Ga naar inhoud
  • 0

Aftermarkt xenon in 3C


dieseltje

Vraag

vraagje aan mede forum leden die een Aftermarkt xenon set ingebouwd hebben in de standaard (niet xenon) units.

Er staat een how-to, maar het is me niet duidelijk waar je het beste de ballasten kunt plaatsten.

wie heeft daar foto's van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb het vermoeden dat de ballasten in onderstaande link de originele zijn. Zijn prijstechnisch duurder en de behuizing is overduidelijk anderes en luxer afgewerkt.

 

Look what I found on AliExpress

http://s.aliexpress.com/vyUBf2qe

 

Daarbij vond ik ook een zgn dlt ballast welke in zilver en roze goud te bestellen is....

 

Look what I found on AliExpress

http://s.aliexpress.com/VJnIvmQB

 

Als ze perfect werken maakt het uiteraard niks uit. En wat zegt een artikel op Ali met een merk erop geplakt... helemaal niks.

 

Ziet er iig goed uit????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze zijn het. Voelen erg stevig en solide aan. De canbuskiller zit niet in de ballast, maar in een gegoten kastje in 1 van de draden.

 

Ze worden ook maar iets warm.

Link had ik gezien maar doelde meer op een echte foto, daar is namelijk meer op te zien.

 

Als je blauwe AMP connectors hebt + er zit patent nummer op dan heb je hoogst waarschijnlijk een originele ballast. Daarnaast ook de wit/gele sticker.

Sommige maar niet allen hebben ook de DLT logo erop gegraveerd.

Tegenwoordig hebben ze ook een holo sticker erop zitten.

 

De F3 heeft geen canbuskiller, echter omdat deze ballasten meer "echte" 35W geven zoals het hoort krijg je geen melding op je dashboard :) De DLT X3 is de canbus versie van de F3.

 

Ik heb het vermoeden dat de ballasten in onderstaande link de originele zijn. Zijn prijstechnisch duurder en de behuizing is overduidelijk anderes en luxer afgewerkt.

 

Look what I found on AliExpress

http://s.aliexpress.com/vyUBf2qe

 

Daarbij vond ik ook een zgn dlt ballast welke in zilver en roze goud te bestellen is....

 

Look what I found on AliExpress

http://s.aliexpress.com/VJnIvmQB

 

Als ze perfect werken maakt het uiteraard niks uit. En wat zegt een artikel op Ali met een merk erop geplakt... helemaal niks.

 

Ziet er iig goed uit

Afgaande van de foto's zijn het inderdaad originele ballasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is toch wel het lastige van Ali. Je koopt ook een goede set met lampjes met stalen fitting voor €60,- in Nl (navaudio en verlichtingkopen.nl). Ergens is dat snel opstarten handig maar in feite nooit nodig. Bij mij staat de ch/lh aan dus de xenons zijn opgestart voor ik in de auto stap.

 

Betrouwbaarheid en garantie is belangrijker, denk ik dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is toch wel het lastige van Ali. Je koopt ook een goede set met lampjes met stalen fitting voor €60,- in Nl (navaudio en verlichtingkopen.nl). Ergens is dat snel opstarten handig maar in feite nooit nodig. Bij mij staat de ch/lh aan dus de xenons zijn opgestart voor ik in de auto stap.

 

Betrouwbaarheid en garantie is belangrijker, denk ik dan.

Yep dus liever wat meer uitgeven en gewoon direct mijn garantie krijgen dan dispute openen en paar weken wachten. En zeker met verlichting dat gewoon goed moet zijn.

Ik heb 3 setjes gekocht met reservelampen bij Roland van verlichtingkopen.nl en gewoon goed. De service ook prima, laatst balast stuk, volgende dag had ik een nieuwe per post. Ali is ook prima voor de leuke hebbedingetjes, maar niet voor remmen, verlichting en andere APK gerelateerde zaken

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Link had ik gezien maar doelde meer op een echte foto, daar is namelijk meer op te zien.

 

Als je blauwe AMP connectors hebt + er zit patent nummer op dan heb je hoogst waarschijnlijk een originele ballast. Daarnaast ook de wit/gele sticker.

Sommige maar niet allen hebben ook de DLT logo erop gegraveerd.

Tegenwoordig hebben ze ook een holo sticker erop zitten.

 

De F3 heeft geen canbuskiller, echter omdat deze ballasten meer "echte" 35W geven zoals het hoort krijg je geen melding op je dashboard :) De DLT X3 is de canbus versie van de F3.

 

Afgaande van de foto's zijn het inderdaad originele ballasten.

 

Op het hologram staat DLT en met blauwe AMP connectoren

 

Ballast

 

 

Gevonden:

Links de staafjes boven en rechts de staafjes onder.

 

Ik heb hier geen last van.
aangepast door Electric
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is toch wel het lastige van Ali. Je koopt ook een goede set met lampjes met stalen fitting voor €60,- in Nl (navaudio en verlichtingkopen.nl). Ergens is dat snel opstarten handig maar in feite nooit nodig. Bij mij staat de ch/lh aan dus de xenons zijn opgestart voor ik in de auto stap.

 

Betrouwbaarheid en garantie is belangrijker, denk ik dan.

Huh? Waar komt deze opmerking spontaan vandaan? Refereer je nu naar @@Arnout Mobiel ivm zijn foto van de "staafjes"? Dat heeft niks met de lampen van Ome Ali te maken... eerder met het verkeerd monteren van de lampen in de koplamp.

Snel opstarten is opzich inderdaad niet iets dat je moet hebben. Echter hebben deze ballasten een start vermogen van ~10A bij koudstarten door het "snel starten", hierdoor start je dus ook de wat oudere/moeilijke te starten lampen zonder problemen.

 

Yep dus liever wat meer uitgeven en gewoon direct mijn garantie krijgen dan dispute openen en paar weken wachten. En zeker met verlichting dat gewoon goed moet zijn.

Ik heb 3 setjes gekocht met reservelampen bij Roland van verlichtingkopen.nl en gewoon goed. De service ook prima, laatst balast stuk, volgende dag had ik een nieuwe per post. Ali is ook prima voor de leuke hebbedingetjes, maar niet voor remmen, verlichting en andere APK gerelateerde zaken

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Niks mis met de "verlichting" van Ome Ali. Je moet alleen het goede eruit zien te vinden.

 

DLT ballasten en Cnlight lampen zijn gewoon prima spul voor de prijs die je ervoor betaald.

 

Op het hologram staat DLT en met blauwe AMP connectoren

Netjes, origineel dus! Bedankt voor de link, kan goed van past komen :)

aangepast door nick0016
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb 2 x verlichting gehad van Ali en 2x niet door de keuring, en deze persoon weet gerust wel wat die koopt of moet kopen

En Ja je garantie, ik wil niet 2 a 3 weken wachten mocht je de dispute winnen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb 2 x verlichting gehad van Ali en 2x niet door de keuring, en deze persoon weet gerust wel wat die koopt of moet kopen

En Ja je garantie, ik wil niet 2 a 3 weken wachten mocht je de dispute winnen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

Niet goed genoeg blijkbaar, haha ;)

 

Zonder gekheid toch wel apart want bij de APK checken ze namelijk alleen naar de volgende zaken:

- Correcte kleur (geen 8000K+ oid).

- Goede onderscheiding (lichtbeeld) tussen licht en geen licht ofwel de "cutoff" lijn.

 

Er wordt niet eens gekeken of je DOT of ECE scheiding hebt.

De regels mbt lamptye op de unit is komen te vervallen, ieder xenon mits het lichtbeeld goed is APK gekeurd.

 

Garantie heb je gelijk in, dat is inderdaad niet fijn.

Tot heden echter nog geen defecte DLT ballasten gehad bij de auto's waar ik ze geplaatst hebt. Ongetwijfeld zal ik dit wel eens mee maken, dit heb ik ook gehad met mijn Pilot set.

 

Ieder zijn voorkeur natuurlijk, ik heb jarenlang sets hier in NL gekocht voordat ik ben overgestapt naar DLT/Cnlight.

Wil dus vooral niemand iets verwijten, ben alleen een hollander als in "waarom duur als het ook goedkoper kan (+ zelfde of beter kwaliteit)" ^_^

En dit deel ik graag met jullie zodat iedereen kan mee genieten (of niet natuurlijk xD).

 

Daarnaast heb ik ook zoiets van, wil je het echt goed doen:

ga dan voor OEM ballasten en originele Philips/Osram lampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Huh? Waar komt deze opmerking spontaan vandaan? Refereer je nu naar @@Arnout Mobiel ivm zijn foto van de "staafjes"? Dat heeft niks met de lampen van Ome Ali te maken... eerder met het verkeerd monteren van de lampen in de koplamp.

Snel opstarten is opzich inderdaad niet iets dat je moet hebben. Echter hebben deze ballasten een start vermogen van ~10A bij koudstarten door het "snel starten", hierdoor start je dus ook de wat oudere/moeilijke te starten lampen zonder problemen.

 

Niks mis met de "verlichting" van Ome Ali. Je moet alleen het goede eruit zien te vinden.

 

DLT ballasten en Cnlight lampen zijn gewoon prima spul voor de prijs die je ervoor betaald.

 

Netjes, origineel dus! Bedankt voor de link, kan goed van past komen :)

Nee, niks met de post van Arnout te maken. Enkel dat er veel troep op Ali staat en veel namaak. Dat je soms niet weet of je een originele of namaak hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, niks met de post van Arnout te maken. Enkel dat er veel troep op Ali staat en veel namaak. Dat je soms niet weet of je een originele of namaak hebt.

Absoluut mee eens!

Voordat ik bij DLT/Cnlight uit kwam als zijnde goede kwaliteit/prijs verhouding, heeft mij ook de nodige uren/geld gekost. En dat wil ik jullie besparen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sinds gisteren heb ik last dat de linker xenonlamp niet direct aan gaat. De rechterkant brand wel direct. Als ik dan de lampen uit zet en weer aan, dan gaat de linker xenonlamp wel aan. Vanavond had ik dat weer. Heeft iemand dit wel eens eerder gehad? Het gebeurt ook niet altijd.

 

Ik zal morgen eens de balasten omdraaien om de kijken of het probleem zich verplaatst naar de rechter kant.

 

Wel nog steeds zeer tevreden met de licht opbrengst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sinds gisteren heb ik last dat de linker xenonlamp niet direct aan gaat. De rechterkant brand wel direct. Als ik dan de lampen uit zet en weer aan, dan gaat de linker xenonlamp wel aan. Vanavond had ik dat weer. Heeft iemand dit wel eens eerder gehad? Het gebeurt ook niet altijd.

 

Ik zal morgen eens de balasten omdraaien om de kijken of het probleem zich verplaatst naar de rechter kant.

 

Wel nog steeds zeer tevreden met de licht opbrengst!

 

 

Heb dat ook gehad, was bij mij rechts. Vervangen van de lampen gaf de oplossing ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb het ook af en toe, krijg dan ook kort foutmelding. Ik vermoed slechte ballast aangezien mijn ca 3 jaar en zo'n 100km oud zijn. Ik krijg binnenkort een nieuwe set en kan je dan vertellen of het hier aan gelegen heeft.

 

Jij gebruikt de Passat niet waar die voor bedoeld is, Foppe.  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sinds gisteren heb ik last dat de linker xenonlamp niet direct aan gaat. De rechterkant brand wel direct. Als ik dan de lampen uit zet en weer aan, dan gaat de linker xenonlamp wel aan. Vanavond had ik dat weer. Heeft iemand dit wel eens eerder gehad? Het gebeurt ook niet altijd.

 

Ik zal morgen eens de balasten omdraaien om de kijken of het probleem zich verplaatst naar de rechter kant.

 

Wel nog steeds zeer tevreden met de licht opbrengst!

Meestal is het de lamp die aan vervaning toe is.

 

Bij voorkeur beiden lampen vervangen i.v.m. mogelijke kleur verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Meestal is het de lamp die aan vervaning toe is.

 

Bij voorkeur beiden lampen vervangen i.v.m. mogelijke kleur verschil.

 

De xenon lamp zit er pas net in... :neutral:

 

De afgelopen dagen ben ik wel aan het testen geweest:

  • Als ik de lampen uitlaat (lichtschakelaar op '0') bij het starten van de auto, en daarna de lampen aanzet als de motor draait, branden ze beide in 1 keer.
  • Indien het al te licht is bij het starten blijven de lampen uiteraard bij het starten uit. Als ik dan even later bijvoorbeeld door een tunnel rij, springen beide lampen aan.
  • Bij het starten in het donker (avond of in garage), wil soms de linker lamp niet direct aan gaan. Als ik dan beide lampen uitzet en weer aan (nadat de motor dus al draait), dan gaan beide lampen aan.
  • Bij het starten in het donker zie je ook dat beide lampen flink dimmen tijdens het starten van de auto. De rechterlamp brandt na deze dip altijd.
  • Soms gaat het starten in het donker wel goed: beide lampen starten.

De lampen krijgen bij het starten van de auto een spanningsdip te voorduren. Een vriend van mij met zijn OEM xenon op zijn B7 heeft dit gedrag niet: dimmen van de xenon lampen bij het starten. Geen idee of je in VAGCOM een inschakelvertraging kan aanpassen. Dit zou al een oplossing bieden.

 

Ik ga in ierder geval zaterdag de linker xenon lamp vervangen. Als dat niet werkt ga ik de balasten omdraaien. Een mogelijke 3de optie is de accu laten doormeten.

aangepast door Electric
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de spanning van de lampen verhoogd van 13V naar 13.5V. Is al beter. Heel af en toe blijft de fout komen. Daarom heb ik een andere set besteld. Kan je nog niet vertellen of het aan de ballast ligt. Bij mij ligt het iig niet aan het lampje omdat ik een aantal verschillende w.o. een paar nieuwe heb geprobeerd.

 

Wellicht zwaardere accu plaatsen zodat er meer stroom overblijft voor de lampen? Wellicht is de accu kapot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Korte "uitval" van lampen bij srarten is vrij normaal met aftermarket ballasten.

 

Het beste is lampen pas aanzetten nadat auto gestart is.

Ander oplossing anti-flicker module, echter ook dit helpt alleen als je accu verder wel goed is want het vangt de spannings dip maar voor korte duur op.

 

Daarnaast speelt de kwaliteit van je aftermarket ballast/lampen ook een rol.

 

Ik heb met dlt ballasten en cnlight lampen geen last van geknipper bij starten op voorwaarde dat de lampen wel opgestart zijn (15 seconden).

aangepast door nick0016
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden