Ga naar inhoud
  • 0

Helft verwarming werkt niet? 3C


mouragio

Vraag

Sinds vanmorgen heb ik voor het eerst de verwarming/ontwaseming op de ramen moeten gebruiken. Hierbij kwam ik erachter dat de gehele passagierskant niet warm word (dus ook niet via de ventilatieroosters.... bestuurderskant wordt netjes warm

 

Iemand enig edee waar dit in kan zitten? Gaat om een 3C variant uit 2006.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je mazzel, bij mij doet de bestuurderszijde het niet, best wel koud nu....

Uitlezen geeft storing in de linker flapmotor, bij jou waarschijnlijk de rechter, zal er binnenkort maar eens mee aan de slag.

Iemand idee wat de prijs is van een flapmotor en waar te bestellen?(niet de dealer want Dan weet ik de prijs al...)

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2weken terug werkte bij me de middelste niet...enkel koude lucht.

Reset gedaan met knoppen in te drukken. Meer was niet nodig. Dan gaan alle blazers om beurt hard gaan blazen en kleppen regelen. Kan ook met VCDS gedaan worden.

Nu bij defect zal dat natuurlijk niet gaan.

 

Welke knoppen hangt af van welk type airco. Zoek gewoon op google. Reset clima 3c

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo S6000L-F met Tapatalk

aangepast door PassatMotion
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb laatst nog zo'n klepmotor uit een touran van 2004 gefikst, onderdeel nummer begon met 1K0, is dat hetzelfde als wat in een 3c gebruikt wordt? Enige wat er aan de hand was, was dat de potmeter vervuild was. Openmaken, wattenstaafje en remreiniger erover en droogblazen, meer was er niet voor nodig om hem weer perfect te laten functioneren. Scheelde toch €150,-.... In ieder geval het proberen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even inpikken... kapotte temperatuursensor in de uitstroommonden worden niet aangegeven in VCDS... Heb ik zelf ondervonden na een hele winter koud te zitten... twee sensoren defect (ja, aan de bestuurderskant), geen foutmelding in VCDS.

 

Ook als er slechts één sensor defect is heb je geen warmte aan die kant... wanneer je de verwarming op "HI" (maximum) zet zou je echter wel warmte moeten krijgen.

 

Je kan deze fout wel vinden met VCDS in de meetblokken. Wanneer de temperatuur die aangegeven wordt in de meetblok aanzienlijk hoger is dan de omgevingstemperatuur, maar je voelt geen warmte mag je ervan uit gaan de er zo'n sensor defect is...

 

Defecte kleppen worden wel door VCDS aangegeven, ook wanneer die vastzitten

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe duurzaam was dat schoonmaken? Als potmeters het niet meer goed doen zijn ze vaak gewoon versleten en is de enige echte oplossing vervanging.

Deze potmeter zat vol stof, geleidebanen in de potmeter en de contacten maakten geen verbinding meer, met als resultaat een oneindig grote weerstand. Na reiniging liep de weerstand weer netjes op in de ene baan, en tegelijk af in de andere baan. Opgetelde weerstand in beide banen was weer constant gelijk, dus ik denk dat deze het nog wel een tijd vol houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat Dreke schrijft is natuurlijk ook interresant, wanneer er een sensor kapot is die niet uit telezen is!

Heb me nooit met de verwarming bezig gehouden omdat ie al bijna 10 jaar prima functioneert, heb alleen de airco een keer opnieuw laten vullen.

Het af en toe klepperen van de motortjes neem ik voor lief en hoor ik al niet meer.

Omdat ie bij mij geen warme lucht links blaast maar wel koude ben van de week een keer gaan kijken met een simpel endoscoopje, ik kon zien dat de stel motor links het stangetje van de klep keurig heen en weer beweegt wanneer ik de knoppen op het clima paneeltje bedien.

Kom er met Etka en Elsa win niet uit welke motor nu de verdeling maakt voor de warme lucht links en/ of rechts. Uitlezen geeft alleen een storing op het V71 en V158 motortje.

Wil best wel e.e.a. Gaan slopen maar ben bang om werk voor niets te doen.

Zag trouwens op een Russische link die ik van Johan (Speedyace) had gekregen dat het idd ook aan vervuilde potmeters kan liggen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 Heb gister toch maar beide motortjes (V158 en 159) losgehaald, de rechter achter het dashboardkastje is gemakkelijk te bereiken, 10 minuten werk.

de linker (de oorzaak koude lucht) kostte mij bijna 2 uur. er is daar 1 torx schroefje aan de zijde van het schutbord wat bijna niet te bereiken is. Het is gelukt met een dop 5,5 mm en en kleine ratel waar ik de omkeer verstelling heb vastgeplakt met tape, dan lukt het redelijk goed, enfin alles voor de 1e keer.

Heb beide motortjes opengemaakt en de potmeters flink in de contactspray gespoten en het resultaat?  Alles werkt weer en de Passat was vanochtend weer heerlijk warm.

Bij uitlezen zijn de storingen op de V71 en V159 weg, 158 links blijft maar daar kan ik niet zo mee zitten, in het verleden ook vaak van deze meldingen gehad toen de kachel goed functioneerde.

hoop dat het nu goed blijft, nieuwe stelmotor kan altijd nog.

post-14821-0-11387500-1443510274_thumb.jpg

post-14821-0-95737300-1443510283_thumb.jpg

post-14821-0-59747000-1443510304_thumb.jpg

post-14821-0-98790500-1443510311_thumb.jpg

aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat ik het rechter motortje er ook maar eens uit moet gaan halen... net uitgelezen:

 

Address 08: Auto HVAC       Labels: 3C0-907-044.lbl
Control Module Part Number: 3C0 907 044 AC    HW: 3C0 907 044 AC
  Component and/or Version: ClimatronicPQ46 050 0404
           Software Coding:
            Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
                      VCID: 62CB4C03BDBA6A0EE27-8037
1 Fault Found:
 
01810 - Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)
            000 - -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 210
                    Mileage: 273554 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.09.30
                    Time: 01:27:35

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen zette ik de verwarming aan; en tot mijn grote verbazing deed de rechterkant het weer, en werd dus warm....

 

Ik heb vorige week wel de foutcodes gewist in VCDS, en nogmaals een reset gedaan via de eco+"pijltje naar voren" knop...

Zal hem vanavond nog eens uitlezen of de fout nu echt weg is??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die V159 moet ik ook eens van naderbij gaan bekijken want hij klappert ook nu en dan. Ik las ergens dat er mogelijk isolatiebekleding los kan komen en de klep mechanisch hindert.

Wanneer die isolatie terug wordt vastgekleefd kan de flap weer vrij heen en weer bewegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 Heb gister toch maar beide motortjes (V158 en 159) losgehaald, de rechter achter het dashboardkastje is gemakkelijk te bereiken, 10 minuten werk.

de linker (de oorzaak koude lucht) kostte mij bijna 2 uur. er is daar 1 torx schroefje aan de zijde van het schutbord wat bijna niet te bereiken is. Het is gelukt met een dop 5,5 mm en en kleine ratel waar ik de omkeer verstelling heb vastgeplakt met tape, dan lukt het redelijk goed, enfin alles voor de 1e keer.

Heb beide motortjes opengemaakt en de potmeters flink in de contactspray gespoten en het resultaat?  Alles werkt weer en de Passat was vanochtend weer heerlijk warm.

Bij uitlezen zijn de storingen op de V71 en V159 weg, 158 links blijft maar daar kan ik niet zo mee zitten, in het verleden ook vaak van deze meldingen gehad toen de kachel goed functioneerde.

hoop dat het nu goed blijft, nieuwe stelmotor kan altijd nog.

Hallo,

 

Ik heb hetzelfde probleem. (Passat 3c variant tdi 140kw 2009). Heb m uit laten lezen en er wordt aangegeven dat het motortje (159) defect is. Overigens doet ie het na een reset soms weer wel ff. Jij beschrijft dat het niet veel moeite kost om bij dit motortje te komen, echter hoor ik van verschillende mensen dat het hele dashboard eruit moet!! Kun jij me kort beschrijven hoe jij dit hebt aangepakt?

 

Hg René

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden