Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe cilinderkop


wpkii

Vraag

Goedendag,

 

Autogegevens:

Passat 3c BXE 2006 1.9TDI, 302.000km

 

Vorig jaar november(274.000) was pompverstuiver cilinder 4 defect. Deze heb ik laten vervangen inclusief alle pakkingen van alle 4 de verstuivers. Het heeft een tijdje goed gedaan maar nu ervaar ik elke ochtend startproblemen. Eerste keer slaat de motor af, tweede keer duurt ongeveer 20 seconde tot de motor naar zijn toerental krabbelt. Als de motor na een lange rit stationair draait begint deze hevig te schudden. Motorolie pijl stijgt overigens niet.

 

Nu heb ik begrepen van een aantal monteurs dat mijn cilinderkop misschien defect is. Graag jullie advies:

 

1) Moet ik een nieuwe of gereviseerde cilinderkop met stalen bussen?

2) Welke goede motor revisie bedrijven of garages zijn er? Graag binnen straal van 60 km van Almere. Carrec is wel heel prijzig, ruim 3500 euro(incl. nokkenas, pakkingen, bouten, waterpomp en riem). En de andere motor revisie bedrijf vraagt ong 2000 euro.

 

Ik hoor het graag. Bedankt

 

 

AK

aangepast door wpkii
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor het meedenken en jullie reacties mannen,

 

Afgelopen dagen is het ook wat kouder geweest en heb ik de auto wat langer dan 12 uur stil laten staan.

 

Voordat ik de auto startte deed ik het volgende:

Paar keer contact in en uit (gemiddeld 4 x). En startte de auto vervolgens. De auto startte in 1 x!

 

Nu denk ik het volgende: Door de contact in en uit te zetten verhoogde ik de brandstof druk naar voren richting de brandstof filter. Hierdoor zou het circuit weer volgestroomd zijn met Diesel richting de Tandempomp. Zou mijn theorie kunnen kloppen??

 

Thanks!!

 

AK

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

HELP!

 

Was een ellendige avond, maar ben gelukkig thuis.

 

De auto loopt soms op 3 poten. Ik heb een filmpje gemaakt van de onstabiele motor.

 

Linkje:

 

Ik heb vagcom gedraaid en de foutcode is als volgt:

 

- 000769 misfire detected p0301 Cylinder 1.

 

Zoals jullie kunnen zien in het filmpje loop de auto soms op 3 poten en soms weer normaal. Waar ligt dit aan??

Verder heeft de auto goed vermogen, trekt goed op zowel lage als hoge snelheden.

 

- Kabelboom?

- Weinig compressie? (hoe meet ik dit?)

- Pompverstuiver?

- Tandempomp/opvoerpomp slecht?

- Slechte cilinderkop?

 

Ik hoor het graag van jullie en alvast bedankt voor het meedenken. Ik ga nu naar bed, was een lange dag.

 

Vriendelijke groet,

 

AK

 

Bijlage: afwijkende pompverstuiver zowel cilinder 1 als 2.

post-17170-0-85830700-1445215759_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub

 

Hoe kan ikdat zien? Mogelijk met Vagcom? (sorry voor zoveel vragen).

 

Ik rijd nu naar werk, dan kijk ik even of er nog rookontwikkeling is. (ps. De waterpomp lekt overigens)

 

Als de kabelboom niet voor een oplossing zal zorgen, zal ik er een nieuwe kop met stalen bussen (+waterpomp, tandriem, kleppen en nokkenas) in monteren.

 

AK

aangepast door wpkii
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub

 

Hoe kan ikdat zien? Mogelijk met Vagcom? (sorry voor zoveel vragen).

 

Ik rijd nu naar werk, dan kijk ik even of er nog rookontwikkeling is. (ps. De waterpomp lekt overigens)

 

Als de kabelboom niet voor een oplossing zal zorgen, zal ik er een nieuwe kop met stalen bussen (+waterpomp, tandriem, kleppen en nokkenas) in monteren.

 

AK

slangen doorlussen en kijken of je koelvloeistofverlies weg is.

Je moet sowiezo eerst kijken OF je ingeslagen verstuivers hebt alvorens je meteen een nieuwe kop koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub @@Vinniepilon

 

Update:

 

Ik ervaar momenteel witte rookontwikkeling bij het accelereren. Lijkt meer dan alleen een kabelboom issue. Na 60 km gereden te hebben naar kantoor, liep de blok op 4 poten stationair. 

 

Matthijs ik bel je morgen wel even om een afspraak met je te maken.

 

Bedankt voor het meedenken.

 

AK

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update:

 

Vandaag langs Matthijs gereden. Kabelboom vervangen en probleem is er nog steeds.

 

Motoroliepijl stijgt niet, de witte/blauwe rook is onverbrand diesel uit de uitlaat. Nu vermoeden we de Tandempomp en/of pompverstuiver.

Morgen nog eens de motorolie pijl meten en groep 23 uitlezen met Vagcom.

 

Bedankt voor het meedenken.

 

AK

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na onderzoek (van een monteur die inmiddels 8 jaar bij vw werkt) worden de eerste 3 pompverstuivers vervangen. pompverstuiver Cylinder 4 was vorig jaar al vervangen en die zit netjes rond de 0 mg/str. Deze zelfde monteur had deze pompverstuiver vorige jaar vervangen en gaf destijds aan dat de verstuivers waren ingeslagen in de kop.

 

Hierbij wordt er een kop met stalen bussen geplaatst, nokkenas, nokkenaslagers, kleptstoters, kleppen en veren, Waterpomp + distriebutieriemset, 3 gebruikte pompverstuivers en een vacuumpomp gemonteerd. De aandrijfaslagers worden ook gecontroleerd en eventueel vervangen.

 

Zijn er nog tips die ik mee kan nemen met deze mega grote onderhoud? :). Alle tips zijn welkom!

 

Bedankt

 

AK

aangepast door wpkii
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

UPDATE:

 

Operatie lijkt geslaagd te zijn. Even aanzien hoe de auto de aankomende 10.000 km zal lopen.

Nokkenas bleek aan aan de einde van zijn tijd te zijn.

 

De onverbrand diesel uit de uitlaat was een pissende pompverstuiver. Fotos volgen nog !

aangepast door wpkii
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden