Ga naar inhoud
  • 0

Mirrorlink, Drivelink, App-connect? help! :-)


kuwerti

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik heb sind kort een passat GTE. Ik heb ook een Samsung Galaxy S4.

Deze twee wil ik vrienden met elkaar maken zodat ik Mirror-Link kan gebruiken.  :wink:

 

Ik heb echter geen idee wat ik op de telefoon moet installeren en/of moet aanzetten om dit voor elkaar te krijgen.

Als ik met een USB kabel mijn tel. verbind met de GTE dan herkent de GTE de telefoon niet als mirrorlink asparaat.

 

Ik lees her en der dat je de app 'Drive Link' moet installeren maar die zie ik niet in de play-store op mijn telefoon.

Wel in de play-store op de website maar daar heeft de app zeer slechte recenties en ondersteund de app niet de meest recente versie van mirrorlink.

 

Kan iemand mij ff op weg helpen?

:?:  :blink2:

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Van de Volkswagen site:

 


App-Connect: geschikte toestellen

Sinds de zomer van 2014 levert Volkswagen auto’s met App-Connect-functionaliteit. U heeft echter ook een voor App-Connect geschikte telefoon nodig. De volgende toestellen zijn geschikt voor App-Connect (stand maart 2015):
[...] Samsung: Galaxy Note 4, A3, A7, Note Edge, S5.

 

Geen S4 dus ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt de android auto app op je telefoon installeren? dan gebruik je AA.

AA wordt is officieel nog niet gereleased in NL, maar je kunt via APKmirror (http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/)

wel de app buiten de google playstore om installeren.

 

Ik heb ook een GTE en een oude LG Nexus5, en dat werkt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat willen jullie doen met Android Auto of Mirrorlink? De Discover Pro doet bij mij alles perfect. Spraakgestuurd bellen, navi, media en file info.

Enige meerwaarde die AA zou kunnen hebben is Flitsmeister of WhatsApp en dat doen ze nou net niet. Ben benieuwd waar jullie het voor (willen) gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat willen jullie doen met Android Auto of Mirrorlink? De Discover Pro doet bij mij alles perfect. Spraakgestuurd bellen, navi, media en file info.

Enige meerwaarde die AA zou kunnen hebben is Flitsmeister of WhatsApp en dat doen ze nou net niet. Ben benieuwd waar jullie het voor (willen) gebruiken.

 

Whatsapp heb je dan ook op je display, ze worden ook voorgelezen, en je kunt gesproken berichten terugsturen.

Verder is in een aantal steden in Belgie en Nederland de filedruk afentoe zo hoog, daar kan de VW navigatie niet zoveel mee. Waze of GoogleMaps navigeren daar veel vlotter omheen, en dat scheelt vaak veel tijd.

 

Ik gebruik het ook niet heel veel, want ik zou inderdaad het liefste flitsmeister als App erbij hebben. Oh ja, Spotify is wat uitgebreider als je dat via AA gebruikt. je hebt dan min of meer de complete Spotify App in de auto beschikbaar op het display, incl. je voorkeurzenders en lijsten e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt de android auto app op je telefoon installeren? dan gebruik je AA.

AA wordt is officieel nog niet gereleased in NL, maar je kunt via APKmirror (http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/)

wel de app buiten de google playstore om installeren.

 

Ik heb ook een GTE en een oude LG Nexus5, en dat werkt prima.

Ik heb deze app op mijn S4 geinstalleerd. Alleen na koppelen met de auto (bleutooth) zie ik geen apparaat in het menu.

Moet je soms perse via USB verbinden? Welke aansluiting? Onder het display of in de armsteun?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb deze app op mijn S4 geinstalleerd. Alleen na koppelen met de auto (bleutooth) zie ik geen apparaat in het menu.

Moet je soms perse via USB verbinden? Welke aansluiting? Onder het display of in de armsteun?

 

Ja AndroidAuto werkt alleen via een USB kabel. En in je Passat moet dat de aansluiting zijn onder de DP, die in het 'telefoonbakje' zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja AndroidAuto werkt alleen via een USB kabel. En in je Passat moet dat de aansluiting zijn onder de DP, die in het 'telefoonbakje' zit.

Ondertussen een andere telefoon S6. Android Auto werkt goed. Alleen start deze op de telefoon automatisch op zodra ik de USB aansluit. Dit is natuurlijk niet altijd gewenst wanneer je alleen wilt opladen. Enig idee hoe dit in te stellen is? Alternatief is natuurlijk opladen via USB in armsteun maar dit vindt ik minder praktisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@FN1362.

Dat kan maar dan zal je de telefoon met een andere usb kabel moeten aansluiten, niet orinele samsung kabels zijn vaak anders bedraad en werken niet met mirrorlink.

 

Bij mij werkt mirrorlink matig, spotify werkt maar zodra ik een afspeellijst aanklik speelt er wel muziek maar zie ik niet welk nummer, ook kan ik niet door de lijst bladeren. Bij een iphone werkt het meteen probleemloos.

 

Via android auto start er niets op telefoon geeft foutmelding kan niet met de playstore verbinden, omdat android auto niet in nederland is vrijgegeven. Iemand nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Android Auto een tijdje niet gebruikt. Nu opnieuw op m'n telefoon geinstalleerd. Na koppelen aan de auto start deze echter automatisch mirror link. In het Menu is ook alleen nog het Mirror link logo zichtbaar. Apple car plar en Android Auto zijn grijs. Bij voorkeur verbinding heb ik wel Android Auto aangeklikt.

Iemand een idee hoe ik deze voorkeur kan verwijderen zodat ik wel Android Auto kan kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Doet android auto het nog wel op je telefoon? Even testen of d3 App het nog wel doet.

Er vanuit gaande dat je kabel geen storing geeft kun je de instellibgen op je tel even controleren.

 

I stellingen > verbindingen > meer verbindings instellingen >mirrorlink

 

De opties veranderen overigens als de tel is aangeloten via usb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Doet android auto het nog wel op je telefoon? Even testen of d3 App het nog wel doet.

Er vanuit gaande dat je kabel geen storing geeft kun je de instellibgen op je tel even controleren.

 

I stellingen > verbindingen > meer verbindings instellingen >mirrorlink

 

De opties veranderen overigens als de tel is aangeloten via usb.

 

Probleem is opgelost. Na nachtje stilstand alles werkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden