Ga naar inhoud
  • 0

how to? achterklep vervangen 3c Variant


m18587

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik sta op het punt om de achterklep van mijn Passat te vervangen.

Dit ivm onoverkomelijke roestvorming, helaas viel het deels onder coulance maar moest ik toch nog flink in de buidel tasten. Inmiddels is de roest te erg geworden en wil ik er wat aan doen.

Ik heb al een andere klep op het oog.

 

Nu vind ik het wel weer een leuke uitdaging om te gaan doen, maar als ik tips en trucs op voorhand kan krijgen graag.

In het verleden heb ik zelf ElsaWin gehad, echter het lukt mij niet meer om dit op te starten.

 

Indien mensen plaatjes hebben voor mij of een uitgewerkte how-to voor het vervangen van de gehele klep en het evt overbouwen van draadboom etc... graag.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Klep wisselen is op zich niet zo veel werk. Met het los maken van de 4 schroeven op de scharnieren is de klep los. Dan rest er nog de gasveren los te maken. De elektra in de klep kan je ook gewoon zo losmaken, is allemaal voorzien van connectoren met uitzondering van wat massa punten. Je kan er ook voor kiezen om de bedrading langs de kant van de koffer los te maken. Dit komt ook op connectoren terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Over welk type spoiler hebben we het ? Bvb R-line spoiler zit bij mij gelijmd dus dat zou wel eens kunnen tegenvallen.

 

Bij het losmaken van de kabelboom kan het misschien wel zijn dat je een paar connectoren niet door de opening krijgt waar de doorvoerslurf in gehaakt zit. Dan zal je eventueel de pinnen uit de connectoren moeten halen (wel goed noteren wie op welke plek gezeten heeft). Ik denk dat aan de connector van het elektrisch slot en handgreep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon de standaard ? waar het derde remlicht in zit... Ik zal het wel zien, het is geen must om die te vervangen, maar vroeg me de mogelijkheid even af...

 

Eerst de klep morgen ophalen en dan een dagje plannen om te gaan demonteren, ombouwen en monteren.....

 

Mochten mensen nog tips hebben sta ik daar nog voor open uiteraard en mochten mensen nog plaatjes van bijv ElsaWin hebben.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon de standaard ? waar het derde remlicht in zit... Ik zal het wel zien, het is geen must om die te vervangen, maar vroeg me de mogelijkheid even af...

 

Eerst de klep morgen ophalen en dan een dagje plannen om te gaan demonteren, ombouwen en monteren.....

 

Mochten mensen nog tips hebben sta ik daar nog voor open uiteraard en mochten mensen nog plaatjes van bijv ElsaWin hebben.......

Een Tip!!! Zorg dat je met zijn tweetjes bent 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen de andere klep opgehaald. Ziet er goed, om gebruikssporen na...

 

Klep is compleet incl (kentekenplaat)verlichting, slot, ruitenwisser(pompje/motor) en bekleding...

 

afdekking van gevarendriehoek is kapot maar kan dus overgezet worden vanaf de huidige klep.
Feitelijk bedrading opnieuw aansluiten en (monteren uiteraard) klaar is tie...

 

MAAR mocht iemand nog mooie plaatjes van elsawin hebben, hoe de bekleding bijv vast zit en hoe de bedradingen behoren te lopen.... Graag  !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wel mooi dat je de klep in ineens de juiste kleur hebt gevonden.

De bekleding zit vast met 4 schroeven, de rest zit geklikt. Er zitten 2 schroeven langs elke kant 1 in de handgrepen. Dan in het opbergvak van de gevarendriehoek zitten er ook nog 2. Dan is het met beleid losklikken - je mag gerust wat kracht zetten. Daar waar de bekleding over gaat naar de bekleding rond het raam zit het in elkaar gehaakt. Er staat hier wel ergens op het forum een plaatje hiervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor alle tips. De klep is reeds vervangen, vorige week.

 

Alles werkt en lijkt goed te zitten. Helaas krijg ik m niet helemaal netjes afgesteld. Maar vooralsnog voldoet het. Als het straks weer mooier weer word nog maar eens goed naar kijken.

Ik moet ook mijn achterlichtunit (linksachter) even nakijken, deze zit niet goed op zijn plek en daardoor kan ik de klep niet goed uitlijnen....

Echter de kunststof moer?? kan ik het zo noemen waarmee unit is vastgezet is helemaal dol gedraaid, dus vorige eigenaar heeft lopen kloten... Daar eerst dus een andere 'moer' voor regelen bij de dealer... Dan die recht gaan zetten.

 

Maar nogmaals iedereen bedankt voor de tips en trucs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die plastiek moer is idd normaal een regelstuk om de unit meer of minder naar buiten toe te regelen. Ook heb je redelijk wat speling in de gaten van de scharnieren (klep kant). Maar de scharnieren kan wagen kan je ook nog wat in hoogte verstellen indien dit nodig zou zijn (niet zoveel als de klep kant maar misschien wel voldoende om het wel mooi te laten passen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden