Ga naar inhoud

VW schandaal?


silvergrey

Aanbevolen berichten

Maar de saleskant van VW draait inmiddels weer op volle toeren. Ik kreeg vandaag een mailtje van Volkswagen:

Hoge Beloning

 

 

 

 

Hoge beloning voor uw Passat Variant met kenteken XX-ZZZ-X Maak nu een taxatieafspraak.

Geachte heer ®win,

Meer en meer mensen kiezen voor de betrouwbaarheid van een gebruikte Volkswagen van de Volkswagen dealer. Juist uw Passat Variant uit 2010 blijkt één van onze meest gewilde modellen. Uw Volkswagen dealer heeft er dan ook heel wat voor over om uw Passat Variant bij hem in de showroom te krijgen. Hoeveel precies? Om de exacte waarde te bepalen nodigen we u graag uit om langs te komen voor een taxatie van uw Volkswagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de saleskant van VW draait inmiddels weer op volle toeren. Ik kreeg vandaag een mailtje van Volkswagen:

Hoge Beloning

 

 

 

 

Hoge beloning voor uw Passat Variant met kenteken XX-ZZZ-X Maak nu een taxatieafspraak.

Geachte heer ®win,

 

Meer en meer mensen kiezen voor de betrouwbaarheid van een gebruikte Volkswagen van de Volkswagen dealer. Juist uw Passat Variant uit 2010 blijkt één van onze meest gewilde modellen. Uw Volkswagen dealer heeft er dan ook heel wat voor over om uw Passat Variant bij hem in de showroom te krijgen. Hoeveel precies? Om de exacte waarde te bepalen nodigen we u graag uit om langs te komen voor een taxatie van uw Volkswagen.

Zou het doen. Behalve tijd kost het niks. Wat voor studeer werk over de waarde van je Pas.

 

Is kijken of ze echt zo hun best doen na "Het schandaal". Wie weet komt er wel een 'no resist' voorstel. En dan zeggen dat je volgende keer meer coulance verwacht op de rekening. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo helaas? Snap de commotie niet. Niemand verplicht je er tot toe

 

En anders laden ze de nieuwe software in en klaar.

De commotie dat ik net een nieuwe auto heb, deze waarschijnlijk gelijk minder waarde heeft. Trager zou kunnen zijn om de emissie te halen, trager dan de 1.2 tdi al is. Het is niet alleen even nieuwe software en klaar, maar die nieuwe software moet ook wat doen wat effect heeft zodat de uitstoot conform Euro5 norm is. Als je alleen de "sjoemelsoftware" weg zou schrijven is ie in het dagelijke gebruik nog altijd vuiler dan de Euro5 norm. Dus lijkt het mij dat je als VW kan kiezen: sjoemelsoftware er uit, en auto nog net zo vuil, of optie 2: software eruit, nieuwe software er in en conform uitstoot. Om die 2e optie te halen kan de motor nooit dezelfde prestaties hebben.

 

Wij hebben deze auto gekozen omdat hij zuiniger zou moeten zijn, dat is ie al niet echt. Ook wou ik zelf een auto die wat milieu betreft wat schoner was, om bijvoorbeeld toekomstige umweltzones.

 

Het klopt dat niemand je wat verplicht, maar als je 2 maanden na aanschaf dit als gezeur hebt kan ik er niet vrolijk van worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat na de software update de motor minder vermogen gaat leveren hoor ik iedereen roepen, maar niemand heeft hier feiten of bewijzen van. De motor moet zijn opgeven fabrieks vermogen gewoon halen, anders hangen de Amerikanen met de volgende claim. Dat de waarde van de auto minder is na dit schandaal geloof ik niet. Vw heeft deze maand 8% meer verkocht, laat de meeste mensen koud wat er is gebeurd. Overigens denk ik dat na 2/3 jaar bij inruil of verkoop men niet meer zo snel hieraan zal denken. Vag heeft het immers opgelost.

aangepast door Schippersss
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat na de software update de motor minder vermogen gaat leveren hoor ik iedereen roepen, maar niemand heeft hier feiten of bewijzen van. De motor moet zijn opgeven fabrieks vermogen gewoon halen, anders hangen de Amerikanen met de volgende claim. Dat de waarde van de auto minder is na dit schandaal geloof ik niet. Vw heeft deze maand 8% meer verkocht, laat de meeste mensen koud wat er is gebeurd. Overigens denk ik dat na 2/3 jaar bij inruil of verkoop men niet meer zo snel hieraan zal denken. Vag heeft het immers opgelost.

 

+1!

 

54674664.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt sowieso zelf gekozen voor een 1.2tdi, het lijkt me dat je een proefrit hebt gemaakt en dat toen al duidelijk was dat de auto niet echt snel was. Zuinig rijden heeft vaak te maken met de rijstijl. En wat Dennis zegt, hij moet zijn vermogen blijven halen en dat ie minder waard is na aanleiding van het zogenaamde sjoemel verhaal dat lijkt me ook overdreven. Een auto blijft nu eenmaal een slechte investering!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd dat onrust stoken terwijl helemaal niks bekend is of überhaupt actie die ondernomen is, dan lees je altijd weer van die artikelen dat gelukszoekers weer claims in willen dienen van duidende euro's omdat de waarde van hun auto aanzienlijk verminderd omdat een wannabe Moszkowicz dat in een flutblad zoals het ad of nu.nl schrijft . Sinds dag 1 is bekend dat auto's altijd een kostenpost is, je draait er altijd verlies op hoe pijnlijk het ook is. Ipv dat mensen allemaal onrust stoken over de wereld met de dieselgate kunnen ze zich beter afwachten wat Vw daadwerkelijk gaat doen en dan pas een oordeel trekken. En zoals Dennis al zei op vermogen ga je waarschijnlijk niet inleveren want dan staat 'murica' alweer met een andere claim en de schapen(Europese unie) volgen dan weer met idioten aanklachten waar ze weer een slaatje uit kunnen slaan;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar maakt iedereen zich druk om, net als dat tuners turbodruk kunnen verhogen kan VW dat ook hoor.. MOCHT er al sprake zijn van dat de vermogensafgifte zou veranderen, bijv door meer EGR werking dan is het een kleine moeite om die 2pk verlies door 0,1Bar drukverhoging weer ongedaan te maken.

 

Tevens heeft iedereen die een auto heeft gekocht in de EU (ongeacht merk) er voor gekozen dat de auto meer verbruikt dan in LABORATORIUM-TESTS. 9 van de 10 leaserijders kopen de auto om de (CO2)bijtelling omdat dat zo lekker goedkoop is, dat ze er toch niet zuinig(er) mee kunnen rijden weten ze wel, of rijden gewoon volgas op de linkerbaan(prius en civic) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een collega met een mooie Volvo leaseauto, weinig bijtelling. Hangt dat ding op de zaak aan de stekker en rijdt dan vrolijk naar Engeland om klanten te bezoeken. Auto rijdt dan alleen maar op de diesel motor. Alleen maar goed voor eigen portemonnee. Ding rijdt wel als een speer moet ik zeggen.

aangepast door IHC966
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt sowieso zelf gekozen voor een 1.2tdi, het lijkt me dat je een proefrit hebt gemaakt en dat toen al duidelijk was dat de auto niet echt snel was. Zuinig rijden heeft vaak te maken met de rijstijl. En wat Dennis zegt, hij moet zijn vermogen blijven halen en dat ie minder waard is na aanleiding van het zogenaamde sjoemel verhaal dat lijkt me ook overdreven. Een auto blijft nu eenmaal een slechte investering!

klopt, langzaam en ja daar koos ik voor. Dat is ook niet mijn argument in het verhaal, behalve als de auto nog langzamer wordt. Dat is ook wat ik schreef/bedoel. Zorgen over waarde daling en vermogen verlies is toch logisch, er is immers nu nog veel onduidelijkheid voor veel mensen.

 

Zuinig rijden heeft met rijstijl te maken, klopt en dit kan je niet meten met 1 of 2 proefritten. Actual geeft de computer wel vaker een waarde van 3.2/100 tot 5/100, daarmee zie je tijdens een proefrit geen gemiddelde van 1000 km snelweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd dat onrust stoken terwijl helemaal niks bekend is of überhaupt actie die ondernomen is, dan lees je altijd weer van die artikelen dat gelukszoekers weer claims in willen dienen van duidende euro's omdat de waarde van hun auto aanzienlijk verminderd omdat een wannabe Moszkowicz dat in een flutblad zoals het ad of nu.nl schrijft . Sinds dag 1 is bekend dat auto's altijd een kostenpost is, je draait er altijd verlies op hoe pijnlijk het ook is. Ipv dat mensen allemaal onrust stoken over de wereld met de dieselgate kunnen ze zich beter afwachten wat Vw daadwerkelijk gaat doen en dan pas een oordeel trekken. En zoals Dennis al zei op vermogen ga je waarschijnlijk niet inleveren want dan staat 'murica' alweer met een andere claim en de schapen(Europese unie) volgen dan weer met idioten aanklachten waar ze weer een slaatje uit kunnen slaan;)

Maar men haalt wel PON door het slijk op het moment dat de verstuivers van een BKP stukgaan, tandempompen niet onder coulance vervangen werden etc, dan wil je toch ook geen antwoord horen dat de auto een kostenpost is. Er zit wel een verschil in gecalculeerde kosten en extra kosten door extra afschrijving, buitensporig slijtage(TFSI) of ondeugdelijk materiaal (verstuivers, tandempompen, opvoerpompen, lenkradverriegelung).

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, langzaam en ja daar koos ik voor. Dat is ook niet mijn argument in het verhaal, behalve als de auto nog langzamer wordt. Dat is ook wat ik schreef/bedoel. Zorgen over waarde daling en vermogen verlies is toch logisch, er is immers nu nog veel onduidelijkheid voor veel mensen.

 

Zuinig rijden heeft met rijstijl te maken, klopt en dit kan je niet meten met 1 of 2 proefritten. Actual geeft de computer wel vaker een waarde van 3.2/100 tot 5/100, daarmee zie je tijdens een proefrit geen gemiddelde van 1000 km snelweg.

 

 

Je auto wordt heus niet langzamer, zeker niet merkbaar. De media blaast het allemaal heerlijk op, en die amerikanen al helemaal! Gewoon lekker verder rijden en afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto's met 1.6 TDI krijgen nieuwe onderdelen.

Alleen updaten van software is bij veel Volkswagens waarmee gesjoemeld is met de elektronica onvoldoende.

 

Bij ongeveer drie miljoen auto's in Europa moeten motoronderdelen vervangen worden, zegt een woordvoerder van het geplaagde bedrijf donderdag tegen persbureau Bloomberg.

 

Het gaat om auto's met 1,6-liter motoren. Bij de overige modellen waarmee gesjoemeld is, volstaat alleen een software-update.

 

Volkswagen maakte vorige week bekend dat er ongeveer 8,5 miljoen auto's in Europa terug moeten naar de garage wegens het dieselschandaal. Wereldwijd gaat het om elf miljoen auto's. Het concern houdt er rekening mee dat het dieselschandaal meer dan 6,5 miljard euro gaat kosten.

 

Bron: Autoweek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal het? (kan niet anders dat andere merken er ook aan mee hebben gedaan lijkt mij)

General Motors, het bedrijf achter automerk Opel, ontkent dat het in Europa emissienormen heeft overtreden met een van zijn populaire dieselmodellen. 
 

Dit zegt het concern tegenover The Financial Times

Zwitserse onderzoekers claimen dat de uitstoot van bepaalde Opel Zafira's tot wel zeventien keer hoger uit kan vallen dan de zogeheten Euro 6-normen.

De testen die het mogelijke gesjoemel zouden aanwijzen, zijn uitgevoerd in opdracht van de Duitse milieulobbyclub DUH. De onderzoekers namen een Zafira 1.6 CDTi nader onder de loep. Het bleek bijvoorbeeld dat de auto verschillende emissieresultaten liet zien afhankelijk van of er twee of vier wielen op de testband waren gezet.

'Vals en ongegrond'

Maar GM zegt dat het zelf extra testen heeft uitgevoerd en dat alle opgegeven waardes correct zijn en in lijn met de regels. ''Dat betekent dat de beschuldigingen duidelijk vals en ongegrond zijn.'' De autobouwer benadrukt daarbij dat in zijn auto's geen technologie aanwezig is die kan bepalen of een wagen op een bepaald moment getest wordt of zich in een lab bevindt.

Greenpeace in Duitsland vindt dat het zekere voor het onzekere moet worden genomen: ''De Duitse overheid moet stoppen zich te laten leiden door testresultaten van de autofabrikanten zelf'', zegt transportdeskundige Daniel Moser in een reactie. ''Alle auto’s van alle merken moeten met spoed onafhankelijk worden getest.''

bron:http://www.nu.nl/economie/4150900/fabrikant-opel-ontkent-sjoemelen-met-zafira.html

aangepast door ATS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Greenpeace in Duitsland vindt dat het zekere voor het onzekere moet worden genomen: ''De Duitse overheid moet stoppen zich te laten leiden door testresultaten van de autofabrikanten zelf'', zegt transportdeskundige Daniel Moser in een reactie. ''Alle auto’s van alle merken moeten met spoed onafhankelijk worden getest.''

bron:http://www.nu.nl/eco...met-zafira.html

 

En Greenpeace is dan zeker de onafankelijke tester? De oh zo milieuvriendelijke Greenpeace met oliegestookte schepen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden