Ga naar inhoud
  • 0

Distributieriem Probleem


VW.Adept

Vraag

Heb het volgende probleem: Distributieriem vorig jaar vervangen, was er aan toe, daarna binnen 40d km motorstoring, auto afgesleept naar garage.

 

Diagnose: Distri riem tand verschoven.

 

Nieuwe riem, nieuwe rollen etc. Alles garantie.

 

Dit voorjaar, auto stop, afgesleept naar dealer, 5 tanden van de riem weggevreten.

Garage die reparatie heeft gedaan heeft auto opgehaald, keurig netjes weer onder garantie vervangen.

Onlangs grote beut gedaan, riem gecontroleerd, niks te zien.

Rij vorige week terug uit Duitsland, pof, motor in de noodloop. Auto afgesleept naar Garage, je raadt het al, distributie riem kapot.

Zit tussen tandwiel en nokkenas een demper (rubber) die is kats in tweeën gescheurd.

 

Wie o wie heeft enig idee wat hier mis is want garage kan het echte euvel niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zal es even een update doen. Er was een originele (VW) riem gemonteerd.

 

Echter op aanraden van een kennis bij JB autoservice in Dieverbrug (DR) langsgeweest, deze constateerde dat de boel VEEEEEEEEEEEEEEEL te strak stond.

Hij heeft de boel minder strak gezet. Ben daar de eerste keer in oktober geweest.

 

Ben na de kerst weer langs gereden om de boel nog eens goed te controleren. Uiteindelijk weer € 1300,- kwijt, de nok 1, 3, 6 en 10 van de nokkenas waren vierkant (230000 km gelopen) en de klepstoters waren er ook aan. Boel maar vervangen want de passat moet nog ff een tonnetje mee. Daardoor moest natuurlijk ook de distririem WEER vervangen worden. Loshalen is vervangen.

 

De motor doet het weer lekker, is nu gewoon afwachten wat er in de toekomst gaat gebeuren. Jos (JB Autoservice) heeft me verzekerd dat de hoge riemspanning uiteindelijk bron van alle ellende is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden