Ga naar inhoud
  • 0

Temperatuur TDI common rail


MarcelTDI170

Vraag

Zoals hier te lezen, is mijn thermostaat vervangen na de constatering dat mijn motor erg traag op temperatuur kwam met de huidige temperaturen (0-10 graden in de ochtend). Na vervanging is er eigenlijk niets gewijzigd. Het kost me een dagelijkse rit van Oosterhout naar mijn werk in Hoofddorp (+/-1.5 uur) om de temperatuur op 85 graden te krijgen en op de A2 waar je 100 mag loopt de temperatuur ook terug naar 75 a 80. In de middag, wanneer het warmer is (rond 15 graden), gaat het beter.

 

Nu heb ik eens wat internetonderzoek gedaan en in Amerikaanse fora hebben meer mensen deze ervaring bij '1 digit temperatures'. Ook hun recente TDI komt niet volledig op temperatuur en sommige mensen schaffen daar een winter front voor aan (http://www.idparts.com/2012-passat-nms-winter-front-p-3931.html) om lucht naar de motorruimte te blokkeren.

 

Nu is mijn vraag: Zijn er mensen met een vergelijkbare motor (TDI common rail (mijne is een 2.0 170PK) die dezelfde ervaring hebben? Misschien zorgt de efficiëntie van de motor icm. de lagere temperaturen er voor dat hij lastig op temperatuur komt bij lage temperaturen.

aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag op mijn werk de stekker van mijn elektrische pomp losgekoppeld en temperatuur kroop onderweg naar huis binnen 10 min richting de 90 graden en bleef daar gedurende de hele rit.

 

Ik gok dat mijn temperatuursensor te hoge waardes afgeeft waardoor de elektrische pomp overuren draait en de warme water direct doorpompt naar de radiator. Nu snap ik ook hoe een defecte DSG thermostaat een bypass veroorzaakt. Ik rijd in ieder geval weer in een warme auto met de komende -10 graden in het zicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even om mijn uiteindelijke oplossing nog te delen. Vervangen van de temperatuursensor heeft niet geholpen. De elektrische waterpomp bleef continu draaien en veroorzaakte bypass naar radiator. Uiteindelijk was de oorzaak mijn 2de elektrische waterpomp onder mijn webasto (bijverwarming). Onderdeel: 7N0965561.

 

Deze was stuk, waardoor de ecu de andere elektrische waterpomp instrueerde om te blijven draaien.

 

Nu rijdt mijn auto weer prima.

 

Ter info: als je elektrische waterpomp onder radiator niet werkt (stekker los) komt en blijft auto wel op temperatuur, maar olie temperatuur wordt wel +/- 15 graden warmer dan normaal. Op een warme dag (30 graden) met 100km/h werd olie 115 graden. Nu onder zelfde omstandigheden 100 graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

afgelopen week een 2.0tdi cr 170 pk uit 2012 met DSG gekocht. heeft precies dit probleem. (komt alleen in de buurt van 90 graden bij intensieve belasting, zakt daarna weer naar 70).

 

vraag me af of ik de discussie met het autobedrijf aan moet gaan of maar gewoon direct zelf even de 1K0121113A thermosstaat vervangen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

afgelopen week een 2.0tdi cr 170 pk uit 2012 met DSG gekocht. heeft precies dit probleem. (komt alleen in de buurt van 90 graden bij intensieve belasting, zakt daarna weer naar 70).

 

vraag me af of ik de discussie met het autobedrijf aan moet gaan of maar gewoon direct zelf even de

1K0121113A

thermosstaat vervangen...
Ik zou zeggen: 'vervangen inderdaad' :). Zeer grote kans dat dit het is.

 

o=o Tuned by JD | KW Streetcomfort | Audi speedline 19" | Helix audio | LED lighting | Alltrack mirror caps | maintained by VAG specialists

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb die DSG thermostaat laatst ook vervangen, omdat hij in de nazomer er lang over leek te doen om op temperatuur te komen. Nu met de koude dagen van laatst bleek dat toch niet geholpen te hebben helaas...

Dus de motor thermostaat vervangen: wat een bult werk zeg! O.a: Voorfront los, vlinderklep los en turboslangen uit de weg, brandstoffilter uit de weg, dynamo los en aan de kant, etc. En dan gaat hij er nog lastig uit en in.

Hier had ik veel aan:

https://www.motor-talk.de/blogs/jettaflitzer-alias-jans-leben/golf-6-gtd-thermostat-wechseln-cfgb-t5563135.html

Hier zit de nieuwe er al weer in, achter de peilstok.

IMG_20191207_130313034 (Large).jpg

aangepast door mipedsg
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Knap werk!

 

Bij mij zijn, na exact 4 jaar tijd vanaf de vorige vervanging, vandaag ook weer de DSG- en motor thermostaten vervangen door @bandenman.

 

Wel grappig... de eerste keer dat ze vervangen waren zijn ze ook exact 4 jaar meegegaan.

 

o=o Tuned by JD | KW Streetcomfort | Audi speedline 19" | Helix audio | LED lighting | Alltrack mirror caps | maintained by VAG specialists

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden