Ga naar inhoud
  • 0

Schokken/inhouden bij kickdown


mouragio

Vraag

Allen,

 

Vanaf het begin dat we de passat hebben is het probleem dat als je volgas geeft (vooral in de "S" stand), heel erg schokt en inhoud.. uiteindelijk als je het gas blijft intrappen komt ie er wel; maar uiteraard met de nodige vertraging (en ergernis  ;))

 

Als je dit "doortrappen" een aantal keren doet dan is het schokken en inhouden uiteindelijk weg/heel stuk minder en trekt hij wel weer redelijk goed en vlot. Bij "normaal" optrekken nergens geen last van.

 

Mijn eerste ingeving hierin is dat ergens iets vervuild is (maar wat?) Maar misschien hebben jullie nog andere ideeën? Ik heb gezocht via de zoekfunctie maar de topics met hetzelfde probleem zijn toch anders....

Gaat over motorcode BMR (125 KW) met DSG....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb er inderdaad al 2x een flesje Wynns in gegooid en naar mijn idee ging het toen beter/minder schokkerig
Als ik het zo lees is het brandstoffilter als eerste aan de beurt om te vervangen....

 

En inderdaad ik had het al gelezen van dat filter op de DSG. De dsgdokter heeft nu een aanbieding voor 179 euro verversen van de bakolie.... maar eens een afspraak maken denk ik... kan geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vagtechniek is tientje duurder... dus daar hoeven we het niet voor te laten   ;)

Gelijk laten chippen met 20% korting....

 

Ik moet er volgende week zaterdag ook zijn voor DSG onderhoud, chippen met korting is twee jaar geleden al gebeurd :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanavond brandstof filter vervangen... Lijkt erop dat dit het probleem was.... Op de terugweg geen last meer van inhouden! Filter was zwart maar vond niet dat het heel erg vervuild was.... Toch heeft dit dus grote invloed.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden