Ga naar inhoud
  • 0

airco blaast niet evenwichtig


Garfield

Vraag

Als ik mijn airco (3aa) gewoon op auto heb staan, blaast het voornamelijk duidelijk merkbaar uit de midden- en zijroosters. En voor het gevoel veel minder op de voeten. Zou je het comfortabeler willen hebben zou je de middenroosters iets of tot de helft moeten sluiten.

 

Mijn vorige passat, een 3c, deed dat veel gelijkmatiger, eigenlijk voelde je daar nauwelijks een luchtstroom. Dat was veel comfortabeler.

 

Is dat een eigenschap die je bij een 3aa erbij krijgt, of moet er iets afgesteld worden?

 

De airco zelf is in orde, heeft een servicebeurt gekregen en koelt meer dan behoorlijk, het blijft alleen voor mijn gevoel duidelijk blazen, ook als de ventilatorstand laag staat, dat in tegenstelling tot mijn vorige 3c, die deed onmerkbaar zijn werk.

 

Iemand een idee wat er gedaan moet worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt mannen. Zojuist geprobeerd, de Leds knipperen om en om, je hoort de verschillende stelmotoren van instelling en daarmee de luchtstroom veranderen, dus die procedure werkt.

 

Maar het heeft niet geholpen. Als het daarna weer op Auto staat, is toch de hoofdluchtstroom vanuit de midden- en zijroosters. Ik kan het wel manueel op onder en midden zetten, maar dat is niet zoals het is bedoeld.

Kan er met VCDS soms iets ingesteld worden? Ik kan hem uitlezen, (vind ik al heel wat), en geen foutmelding maar instellingen aanpassen is nu nog een brug te ver.

 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden