Ga naar inhoud
  • 0

Temperatuur TDI common rail


MarcelTDI170

Vraag

Zoals hier te lezen, is mijn thermostaat vervangen na de constatering dat mijn motor erg traag op temperatuur kwam met de huidige temperaturen (0-10 graden in de ochtend). Na vervanging is er eigenlijk niets gewijzigd. Het kost me een dagelijkse rit van Oosterhout naar mijn werk in Hoofddorp (+/-1.5 uur) om de temperatuur op 85 graden te krijgen en op de A2 waar je 100 mag loopt de temperatuur ook terug naar 75 a 80. In de middag, wanneer het warmer is (rond 15 graden), gaat het beter.

 

Nu heb ik eens wat internetonderzoek gedaan en in Amerikaanse fora hebben meer mensen deze ervaring bij '1 digit temperatures'. Ook hun recente TDI komt niet volledig op temperatuur en sommige mensen schaffen daar een winter front voor aan (http://www.idparts.com/2012-passat-nms-winter-front-p-3931.html) om lucht naar de motorruimte te blokkeren.

 

Nu is mijn vraag: Zijn er mensen met een vergelijkbare motor (TDI common rail (mijne is een 2.0 170PK) die dezelfde ervaring hebben? Misschien zorgt de efficiëntie van de motor icm. de lagere temperaturen er voor dat hij lastig op temperatuur komt bij lage temperaturen.

aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo, ik ben nieuw op het forum heb e.e.a.doorgelezen zeer interessant, maar ik heb hetzelfde probleem met mijn VW Passat 2.0 TDI 3 C 103 kw DSG van 2011.

Afgelopen vrijdag is de thermostaat {huis} voor de tweede keer vervangen bij de dealer, na een dag weer hetzelfde probleem temperatuur komt niet hoger dan 70-75 graden.

en olie temperatuur komt niet hoger dan 78 graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb Donderdag 3 maart een afspraak bij de dealer, heb de service medewerker al doorgegeven dat het waarschijnlijk de DSG thermostaat is.

Hij kon dit niet bevestigen hij moest het e.e.a nog navragen.

Volgens de dealer met eenzelfde motor in de CC mag er niks vervangen worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

  "Producteigenschap" van de ultrazuinige TDI

Dus eigenlijk betekend het woord producteigenschap in het woordenboek van PON, gewoon een defect onderdeel waar je niet over mag klagen omdat de motor gewoon blijft lopen :roll:  :roll: ..., past wel een beetje in het schandaal verhaal, motor komt niet goed op bedrijfstemperatuur en zal daardoor meer schadelijke stoffen uitstoten. :blink2:

 

Ach das het mooie van zo'n forum.. voor 13 euro (ex montage) ga je weer naar de 90gr en werkt de boel weer. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jep.. Bij mij was het volgens PON ook een producteigenschap. Citaat: 'ja meneer, die common rail motoren zijn zo efficiënt dat er bijna geen warmte ontstaat. Ik vind het daarom niet gek dat de motor ook na een uur niet op temperatuur is met dit weer. Maakt u zich maar geen zorgen, het is niet schadelijk voor de motor en we kunnen er toch niets aan doen'....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou het verhaal van niet genoeg warm worden van het blok ook gelden voor een commonrail in een Touran 2.0 TDI met DSG. Blok wordt slecht warm alleen na een lange snelwegrit. 

zijn dezelfde motoren en DSG bakken. Dus grote kans dat daar ook dit probleem voordoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden