Ga naar inhoud

VW schandaal?


silvergrey

Aanbevolen berichten

Normaal gesproken kunnen ze bij Pon niet praten en weigeren ze ieder commentaar, net als bij het TFSI olieslurp probleem bij Radar.

Ze zijn woensdag wel verschenen bij het ministerie van Infra en Milieu om

Tekst en uitleg te geven over de dieselgate, daar vonden ze het blijkbaar toch wel riskant om geen gehoor te geven.....

Vind verder de dieselgate een overtrokken reactie uit de USA, een land wat met 5 % van de wereld bevolking het nog steeds normaal vindt om 20 % van de olieconsumptie voor hun rekening te nemen...... Die paar VW's met een iets te hoge uitstoot maken niks uit voor het milieu daar alleen financieel voor slimme advocaten en krankzinnige wetgeving...

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje leesvoer: http://www.autoblog.nl/nieuws/volkswagen-ingenieurs-bekennen-we-sjoemelde-al-in-2008-80824

 

De vader van een maat van me heeft ondertussen al een mailtje van PON ontvangen waarin ze het over een terugroepactie hebben.

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje leesvoer: http://www.autoblog.nl/nieuws/volkswagen-ingenieurs-bekennen-we-sjoemelde-al-in-2008-80824

 

De vader van een maat van me heeft ondertussen al een mailtje van PON ontvangen waarin ze het over een terugroepactie hebben.

ik heb er al één gehad van de VW dealer in Hasselt, terwijl mijn auto niet eens 'n CR blok heeft :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje uitleg over stikstofoxide (NOx) waar het allemaal over gaat,

 

http://www.autoweek.nl/nieuws/34508/wat-is-stikstofoxide-wat-doe-je-ertegen

Juist,

In Amerika gaat het om de NOx (stikstofoxide) uitstoot!

In Europa gaat het om de CO2 (koolstofdioxide) uitstoot!

 

Co2 is enorm terug gedrongen, terwijl NOx nog net zo erg is als de eerste dieselmotoren, alleen is dat in de Californië een zeer belangrijk punt! 

 

Dus als de VW boys gewoon gezegd hadden, dat de software van de USA cars de NOx uitstoot beïnvloed, dan was het een veel minder heet hangijzer geweest dan nu.

 

Maar dat is mijn bescheiden mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht laat ik hem eens checken op www.volkswagen.nl

 

 

Geachte Volkswagen-klant,

Het spijt ons u te moeten informeren dat het type EA 189 motor in uw auto is voorzien van software die zorgt voor afwijkingen tijdens tests op een rollentestbank. Uw auto is technisch veilig en geschikt om mee te rijden. 

Op dit moment wordt hard gewerkt aan de uitrol van de herstelactie. Volkswagen AG vergoedt de volledige kosten van alle noodzakelijke maatregelen en doet er alles aan om uw vertrouwen weer terug te winnen.

Uw Volkswagen-dealer neemt spoedig contact met u op om u te informeren over maatregelen die genomen moeten worden. 

 

Met vriendelijke groeten,

 

Volkswagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik me afvraag is het volgende: als je die terugroepactie NIET wilt laten  uitvoeren omwille dat je auto gechipt is, kan men je daartoe verplichten om dat wél uit te voeren? (niet dat het op mij van toepassing is, gewoon benieuwd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik me afvraag is het volgende: als je die terugroepactie NIET wilt laten  uitvoeren omwille dat je auto gechipt is, kan men je daartoe verplichten om dat wél uit te voeren? (niet dat het op mij van toepassing is, gewoon benieuwd)

Zal wat worden als het verplicht is. Alle lege roet filters, heb je mooi mazzel Snuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens ik vernomen had uit verschillende artikels is da VW kan je het niet verplichten maar ze geven wel mee dat je dan niet in regel bent.

Maar ze hebben wel de gegevens van de (meeste) eigenaars van de betrokken wagens en weten dus ook wie er met zo een wagen rijd en of deze dan al dan niet terug aangepast zal zijn.

Er zijn er misschien wel enkele die er van tussen vallen, stel dat je een 2de hands vw koopt en sinds die dag niet meer naar de officiële dealer gaat dan weet deze ook niet wie de eigenaar is van deze wagen en kan deze ook niet via de dealer opgeroepen worden lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu blijkt dat bij sommige motoren een software update niet zal volstaan volgens dit bericht:

 

DIESELGATE Een software-update zal niet volstaan voor alle dieselauto's van het Duitse VW-concern die betrokken zijn bij het milieuschandaal rond de sjoemelsoftware. Technici zullen ook aanpassingen aan de motor moeten doen. Dat heeft de nieuwe VW-topman Matthias Müller vandaag gezegd in Wolfsburg.

Een aanpassing van de software zal slechts bij een deel van de betrokken wagens volstaan, klinkt het. "Bij een ander deel van de auto's zal een ingreep aan de hardware van het voertuig noodzakelijk zijn."

 

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/article/detail/2480391/2015/10/06/VW-topman-schrapt-investeringen-Dit-wordt-niet-pijnloos.dhtml

aangepast door vwer156
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Volkswagen-klant,


Wij kunnen bevestigen dat uw auto geen software heeft die zorgt voor afwijkingen tijdens tests op een rollentestbank.


Het spijt ons zeer dat uw vertrouwen in het merk Volkswagen op deze manier op de proef wordt gesteld


Wij blijven al onze klanten voortdurend informeren. Mocht u aanvullende vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op via de contactfunctie op deze website.


Met vriendelijke groet,


Volkswagen


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wat worden als het verplicht is. Alle lege roet filters, heb je mooi mazzel Snuffel

is niet van toepassing op mijn auto, daarbij heb ik toch wel 'n backup dvd'tje van mijn motorsoftware hoor :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens ik vernomen had uit verschillende artikels is da VW kan je het niet verplichten maar ze geven wel mee dat je dan niet in regel bent.

Maar ze hebben wel de gegevens van de (meeste) eigenaars van de betrokken wagens en weten dus ook wie er met zo een wagen rijd en of deze dan al dan niet terug aangepast zal zijn.

Er zijn er misschien wel enkele die er van tussen vallen, stel dat je een 2de hands vw koopt en sinds die dag niet meer naar de officiële dealer gaat dan weet deze ook niet wie de eigenaar is van deze wagen en kan deze ook niet via de dealer opgeroepen worden lijkt mij.

importeur vraagt gewoon de gegevens op bij de DIV en stuurt brief dan naar die nieuwe eigenaar hoor, geen enkel probleem :)

 

(ik kan niet geloven dat ik "DIV" en "geen enkel probleem" in éénzelfde post heb getypt :shock::bash: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb prijs,

 

Beste klant,

 

De Volkswagen-groep heeft recent verklaard dat hij op zijn voertuigen met een dieselmotor van het type EA 189, EU5-norm, software heeft geïnstalleerd die toelaat om de reële uitstoot van stikstofoxides te beperken wanneer de wagens getest worden.

 

De Volkswagen-groep heeft nauwgezet bepaald om welke voertuigen het gaat. Op basis van de meegedeelde chassisnummers stellen wij vandaag vast dat uw voertuig helaas is uitgerust met deze niet-conforme software.

 

Hoewel noch onze concessiehouders noch wijzelf op de hoogte waren van deze onregelmatigheden, betreuren wij deze situatie ten zeerste.

 

Zodra de Volkswagen-groep ons geïnformeerd heeft over de te volgen technische procedure, nemen wij opnieuw contact met u op. Wij herinneren eraan dat de Volkswagen-groep zich geëngageerd heeft om de kosten te dragen die voortvloeien uit de nodige interventies voor uw voertuig en garandeert dat er geen enkele impact is op de technische veiligheid of het weggedrag van uw voertuig.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Het Customer Care-team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto valt er blijkbaar niet onder. Erg vreemd!

 

Omdat de 2.0tdi van voor 2009 onder EU 4 valt.

Ook is het EA189 blok een cr tdi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, moet mijn sig nog aanpassen. Ik heb een 1.2tdi uit 2013 Euro 5 norm(seat 6j station ecomotive)

Voor zover ik weet hebben alleen de 1.6 en 2.0tdi "sjoemel software" erin zitten.

 

Dat "sjoemel software" hadden ze ontwikkeld voor de USA, volgens mij is de 1.2tdi nooit geexporteerd naar de USA ook.

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

1.2 tdi valt er ook onder

 

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/er-met-mijn-volkswagen-gesjoemeld-check-het-met-deze-tool

 

ik probeer nu op de site van Seat te kijken, wat een drama. Je moet verifieren dat je geen robot bent, selecteer de plaatjes met een verkeersbord. En vervolgens kom je niet verder. argh

 

http://www.seat.nl/dieselmotoren?_id=1600F50DEBC94E7584C396F3B3112501&_z=z

aangepast door silvergrey
Link naar reactie
Delen op andere sites

1.2 tdi valt er ook onder

 

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/er-met-mijn-volkswagen-gesjoemeld-check-het-met-deze-tool

 

ik probeer nu op de site van Seat te kijken, wat een drama. Je moet veriefieren dat je geen robot bent, selecteer de plaatjes met een verkeersbord. En vervolgens kom je niet verder. argh

 

http://www.seat.nl/dieselmotoren?_id=1600F50DEBC94E7584C396F3B3112501&_z=z

 

Vreemd... maat van me heeft een polo 1.2tdi BM en die van hem viel er juist niet onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook prijs, vandaag de mail gehad.

Nu afwachten wat de gevolgen zijn indien je er niet op in zou gaan.

Wil namelijk ook nog gaan chippen in de toekomst en wil eigenlijk met deze Passie nog XX-jaren verder. (ander kocht ik wel benzine)

Zou je ook niet gewoon als Euro 4 mogen inschrijven ipv Euro 5?

dan zou ik 'm sowieso binnen doen voor de software update van VW en dan daarna meteen chippen. Anders riskeer je nog dat je 'm gechipt op onderhoud doet en men daar je chip gaat overschrijven omdat er nog 'n werkplaatsactie open stond :!:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden