Ga naar inhoud

1.9 TDI en BioDiesel


LED-Lightning

Aanbevolen berichten

Kan er zo in, maar zou het niet doen.

 

BIOdiesel verschilt van samenstelling per pomp en er zit vaak troep in wat je brandstoffilter verstopt.

 

Daarnaast lost het doordat het zuurder is dan conventionele diesel ook rotzooi in je tank op, wat vervolgens weer je filter verstopt.

 

En doordat het zuurder is, kunnen pompverstuivers kapot gaan en ook weer verstopt raken.

 

Bij verdeelpompen (o.a. oude 90pk motoren) willen de rubbers / keerringen binnenin nog wel eens gaan verweken.

VW heeft de motor vrijgegeven voor biodiesel maar de fabrikant van de pomp (bosch) heeft het niet vrijgegeven voor biodiesel.

 

 

Ik heb zelf een paar keer getankt met biodiesel, het heeft geen effect op de prestaties maar ik had wel mn filters vol troep en een iedereen keek me aan of ik met een frituurpan in de wagen reed. Wat een lucht.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@alaskabear

Ja, daar zijn zelfs hele sites van ;-) Het schijnt zelfs mogelijk te zijn om je motor op zulke brandstof te laten aanpassen. Geen haar op m'n hoofd die daar overigens aan denkt.

 

@alle anderen

Bedankt voor de reakties. Ik was niet echt van plan het te doen, en blijf nu dus helemaal vrolijk conventionele diesel tanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden