Ga naar inhoud
  • 0

Ervaringen hallogeen lampen 3C (B6)


R058

Vraag

Ik reed afgelopen vrijdagnacht van Schiphol naar huis in het donker, maar man man man, wat geven de standaard hallogeen in een 3C weinig licht.

Nu ben ik van plan andere hallogeen te plaatsen maar wat voor?

 

Xenon en Led is te veel werk om te plaatsen, en gaat me zelf niet lukken.

 

Ik zie oa Xtreme vison voorbij komen, wat gebruiken mede 3C rijders? En wat zijn de ervaringen.

Want met de donkere dagen die weer langzaam dichterbij gaan komen, wil ik dit wel vervangen hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zit nog steeds te twijfelen :(

 

Xenon plaatsen gaat mezelf niet lukken, plus dat er een sproei-installatie en automatische hoogteverstelling aanwezig moet zijn, heb ik me laten vertellen.

Ik zit nog steeds te denken aan de Xtreme vision 130% lampen.

 

Ik denk toch dat ik die eens ga aanschaffen, en plaatsen. Voor de 35,- kan ik wel eens een gok nemen.

Of iemand moet eens tijd en gelegenheid hebben in regio friesland om Xenon te plaatsen  :mrgreen:

 

Daarnaast zat op mijn Golf 6 bochtverlichting in mistlamp, dit moet toch ook kunnen bij Passat 3C?

Als ik richting aanwijzer aandoe gebeurt er niets, terwijl bij de Golf gelijk de mistlamp aanspringt.

aangepast door R058
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voorheen was het zo dat auto's tot 1-1-2007 geen extra eis (permanente eisen; voertuigreglement) hadden wat betreft de koplampreinigingsinstallatie en automatische lichthoogteregeling en nieuwere auto's moesten dat wel hebben. Later is deze eis voor auto's van na 1-1-2007 komen te vervallen. Belangrijkste voorwaarde is momenteel dat dimlicht niet verblindend mag zijn en met de oudere halogeenlampen krijg je doorgaans veel strooilicht = verblindend. Voor de APK wordt nogal eens geschermd met de codes die in het lampglas staan, welke moeten overeenkomen met de soort verlichting.

 

Ik heb zelf de pilot xenon pro (canbus) gemonteerd en dat was eigenlijk best simpel. De enige uitdaging die ik erbij had waren de kunststof fittinghouders van de Valeo lampen. Die moest ik voorzichtig uitvijlen, zodanig dat de connectoren erdoorheen konden en dat de metalen klemveer er niet uit zou vallen. Met wat hulp van hier op het forum is dat prima gelukt; ik heb een mooie strakke lichtbundel van helder wit licht (6000K)...

 

... een verademing zoveel zicht op de weg.

 

 

Nadeel van de halogeenlampen die meer licht geven, is dat het filament dunner is (en daardoor feller oplicht). En dat dunnere filament gaat dus eerder stuk ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat betreft de xenon, voor de duidelijkheid, we hebben het over de permanente eisen in het voertuigreglement (die gelden ook na ingebruikname) en niet over de installatie-eisen die voor de fabrikanten van toepassing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb ook flink zitten  testen met de Philips Halogeen Xtreme Vision en de White Vision.

 

Conclusie... ze kunnen niet op tegen Xenon!!!

 

Uiteindelijk een aftermarket setje gekocht voor 99 euro en heb spijt dat ik dat niet gelijk heb gedaan!

 

Installatie is echt plug and play!

 

Eindresultaat is super!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Me 2,

Ook een pilot setje erin 5000K

Geen problemen met foutmeldingen en prima lichtbeeld

momenteel ook 5000 K, maar als deze lampen het begeven gaat er toch terug 6000 K in (wegens duidelijker zicht op reflecterende wegmarkeringen en verkeersborden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga bij de volgende mod over naar oem xenon en heb terug gekozen voor 5000K. Heb voor de 5000K ook 6000K gehad maar vond het net ietsje te. De nieuwe lampen zijn 5000K maar blijkbaar na inbranden wijzigd deze nog wat en zou deze tussen de 5000 en 5500 zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit nog steeds te twijfelen :(

 

Xenon plaatsen gaat mezelf niet lukken, plus dat er een sproei-installatie en automatische hoogteverstelling aanwezig moet zijn, heb ik me laten vertellen.

Ik zit nog steeds te denken aan de Xtreme vision 130% lampen.

 

Ik denk toch dat ik die eens ga aanschaffen, en plaatsen. Voor de 35,- kan ik wel eens een gok nemen.

Of iemand moet eens tijd en gelegenheid hebben in regio friesland om Xenon te plaatsen  :mrgreen:

 

Daarnaast zat op mijn Golf 6 bochtverlichting in mistlamp, dit moet toch ook kunnen bij Passat 3C?

Als ik richting aanwijzer aandoe gebeurt er niets, terwijl bij de Golf gelijk de mistlamp aanspringt.

ongeveer 6 uurtjes werk om originele xenon te plaatsen incl  AFS module voor hoogte regeling en niveau sensor op de achter as....  eitje om te doen.. reinigings installatie is niet verplicht bij achteraf inbouw..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar kan ik niet over oordelen aangezien ik "nog" niet kan vergelijken. Wel dat het zowieso al dag en nacht verschil is met traditionele halogeen en aftermarket pilot set. Wat het verschil is met pilot en oem xenon zal ik je hopelijk later nog wel kunnen vertellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik hoor het wel, allemaal voorstanders van Xenon :)

Iemand die een aftermarket setje wil inbouwen regio Friesland?

 

Deze gevonden: https://www.xenonlamp.nl/xenonlamp-nl-slim-canbus-xenon (H7 5000k)

 

Tevens viel mijn oog op LED, zou dit iets kunnen zijn?

https://www.xenonlamp.nl/golf-5-canbus-led-dimlicht-h7-5700k-wit

 

Dan nog even zoeken naar bijpassende LED stadslichtjes :) Is dit een standaard maat?

aangepast door R058
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zou ook eens je lenzen kunnen schoonmaken. Dat komt de lichtopbrengst zeker ten goede!

Dat is een beetje een probleem, zoniet onmogelijk lijkt me zonder je gehele koplamp uit elkaar te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in mijn 3BG destijds een aftermarket xenon setje uit China gemonteerd, dat heeft het altijd prima gedaan. En voor €16 heb je het (na een paar weekjes wachten :) ) in huis 

 

http://nl.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Xenon-HID-Kit-Car-Headlight-Slim-Ballast-55W-H1-H3-H7-H9-H10-9006/32239483485.html?ws_ab_test=searchweb201556_2,searchweb201527_4_71_72_73_74_75,searchweb201560_1

 

In mijn 3C heb ik de OEM D1S lampen ook vervangen door een stel lampen van Ali Express en die werken ook prima.

 

Let er met stadslichtjes op dat ze canbus geschikt zijn en geen storing geven. Het type dat je nodig hebt is een T10 steeklampje. Die zijn er ook voldoende in China :wink:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden