Ga naar inhoud

VW schandaal?


silvergrey

Aanbevolen berichten

Toch mss een vergoeding voor de gechipte Diesels?!?!?!  

 

 

Volkswagen vergoedt chiptuning na software-update

 

LEUSDEN - Het Volkswagen-concern komt bezitters van een Seat, Skoda, Audi of Volkswagen financieel tegemoet wanneer hun auto is voorzien van chiptuning en de auto als gevolg van het dieselschandaal moet worden aangepast. De fabrikant vergoedt de kosten.

  • De autobouwer keert alleen uit wanneer er sprake is van legale chiptuning. Ofwel, een andere chip erin en geen complete motoraanpassing. De extra paardenkrachten en Newtonmeters van de chiptuning verdwijnen zodra de dealers van Seat, Skoda, Volkswagen en Audi de software-update als gevolg van het dieselschandaal doorvoeren. Importeur Pon’s Automobielhandel geeft desgevraagd aan dezelfde regels te hanteren als de fabrikant.
Dieselmodellen

Volkswagen is inmiddels gestart met het aanpassen van de motorsoftware in verschillende dieselmodellen. De auto’s beschikken over speciale software die herkennen dat het voertuig op een testbank staat. De uitstoot van schadelijke gassen komt zodoende lager uit dan in de praktijk. Het gaat om types met de 1.2-, 1.6-, 2.0- en 3.0 TDI-dieselmotor.

aangepast door comfortcruiser
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook alleen een brief gekregen en voor de rest afwachten maar weer. 

Oja, bij het RDW staat de auto wel gemeld.

 

Referentiecode producent  23R7 
Meldende producent/distributeur  Pon's Automobielhandel B.V. 
Referentiecode RDW  MGP150305 
Publicatiedatum RDW  18-02-2016 

Merk/Type  - VOLKSWAGEN AMAROK
- VOLKSWAGEN BEETLE
- VOLKSWAGEN CADDY
- VOLKSWAGEN EOS
- VOLKSWAGEN GOLF
- VOLKSWAGEN GOLF PLUS
- VOLKSWAGEN JETTA
- VOLKSWAGEN PASSAT
- VOLKSWAGEN PASSAT CC
- VOLKSWAGEN POLO
- VOLKSWAGEN SCIROCCO
- VOLKSWAGEN SHARAN
- VOLKSWAGEN TIGUAN
- VOLKSWAGEN TOURAN

- VW DIVERSE

 

Categorie defect  Product voldoet niet aan de typegoedkeuringseisen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Toch mss een vergoeding voor de gechipte Diesels?!?!?!

 

 

Volkswagen vergoedt chiptuning na software-update

 

LEUSDEN - Het Volkswagen-concern komt bezitters van een Seat, Skoda, Audi of Volkswagen financieel tegemoet wanneer hun auto is voorzien van chiptuning en de auto als gevolg van het dieselschandaal moet worden aangepast. De fabrikant vergoedt de kosten.

  • De autobouwer keert alleen uit wanneer er sprake is van legale chiptuning. Ofwel, een andere chip erin en geen complete motoraanpassing. De extra paardenkrachten en Newtonmeters van de chiptuning verdwijnen zodra de dealers van Seat, Skoda, Volkswagen en Audi de software-update als gevolg van het dieselschandaal doorvoeren. Importeur Pon’s Automobielhandel geeft desgevraagd aan dezelfde regels te hanteren als de fabrikant.

 

Dieselmodellen

Volkswagen is inmiddels gestart met het aanpassen van de motorsoftware in verschillende dieselmodellen. De auto’s beschikken over speciale software die herkennen dat het voertuig op een testbank staat. De uitstoot van schadelijke gassen komt zodoende lager uit dan in de praktijk. Het gaat om types met de 1.2-, 1.6-, 2.0- en 3.0 TDI-dieselmotor.

Nou dat wordt dus een mailtje pennen naar pon en afwachten wat ze me dan te vertellen hebben.

Want dan neem ik meteen contact op met JD en laat ze de rekening naar PON sturen

 

@@comfortcruiser

 

Waar heb je dit verhaal vandaan?

Dan zou ik de mail er naar kunnen refereren.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tis wel een hoop heisa lees ik zo, als je je verzekering op de hoogte stelt...

 

Quote:

 

Auto herkeuren na tunen

Als je eigenschappen aan je auto verandert, moet de RDW soms opnieuw je auto keuren. Want na het tunen van je auto moet deze nog steeds aan de wettelijke eisen voldoen. Anders krijg je na een ongeval de schade niet vergoed. Als je de autokleur verandert, moet je dit zelf doorgeven aan de RDW. Je hebt een herkeuring nodig als je auto na het tunen:

 

  • meer lawaai maakt.
  • meer dan 20% sneller wordt.
  • meer dan 20% zwaarder wordt (je gaat vaak meer wegenbelasting betalen).

Keurt de RDW je auto goed? Dan krijg je een nieuw kentekenbewijs thuisgestuurd. Hierop staan de nieuwe gegevens van je auto

Bel of mail je verzekeraar

Er zijn verzekeraars die een getunede auto niet willen verzekeren vanwege een hogere kans op inbraak of diefstal. Maar ook omdat snelle auto’s na een ongeval vaak meer schade hebben. Neem dus eerst even contact op met je verzekeraar voordat je je auto tunet. Zo voorkom je vervelende verrassingen.

Wanneer betaal je meer premie?

Bij onderstaande aanpassingen maak je je auto sneller en gaat je premie waarschijnlijk omhoog:

  • Turbo op de motor.
  • Microchip in de motor.
  • Sportuitlaat.

 

Heb je dit soort aanpassingen gedaan? Neem dan even contact op met je verzekeraar om te horen of er iets aan je autoverzekering verandert. 
Als je alleen het uiterlijk van je auto verandert, hoef je geen extra premie te betalen. Denk dan aan een andere kleur, het plakken van stickers of het plaatsen van een spoiler op je kofferbak.

 

 

Geen slapende honden wakker maken zeg ik op mijn beurt...

 

En of VAG-techniek ook na 2 jaar gratis de tunings software terug zet twijfel ik over.

Ik heb begin dit jaar al gemaild naar hun en mij werd gemeld dat dit niet gratis is...

We wachten rustig af, tot nu toe is het niet verplicht die software update, alleen die melding dat je auto niet aan het typegoedkeuring eisen voldoet zit me niet echt lekker ( vooral tussen de oren)

Wie weet zet de Dealer wel alleen een stempel zonder de update... dat zou het mooiste zijn  :mrgreen: 

 

Wordt vervolgd....

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ff een update.. heb gisteren een email gestuurd naar pon over de de vergoeding als de auto is getuned..

Mijn mail

" Goedendag,

 

Ik heb uw brief ontvangen met daarin de berichtgeving dat mijn auto de beruchte software heeft.

 

Maar ik kreeg onderlaatst een link binnen over een artikel in de telegraaf dat u de tuning kosten gaat vergoeden van auto's die al getuned Zijn.

( http://m.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/volkswagen/article/25480413/volkswagen-vergoedt-chiptuning-na-software-update? " utm_source=mail&utm_medium=email&utm_campaign=email ) "

 

En nu de email die ik terug kreeg van pon

 

" Geachte heer Deckers,

 

Hartelijk dank voor uw e-mail met uw vraag over de tuning bij uw Volkswagen Passat.

 

Het spijt mij te vernemen dat de betreffende software in uw auto is geïnstalleerd.

 

U geeft aan graag te willen weten bij u wie u de kosten kunt declareren daar u uw Volkswagen heeft laten tunen bij JD Engineering te Lochem. Goed dat u hiervoor contact heeft opgenomen. Dit ben ik voor u nagegaan en ik wil u hiervoor graag het volgende informeren:

 

Onder 20% extra vermogen, dit is wettelijk goedgekeurd, dus mits aantoonbaar, kan dit geclaimd worden bij de Volkswagen-fabriek. Boven de 20% vermogen alleen vergoeding door de Volkswagen- fabriek indien dit aantoonbaar is door een herkeuring vanuit RDW. Hiervoor kunt u contact opnemen met uw Volkswagen-dealer via www.volkswagen.nl/dealers.

 

Graag wens ik u een prettige dag toe en veel rijplezier met uw Volkswagen Passat.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Alexandra Van Gessel

Volkswagen customer care"

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die kosten verhaal ik dan ook wel bij VW omdat zij dit hebben veroorzaakt en niet ik.. ik ga juist het milieu een handje helpen door het te verbeteren..

 

Plus ik ga met de heren van JD Engineering praten om dan onder of net de 20% vermogens toename te blijven en dan aantoonbaar bewijs te geven zodat dit naar pon gestuurd kan worden.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door hudeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

 

Heb mijn passat 177 pk op de JD meting laten tunen naar 209 pk

 

heb de 177 pk uitdraai en heb de 209 pk uitdraai van JD

is net geen 20% vermogen toename

 

dus VW gaat mijn die vergoeding betalen begrijp ik uit bovenstaande?  Dat zou mooi Zijn.

 

Gr Laurens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

 

Heb mijn passat 177 pk op de JD meting laten tunen naar 209 pk

 

heb de 177 pk uitdraai en heb de 209 pk uitdraai van JD

is net geen 20% vermogen toename

 

dus VW gaat mijn die vergoeding betalen begrijp ik uit bovenstaande? Dat zou mooi Zijn.

 

Gr Laurens

Ik ga het iedergeval indienen in combinatie van de recente e-mail die ik van pon heb ontvangen.

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen de tijd dat jullie je geld hebben is je auto al versleten.je ziet al aan het tempo waarmee alles verloopt ze de zaak liever doodzwijgen dan netjes alles af te handelen.misschien een enkele zullen ze gaan betalen en die zullen dan ook vermeld worden in bv het nieuws he...kijk eens wat een service wij leveren.....en veel blabla.

Ik heb er een iig een hard hoofd in in die coyboyverhalen en beloftes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen de tijd dat jullie je geld hebben is je auto al versleten.je ziet al aan het tempo waarmee alles verloopt ze de zaak liever doodzwijgen dan netjes alles af te handelen.misschien een enkele zullen ze gaan betalen en die zullen dan ook vermeld worden in bv het nieuws he...kijk eens wat een service wij leveren.....en veel blabla.

Ik heb er een iig een hard hoofd in in die coyboyverhalen en beloftes

Rob heb de zelfde indruk als jij, maar ja als je het niet probeerd kom je er ook niet achter of ze het doen.

Niet geschoten is altijd mis

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto is van 2008 en ook ik heb een brief gekregen dat mijn auto de beruchte software heeft.

Tot op heden ook nog niets gehoord maar vrij recent is er wel een update file voor mijn ecu uitgekomen: 03L906022BL

(Ik geloof versie 9977 maar weet ik niet zeker uit m'n hoofd.)

Dat betekent in mijn ogen dat vanaf een bepaald moment bij een volgende binnenkomst bij VW deze update er mee in gaat.

Misschien dat we er speciaal voor binnen moeten komen, misschien ook niet. Maar de update is er inmiddels wel!

 

Normaal geen probleem om daarna je tuning file terug te schieten.

 

 

 

Gr. Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rob heb de zelfde indruk als jij, maar ja als je het niet probeerd kom je er ook niet achter of ze het doen.

Niet geschoten is altijd mis

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tja weet je mijne is gechipt door ecu soft...onbekend dus maar de wagen rijd lekker zo dus ik heb er niks mee eigenlijk.ik heb alleen zo mn ervaringen opgedaan met waarschijnlijk en normaal gezien en meer van die termen.het zal wel allemaal net zoals de loonsverhoging vorig jaar voor de werknemers in belgie...heb er niks van gezien.ik bedoel maar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...
  • 6 months later...

Progress of legal proceedings against Volkswagen and others on 13-5-2018

 

Dear Participant,

 

The Volkswagen Car Claim Foundation (the ‘Foundation’) is pleased to keep you informed on the status of the current legal proceedings against Volkswagen, its (former) board members, SEAT, Audi, Skoda, software supplier Bosch, importer PON, and the Dutch car dealers. In this newsletter you will find the most recent developments.

 

As communicated earlier in the newsletter of February 21st, 2018. The procedure started on May 2nd, 2018, at the Amsterdam District Court in the Netherlands. During this session, the defendants were given the opportunity to report in the proceedings whilst being represented by a lawyer. All defendants have taken this opportunity.

 

 

And now?

In view of the large number of defendants and the international nature of the legal procedure, the Foundation has requested the District Court to determine an organizational hearing. This can be seen as a management session prior to further steps in the legal process. In this organizational hearing, the parties can make further agreements to ensure that the procedure runs efficiently.

 

The court will provide a ruling on this request on May 16th, 2018. The foundation will keep you informed on further developments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden