Ga naar inhoud
  • 0

5bak ombouw naar 6bak


passat3bg'05

Vraag

Hallo lui.

Het volgende ik heb een passat 3bg 2005 tdi 101pk met 5bak die nog amper in de 2 wil. Nu kan ik ervoor kiezen de bak te laten reviseren kost zo'n 3 tot 400 euro. Of ik koop een 6bak van een 130pk tdi incl schakel mech. En wil dit ombouwen. Is dit mogelijk of zeggen jullie totaal kansloos?

 

Grtn

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

6bak van een v6 gaat niet passen toch. Andere pasplaat. Passat is gechipt naar 130 pk. Vind dat ie veel te veel toeren draait in de 5. Denk met een 6bak behoorlijk te kunnen zakken in verbruik. Maar ik denk dat er teveel bij komt kijken en het qwa kosten gewoon niet te doen is. Kon voor 300 aan een 6bak komen. Maar als koppeling vliegwiel en aandrijfassen ook moeten word het een no go

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

6bak van een v6 gaat niet passen toch. Andere pasplaat. Passat is gechipt naar 130 pk. Vind dat ie veel te veel toeren draait in de 5. Denk met een 6bak behoorlijk te kunnen zakken in verbruik. Maar ik denk dat er teveel bij komt kijken en het qwa kosten gewoon niet te doen is. Kon voor 300 aan een 6bak komen. Maar als koppeling vliegwiel en aandrijfassen ook moeten word het een no go

Is die 6bak voor 300 helemaal 100% of moet daar de hoofdaslager nog van vervangen of revisie nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

6bak van een v6 gaat niet passen toch. Andere pasplaat. Passat is gechipt naar 130 pk. Vind dat ie veel te veel toeren draait in de 5. Denk met een 6bak behoorlijk te kunnen zakken in verbruik. Maar ik denk dat er teveel bij komt kijken en het qwa kosten gewoon niet te doen is. Kon voor 300 aan een 6bak komen. Maar als koppeling vliegwiel en aandrijfassen ook moeten word het een no go

6bak van een v6 tdi past gewoon hoor qua montagegaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het even goed uitgezocht maar wil je meer dan 1000 euro uitgeven dan lukt het. Aandrijfassen moeten fuseehuis moet ivm aandrijfas vertandingen, koppeling plus vliegwiel diam. En aantal tanden komen niet overeen en een compleet schakel mech is een vereiste en dan komt de bak er nog bij plus al mijn uren die ik niet berekenen mag. Bedankt nogmaals voor de info. Bak revisie it is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En als je de bak dan toch laar reviseren, vraag dan of het mogelijk is er een langere vijf in te zetten, zodat je toerental lager is op de snelweg.

Heb zelf net een 6 bak in een 2.0i ((35i passat)) gebouwd......120 km p/u. = 2650rpm.....moet zeggen, bevalt goed, en rijd zuniger, en probleemloos.

En, die diesel, kan dat zeker wel aan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je nog niets gedaan hebt dan probeer eerst maar eens nieuwe bak olie. Vw heeft speciale olie voor bakken met problemen, ca. E 10 per liter 2, 5 liter nodig. Vooral de hakende 2 is daarmee bij 2 van mijn autos als sneeuw voor de zon verdwenen.

Voor de olieplug heb je een speciale dop nodig, stelt verder niets voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden