Ga naar inhoud
  • 0

Temperatuur TDI common rail


MarcelTDI170

Vraag

Zoals hier te lezen, is mijn thermostaat vervangen na de constatering dat mijn motor erg traag op temperatuur kwam met de huidige temperaturen (0-10 graden in de ochtend). Na vervanging is er eigenlijk niets gewijzigd. Het kost me een dagelijkse rit van Oosterhout naar mijn werk in Hoofddorp (+/-1.5 uur) om de temperatuur op 85 graden te krijgen en op de A2 waar je 100 mag loopt de temperatuur ook terug naar 75 a 80. In de middag, wanneer het warmer is (rond 15 graden), gaat het beter.

 

Nu heb ik eens wat internetonderzoek gedaan en in Amerikaanse fora hebben meer mensen deze ervaring bij '1 digit temperatures'. Ook hun recente TDI komt niet volledig op temperatuur en sommige mensen schaffen daar een winter front voor aan (http://www.idparts.com/2012-passat-nms-winter-front-p-3931.html) om lucht naar de motorruimte te blokkeren.

 

Nu is mijn vraag: Zijn er mensen met een vergelijkbare motor (TDI common rail (mijne is een 2.0 170PK) die dezelfde ervaring hebben? Misschien zorgt de efficiëntie van de motor icm. de lagere temperaturen er voor dat hij lastig op temperatuur komt bij lage temperaturen.

aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

@ Marcel,

 

Ik ben wat laat wat reageren betreft was mijn wachtwoord kwijt, nou ik ben bij de dealer geweest waren het er niet mee eens dat het de slang thermostaat van de DSG kon zijn hier hadden ze nog nooit van gehoord ????

Wat het wel kon zijn waren de temperatuur sensors, want ze hebben de koelvloeistof temperatuur gemeten en deze was ruim 90 graden terwijl hij op het dashboard van  20 naar 40 naar 70 en weer terug gaat maar nooit boven de 70 uit komt.  En plotseling uit het niets doet hij het ongeveer een week goed na ongeveer 10 minuten netjes op 90 graden olietemperatuur tussen de 90 en 100 graden. Nu heeft hij het goed gedaan vanaf 3 Maart en gisteren ineens weer de watertemperatuur tussen de 20 en de 70 en de olietemperatuur niet boven de 60 a 70.

Dashboard  module hebben ze uitgelezen deze was het niet.

Dus de volgende week weer naar de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vervang nu maar gewoon die DSG thermostaat, ik moet er a.s. zaterdag 1 van een Touran doen met dezelfde klachten. Ik zal het hier wel posten of het helpt.

Is die compleet met slang? Gewoon nieuwsgierig, bij de diesel uitvoering zag ik staan met slang namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga vandaag een afspraak maken bij een andere dealer en laat dit op eigen kosten vervangen.

Ga anders naar Marcel Philipsen in Sevenum, je hebt nl kans dat die andere dealer(ivm schrijven van Pon) ook die dsg thermostaat niet willen vervangen omdat ze zeggen dat een 'koude' motor een producteigenschap is van de 2.0TDI

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vervang nu maar gewoon die DSG thermostaat, ik moet er a.s. zaterdag 1 van een Touran doen met dezelfde klachten. Ik zal het hier wel posten of het helpt.

Vandaag bij Matthijs voor het vervangen van de DSG thermostaat van de Touran van mijn buurman. Temperatuur staat nu eindelijk weer strak op 90 graden. Matthijs bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb een cc ook tem. van 70 a75 graden maar als ik rustig rij dan herstel zich dat weer 90 graden en olie tem 85 a 90 gr.maar ga ik flink door rijden v.b. aanhang wagen of caravan dan heb je dat zelfde problem weer, nu lees ik dat het om de dsg thermostaat gaat kun je ook zeggen wat voor pos nr. het is en waar dat ding zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn Passat kwam ook al niet op temperatuur, DSG thermostaat vervangen en wordt weer heerlijk warm. Dat de dealer ze niet op voorraad heeft snap je toch niet.... Er moeten veel Passats rond rijden met dit probleem.

 

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden