chris033 Geplaatst 28 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2015 gek word ik van mijn auto, na het checken van alle vacuumslangen carterventilatie,n75,dv,enz enz blijft het verbruik erg hoog. het is een 1.8t 20v aeb automaat. de auto loopt zomaar 1 op 5a6.ruikt ook uit de uitlaat naar benzine en is traaaaag. nu las ik op het audi forum om eens de lmm los te koppelen,dit heb ik gedaan en het lijkt wat beter. moet ik nu de lmm vervangen? de auto is al een paar keer uitgelezen en de lmm waardes zijn ok,ook de uitlaatgassen zijn ok(bij de apk)moet ik nu toch een andere monteren? ik weet het niet meer,wel dat ik er gestoord van word en ik loop leeg op de benzinekosten op deze manier. ik hoop dat iemand dit bekend voorkomt en de evt oplossing heeft. ps heb zelf geen goede vagcom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 28 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2015 Volgens mij zijn ze ook schoon te maken, maar weet het niet zeker. Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hoogers Geplaatst 28 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2015 lampda sondes nog oke? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 chris033 Geplaatst 28 september, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2015 lambda sondes weet ik niet,bij de apk waren de uitlaat waardes ok Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RagnarS Geplaatst 28 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2015 Luchtmassa meter demonteren en goed schoon spuiten met remmen reiniger,eventueel met een zacht kwastje borstelen en nog eens goed uitspuiten. Meestal doet hij het dan weer als nieuw. Ragnar. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 chris033 Geplaatst 28 september, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2015 Ga ik morgen maar proberen..keep you all posted Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2015 ik zou niet teveel aan/in de lmm spuiten Fueltrims uitlezen (geen foutcodes wissen voor de tijd), meetwaardenblok 32 is het, motor uit, contact aan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 chris033 Geplaatst 29 september, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2015 Nou het volgende is er veranderd,heb de stekker van de lmm losgehaald en ben er vandaag mee naar mijn werk gereden en..... Hij trekt beter en soepeler als met de stekker erop,ook lijkt het dat hij minder uit de uitlaat stinkt. Dus een voorzichtige conclusie.....lmm toch stuk of versleten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2015 ja, dat lijkt er wel op, alleen(zonder LMM=noodprogramma) zonder (veel)gemeten lucht geen vermogen en dus ook geen brandstof, het kan ook maar zo nog de originele LMM zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 chris033 Geplaatst 13 november, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 november, 2015 (aangepast) nou ff een wat ouder topic herstarten, mijn auto had het probleem dat hij gigantisch zoop(1op5a6). alles laten uitlezen en er kwamen geen fouten naar voren,ook de trims waren ok en de waardes van de lmm gaven een 145 pk aan.motor liep ook echt mooi. alles dus ok maar zuipen niet normaal,ook vond ik dat de auto ondanks de turbo niet vooruit te branden was.druk was ook aan de lage kant(0.3 a0.4)en de topsnelheid lag op max 160km/h al met al dus een hoop gezeik,en geen schik meer met de auto,nu heb ik alles eens op een rijtje gezet en op diverse andere fora ook gelezen dat er meer mensen met soortgelijke problemen zijn. de oplossing bij de een was een temp sensor,en bij de andere de lmm. de temp sensor was al nieuw,dus maar de knip getrokken en een andere lmm gehaald. en dat heeft geholpen,auto trekt voor mijn gevoel als een beer,schakelt beter(automaat)turbodruk zit nu op 0.5 bar,maar het allermooiste....hij loopt nu 1op12 bij normaal rijden. heb voor het eerst met een halve tank 300km gereden. en hij gaat nu ook makkelijk naar de 180. nu nog een keer proberen om de olielekkage bij het oliefilter op te lossen. jullie hebben waarschijnlijk niks aan deze info,maar ben zo blij dat ik het ff moest delen. groeten... 13 november, 2015 aangepast door chris033 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 13 november, 2015 Zoiets zei ik volgens mij.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 chris033 Geplaatst 13 november, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 november, 2015 (aangepast) klopt matthijs,maar bij de laatste testrun die we maakten kwam de lmm waarde aan de 145 pk. het wees dus niet direct in de richting van de lmm,ook omdat er meerdere problemen speelden maar goed ben blij dat het is opgelost. nu alleen nog de olielekkage bij het oliefilter,de pakking is toen vervangen maar het lekt daar nog steeds. ik bel je eerdaags ff voor een afspraak om een en ander nader te bekijken... 13 november, 2015 aangepast door chris033 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 13 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 13 november, 2015 Is 1op12 echt het zuinigst met zo'n 1.8T motor? M'n V6 liep voordat alle problemen zich opspeelde ook zo rond de 1op12/1op13, voordat ie naar de garage ging liep ie ook 1op5/1op6. Ben benieuwd of hij weer naar de 1op13 kan met een gereviseerde motor. Anders ff lmm uitlezen of niet @@Vdub, daar zou het dan ook aan kunnen liggen toch? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 13 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 13 november, 2015 rohan, heb net een nieuwe lmm gemonteerd,en ik lees op het forum dat de 1.8t niet echt zuinig is. ben blij dat hij nu 1 op 12 haalt ipv 1 op 5a6 het hoge verbruik en het lage vermogen lag dus inderdaad aan de lmm Thanks voor de info, ga ik ff de lmm laten nakijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 chris033 Geplaatst 13 november, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 november, 2015 mijn wagen hfft nu 305000 gelopen,en de lmm schijnt na een 150000 op te zijn.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 13 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 13 november, 2015 mijn wagen hfft nu 305000 gelopen,en de lmm schijnt na een 150000 op te zijn.... De mijne heeft net 260000 gelopen, dus is al over datum zo te zien.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Snicky Geplaatst 13 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 13 november, 2015 Mijn 179000 dus die is ook verlopen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 STA Geplaatst 14 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 14 november, 2015 Mijn 3bg rijdt gemiddeld 1 op 10 (snelweg) @@Vdub om de lmm te vervangen, welke kan je het beste nemen of gewoon de oem? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 14 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 14 november, 2015 Ja, een bosch bij voorkeur, bestel gewoon bij de dealer, oude weer inleveren. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
chris033
gek word ik van mijn auto,
na het checken van alle vacuumslangen carterventilatie,n75,dv,enz enz blijft het verbruik erg hoog.
het is een 1.8t 20v aeb automaat.
de auto loopt zomaar 1 op 5a6.ruikt ook uit de uitlaat naar benzine en is traaaaag.
nu las ik op het audi forum om eens de lmm los te koppelen,dit heb ik gedaan en het lijkt wat beter.
moet ik nu de lmm vervangen?
de auto is al een paar keer uitgelezen en de lmm waardes zijn ok,ook de uitlaatgassen zijn ok(bij de apk)moet ik nu toch een andere monteren?
ik weet het niet meer,wel dat ik er gestoord van word en ik loop leeg op de benzinekosten op deze manier.
ik hoop dat iemand dit bekend voorkomt en de evt oplossing heeft.
ps heb zelf geen goede vagcom
Link naar reactie
Delen op andere sites
18 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten