Ga naar inhoud
  • 0

luchtmassameter stuk?


chris033

Vraag

gek word ik van mijn auto,

na het checken van alle vacuumslangen carterventilatie,n75,dv,enz enz blijft het verbruik erg hoog.

het is een 1.8t 20v aeb automaat.

de auto loopt  zomaar 1 op 5a6.ruikt ook uit de uitlaat naar benzine en is traaaaag.

nu las ik op het audi forum om eens de lmm los te koppelen,dit heb ik gedaan en het lijkt wat beter.

moet ik nu de lmm vervangen?

de auto is al een paar keer uitgelezen en de lmm waardes zijn ok,ook de uitlaatgassen zijn ok(bij de apk)moet ik nu toch een andere monteren?

ik weet het niet meer,wel dat ik er gestoord van word  en ik loop leeg op de benzinekosten op deze manier.

 

ik hoop dat iemand dit bekend voorkomt en de evt oplossing heeft.

ps heb zelf geen goede vagcom

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou het volgende is er veranderd,heb de stekker van de lmm losgehaald en ben er vandaag mee naar mijn werk gereden en.....

Hij trekt beter en soepeler als met de stekker erop,ook lijkt het dat hij minder uit de uitlaat stinkt.

Dus een voorzichtige conclusie.....lmm toch stuk of versleten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou ff een wat ouder topic herstarten,

mijn auto had het probleem dat hij gigantisch zoop(1op5a6).

alles laten uitlezen en er kwamen geen fouten naar voren,ook de trims waren ok en de waardes van de lmm gaven een 145 pk aan.motor liep ook echt mooi.

alles dus ok maar zuipen niet normaal,ook vond ik dat de auto ondanks de turbo niet vooruit te branden was.druk was ook aan de lage kant(0.3 a0.4)en de topsnelheid lag op max 160km/h

al met al dus een hoop gezeik,en geen schik meer met de auto,nu heb ik alles eens op een rijtje gezet en op diverse andere fora ook gelezen dat er meer mensen met soortgelijke problemen zijn.

de oplossing bij de een was een temp sensor,en bij de andere de lmm.

de temp sensor was al nieuw,dus maar de knip getrokken en een andere lmm gehaald.

 

en dat heeft geholpen,auto trekt voor mijn gevoel als een beer,schakelt beter(automaat)turbodruk zit nu op 0.5 bar,maar het allermooiste....hij loopt nu 1op12 bij normaal rijden.

heb voor het eerst met een halve tank 300km gereden.

en hij gaat nu ook makkelijk naar de 180.

 

nu nog een keer proberen om de olielekkage bij het oliefilter op te lossen.

 

jullie hebben waarschijnlijk niks aan deze info,maar ben zo blij dat ik het ff moest delen.

 

groeten...

aangepast door chris033
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt matthijs,maar bij de laatste testrun die we maakten kwam de lmm waarde aan de 145 pk.

het wees dus niet direct in de richting van de lmm,ook omdat er meerdere problemen speelden maar goed ben blij dat het is opgelost.

nu alleen nog de olielekkage bij het oliefilter,de pakking is toen vervangen maar het lekt daar nog steeds.

ik bel je eerdaags ff voor een afspraak om een en ander nader te bekijken...

aangepast door chris033
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is 1op12 echt het zuinigst met zo'n 1.8T motor?

M'n V6 liep voordat alle problemen zich opspeelde ook zo rond de 1op12/1op13, voordat ie naar de garage ging liep ie ook 1op5/1op6.

Ben benieuwd of hij weer naar de 1op13 kan met een gereviseerde motor.

Anders ff lmm uitlezen of niet @@Vdub, daar zou het dan ook aan kunnen liggen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden