Ga naar inhoud
  • 0

Temperatuur TDI common rail


MarcelTDI170

Vraag

Zoals hier te lezen, is mijn thermostaat vervangen na de constatering dat mijn motor erg traag op temperatuur kwam met de huidige temperaturen (0-10 graden in de ochtend). Na vervanging is er eigenlijk niets gewijzigd. Het kost me een dagelijkse rit van Oosterhout naar mijn werk in Hoofddorp (+/-1.5 uur) om de temperatuur op 85 graden te krijgen en op de A2 waar je 100 mag loopt de temperatuur ook terug naar 75 a 80. In de middag, wanneer het warmer is (rond 15 graden), gaat het beter.

 

Nu heb ik eens wat internetonderzoek gedaan en in Amerikaanse fora hebben meer mensen deze ervaring bij '1 digit temperatures'. Ook hun recente TDI komt niet volledig op temperatuur en sommige mensen schaffen daar een winter front voor aan (http://www.idparts.com/2012-passat-nms-winter-front-p-3931.html) om lucht naar de motorruimte te blokkeren.

 

Nu is mijn vraag: Zijn er mensen met een vergelijkbare motor (TDI common rail (mijne is een 2.0 170PK) die dezelfde ervaring hebben? Misschien zorgt de efficiëntie van de motor icm. de lagere temperaturen er voor dat hij lastig op temperatuur komt bij lage temperaturen.

aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is wel echt precies hetzelfde gedrag als ik wat ik had. Ik zou toch denken aan een kapotte thermostaat... Misschien was de vervanger niet goed?

Ja,  maar dan blijf ik natuurlijk bezig, Thermostaat vervangen door nieuw origineel, thermostaat dsg olie koeler vervangen nieuw origineel.... alles nu weer opnieuw gaan vervangen is geen optie, dan skop ik hem eruit.. .oftewel rijd zo door.

 

Vanmorgen in sportstand op snelweg continu doorgetrokken naar 180km/h dan werd de olie 90 graden en water 80 Graden, daarna van de snelweg af, binnen 6 km alles terug, olie 65 graden, water nog minder.

Heb ook niet echt het idee dat er ventilators draaien of zo, maar goed dat is een beetje lastig checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch bizar dat dit niet fatsoenlijk te troubleshooten is.

Met een volledig overzicht van het koelsysteem zou de eliminatiemethode toch resultaat moeten geven.

 

Daarnaast zou vooraf al duidelijk moeten zijn wat het effect van een reparatie is, en hoe onomstotelijk is vast te stellen wat het effect is van een reparatie.

 

Pak het systematisch aan, anders blijft het giswerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanwege dat probleempje?

Nee dat niet, nu heeft die alleen weer een andere gekocht maar dan van 2012 en die heeft weer het zelfde probleem.

Is die DSG thermostaat makkelijk te vervangen? ik kan geen info erover vinden in "e l s @ w i n" 

En voor een CFFB motor staat in "e t k a" ook die thermostaat niet vermeld. met dit part nr: 1K0121113A

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

Is die DSG thermostaat makkelijk te vervangen? ik kan geen info erover vinden in "e l s @ w i n"

En voor een CFFB motor staat in "e t k a" ook die thermostaat niet vermeld. met dit part nr: 1K0121113A

In mijn post van 29 dec kun je lezen hoe hij te vervangen is. De thermostaat kun je (met typenr) bij autohaas in backorder bestellen. Was volgens mij 30 euro oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb jij ook standverwarming Roy?

Nee, geen standverwarming...

 

Het vreemde is dat ik bij mijn vorige passat (2011) 2.0 DSG exact hetzelfde probleem had.

Bij deze auto heb ik de thermostaat vervangen, echter zonder succes.

 

Nu heb ik dus 2 auto's achter elkaar met hetzelfde probleem.

Het lijkt me dat dit bij veel meer exemplaren Passat 2.0 TDI DSG voor moet komen maar lees er maar weinig van.

 

Ik wacht even af of het probleem bij Wheeler woensdag opgelost is, anders ga ik bok deze ook eerst de DSG thermostaat vernieuwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, geen standverwarming...

 

Het vreemde is dat ik bij mijn vorige passat (2011) 2.0 DSG exact hetzelfde probleem had.

Bij deze auto heb ik de thermostaat vervangen, echter zonder succes.

 

Nu heb ik dus 2 auto's achter elkaar met hetzelfde probleem.

Het lijkt me dat dit bij veel meer exemplaren Passat 2.0 TDI DSG voor moet komen maar lees er maar weinig van.

 

Ik wacht even af of het probleem bij Wheeler woensdag opgelost is, anders ga ik bok deze ook eerst de DSG thermostaat vernieuwen.

Inderdaad, ik heb bij Marcel 2x een nieuwe geplaatst, de eerste die Marcel meegenomen had was een imitatie, de 2e een origineel VW(goedkoper ook).

Toen dat niet hielp heeft Marcel een dsg-thermostaat gekocht die ik als laatste vervangen heb en toen was bij hem het probleem weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad, ik heb bij Marcel 2x een nieuwe geplaatst, de eerste die Marcel meegenomen had was een imitatie, de 2e een origineel VW(goedkoper ook).

Toen dat niet hielp heeft Marcel een dsg-thermostaat gekocht die ik als laatste vervangen heb en toen was bij hem het probleem weg.

Vdub en Marcel,

 

Vandaag ook de dsg-thermostaat vernieuwd en de auto was met koude motor zowaar in 8 minuten op temperatuur 90 graden.

 

Vervangen is inderdaad goed te doen, bedankt voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog niet opgelost, maar wel de oorzaak gevonden.

 

Idd de kleine thermostaat, bij Vagtechniek was het snel genoeg gevonden. Het vreemde was alleen dat ik deze bij mijn lokale garage al had laten vervangen!? Dat bleek dus niet zo te zijn... maar de warmtewisselaar die er langs zit was wel vervangen viel Martin op..

 

Daarna ben ik even bij mijn garage verhaal gaan halen hoe da dit mogelijk is omdat ik er van overtuigd ben dat ik hier bij die garage niet geflest wordt....

Ik heb bij mijn garage het produktnummer door gegeven om te bestellen met een foto van de ingebouwde thermostaat... Daarna is er een ander produkt besteld, namelijk de warmtewisselaar direkt er langs. Ik moet toegeven dat het produktnummer heel klein op mijn papier stond.
De monteur heeft het onderdeel gekregen met de opdracht deze te vervangen, en zo dus ook gedaan.

 

Mijn garage vind dit zelf ook zeer vervelend en stom dat dit zo is kunnen lopen en dat ze niet beter hebben opgelet / nagedacht...er is in ieder geval geenzins opzet of iets dergelijks.

 

Is denk ik ook een beetje het gevaar van tips op internet, ik heb de garage gezegd dit onderdeel moet vervangen worden zonder dat een monteur zelf iets geconstateerd heeft.

Maar goed de kosten dat wordt in orde gemaakt en gelukkig hebben we de mannen van Vagtechniek om daar snel een juiste diagnose van het de situatie te maken.

 

Momenteel is de kleine thermostaat afgedopt en het is weer heerlijk warm in de auto! Maandag nieuwe thermostaat erin en klaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vind idd het afdoppen ook vreemd, je hebt al tijden rondgereden met die koude vloeistof, die paar dagen kan dan ook nog wel.

 

Wat betreft het verkeerd bestellen/leveren/monteren van een onderdeel is ook de garage/monteur schuldig.

Als jij doorgeeft dat je een nieuwe rechterbuitenspiegel wil met dit artikelnummer, ze bestellen dat, krijgen een uitlaat dan moet er toch ergens een belletje gaan rinkelen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden