Ga naar inhoud
  • 0

Motor stopt ermee


namasayarene

Vraag

hallo allemaal,

 

Ik heb een VW passat model jaar 2008 (geregistreerd in 2007) 2.0 Tdi Highline met een 6 traps DSG automaat met bijna 170 000 km op de teller. De auto heeft begin augustus een grote beurt gehad en meteen de 2-jaarlijkse EU kontroll (ik woon in Noorwegen). Er zijn toen geen gebreken geconstateerd.

 

Sinds afgelopen zaterdag merkte ik dat de motor haperde en ben maandag bij mijn garage geweest om e.e.a te controleren. Onderweg sputterde de motor al meer dan die zaterdag. 

Bij de garage is e.e.a. uitgelezen, maar komen er geen fouten naar voren. Ik heb vandaag de auto willen ophalen, maar bij de garage vertelden ze mij dat het probleem verergerd was, maar dat ze niets hebben kunnen vinden.

Bij het wegrijden startte de motor, maar sloeg meteen weer af en wegrijden ging niet echt. Ook verscheen er op het dashboard de melding 'Engine Error' of iets wat er op lijkt (kwam maar kort in beeld) en ging de gloeispiraal (oranje) branden op het dashboard.

Meteen weer terug naar binnen bij de garage, en ze zullen nu verder gaan kijken wat het probleem kan zijn.

 

Is er iemand hier die hetzelfde probleem heeft of heeft gehad? Of iemand die weet wat er aan de hand is / kan zijn?

 

Vast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

... motorcode? geen idee. BKP? wat is dat?... en ik dacht ook aan een probleem met de toevoer van brandstof (diesel), maar bij het uitlezen geeft de software geen fout aan... 

Als inmiddels de melding engine fault in het display is verschenen dan moet er een storing uit te lezen zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

... ben vanmiddag gebeld door de garage... in de motor zitten leidingen waarvan er een gebroken zou zijn... dit heeft ook gevolgen voor de andere leidingen... tevens is er daardoor iets mis met de distributieriem en de waterpomp... de laatste twee worden gratis vervangen omdat dit pas 1,5 jaar geleden vernieuwd is en er nog garantie op zat... de reparatie aan de motor gaat me 11 000 NOK kosten (1 165 Euro)... dinsdag middag kan ik de auto weer ophalen... 

 

... Bedankt voor het meedenken en de groetjes uit Noorwegen... :thanks:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vreemd.. leidingen in de motor en distributieriem die met elkaar te maken hebben.. heel vreemd, ik vraag me af wat er dan vervangen wordt voor die 1165 euro..

Het lijkt er meer op dat er iets mis is gegaan met de distributie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dan denk ik idd ook dat ze zelf iets verkeerd hebben gedaan dat ze de kosten daarvan op jou willen afschuiven. 

 

maarja, ben er niet bij geweest wil er geen zekere uitspraken over doen. succes ermee, hoop dat het daarna goed komt.

 

btw. ik heb ook tijdens mijn vakantie 3 buizen/slangen moeten vervangen maar motor uitvallen of iets die kant op was het niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden