect de andere opeens niet meer. Batterij vervangen helpt niet. Vervolgens wil ik deze oplossing proberen met 60 seconden en noodsleutel enzo. Echter met de noodsleutel gaat het portier niet meer open. Wat kan dat dan wezen?

Heb ik ook een keer gehad. Ben toen blijven proberen en op een gegeven moment deed ie het weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden