Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 onthoud geen adressen


ATS

Vraag

Sinds een tijdje valt het mij op dat de rns 510 geen adressen onthoud, ook staan de adressen die ik wis, van paar jaar terug, de volgende dag er weer op.

Het is al een tijdje zo, dus ik weet niet echt wat de oorzaak kan zijn.

Is ooit eens ge update, net als de kaarten.

Maar er is ook nodige elektrisch gebeurt in de auto.

 

Iemand die al eens aan de hand gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Setup indrukken dan naar systeem gaan.

Vervolgens Fabrieksinstelling kiezen.

Je krijgt nu een lijst en daar kun je kiezen navigatie.

 

Ik zal straks wel even een juiste stappenplan neerzetten..;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Druk op Setup van je RNS

 
Daarna op systeem drukken.
 
Op Fabrieksinstelling drukken
 
Vink je keuze aan in dit schem
 
Vergeet niet je RNS te resetten doormiddel van <> en reject in te drukken
 
Succes  :wink:

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga me steeds meer verdiepen in de RNS.

 

Heb als het goed is een stukkende RNS 510 gekocht, we zitten alleen nog met de prijs te discusseren

 

Mocht ik hem hebben dan ga hem eens helemaal uit elkaar halen en kijken wat er stuk aan is.

 

Je weet maar nooit en kan ik een stukje service bieden aan mede RNS gebruikers ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je naar een compleet schone systeem wil dan moet je alles aanvinken.

 

Kaarten en Firmware zal die niet deleten.

 

Je kunt dus gericht dingen verwijderen, iets wat op je telefoon staat verwijderd die natuurlijk niet ;)

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je naar een compleet schone systeem wil dan moet je alles aanvinken.

 

Kaarten en Firmware zal die niet deleten.

 

Je kunt dus gericht dingen verwijderen, iets wat op je telefoon staat verwijderd die natuurlijk niet ;)

 

Wordt ie er ook ietsjes sneller door?

 

Ik heb sinds kort ook een RNS en die is heel soms eventjes traag, vooral wanneer die net is opgestart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Opstart bij een RNS ligt aan welke type RNS 510 heb je en welke FW heb je er op staan.

Een type R zal natuurlijk sneller zijn dan een type A

 

Je kunt het eigenlijk vergelijken met de Pentium 1 computer en de computer van nu.

 

Ik ben van mening dat de hoeveelheid MP3's die je op je HD hebt staan wel iets vergen van je snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Opstart bij een RNS ligt aan welke type RNS 510 heb je en welke FW heb je er op staan.

Een type R zal natuurlijk sneller zijn dan een type A

 

Je kunt het eigenlijk vergelijken met de Pentium 1 computer en de computer van nu.

 

Ik ben van mening dat de hoeveelheid MP3's die je op je HD hebt staan wel iets vergen van je snelheid.

 

Ik heb een D versie en geen idee welke FW, ook geen idee waar ik dit kan terugvinden.

Het schermpje waar de FW wordt aangegeven heb ik geprobeerd te vinden, maar tevergeefs...

 

Voor zover ik weet staat er niks op de HDD.

Ben daar ook niet zo'n fan van, laat liever alles op een SD kaart o.i.d. staan zodat het systeem soepel blijft draaien.

 

Ik zal anders vanavond even gaan kijken en de boel gaan resetten.

Eem kieken of dat verschil gaat maken.

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Type D hoeft nog niet specifiek een D te zijn, het kan ook een A zijn die d.m.v FW geupdate is naar D

Staat de D ook op de sticker die geplakt zit op je RNS behuizing, dan is het een D ;)

 

Je kunt de RNS 510 Type A herkennen aan een knopje, dit knopje zit naast je eject.

Staat er op de knopje een sterretje dan is het een C type of hoger.

Zie je op dat knopje een Luidsprekertje en uitroepteken dan heb je een A of B type.

 

FW kun je zien als je het volgende doet:

 

Je houd je setup knop ingedrukt tot je in het verborgen menu komt.

In dit menu zie je allemaal submenu's zoals Versie, Navigatie etc etc.

Je klikt op Versie en dan zie je in het scherm je Firmware versie staan... zoals FW 3810 of 4020 etc etc ( of lager )

 

 

Succes, mocht je verder vragen hebben graag verder via PB

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag en gisteren boel geresset maar was niet de oplossing. weet nu wel wanneer het is begonnen door laatste adres wat wel is onthouden na te kijken in de agenda. nu eens uitzoeken wat er toen gebeurt is.

 

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@ATS raar probleem, nog nooit gehoord van mensen dat ze hier last van hebben. probeer anders een fw update kan nooit kwaad ;) als je daarmee niet uitkomt doe maar een pb heb hier verschillende fw's liggen. 

 

@@Dabrother helaas kan jou systeem geen hogere fw aan. 4020 is de hoogste fw die jou systeem aankan zonder rare kuren te krijgen of je moet gebrickte software gaan gebruiken. maar dat raad ik je niet aan aangezien je niet weet hoe je systeem erop reageert. 4020 had ik toen der tijd erop gezet voor je toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

Graag wil ik eens informeren of (iemand) het probleem met het niet onthouden van de (NAVi) adressen heeft opgelost??

 

Ik ondervind namelijk soortgelijke problemen.

Nml.;

 

1) een oud ingevoerd adres blijft steeds terugkomen als laatste adres.

 

2) bij het uitzetten van de auto (korte stop) tijdens het navigeren, komt steeds hetzelfde adres (in bovenstaand punt 1) terug, hij vergeet de huidige nieuw ingevoerde bestemming. Deze dien ik na elke stop opnieuw in te geven.

 

3) De oude adresssen (welke ik net heb gewist) blijven tijdens het actief zijn van de Rns (tijdens rit) weg, maar zodra er een stop heeft plaatsgevonden staan de oude (zojuist gewiste) adressen gewoon weer tussen de laatste doelen.

 

Hopelijk heeft iemand een oplossing voor dit probleem gevonden.

 

Zoals "ATS" reeds heeft aangegeven helpt een reset niet...

 

Graag hulp!

 

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een kick van dit topic.

Hier nu ook precies hetzelfde probleem, resetten werkt niet.
Afgelopen zomervakantie naar Frankrijk geweest.
Elke keer wanneer ik nu de auto start staat weer dit adres erin.
Dit is natuurlijk behoorlijk irritant omdat ik nu bij het invoeren van een adres ook het land moet aanpassen naar Nederland.

Is dit een hardware matig issue met het geheugen?
Is er een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden