Ga naar inhoud
  • 0

Auto op snelweg uitgevallen


Kobazz

Vraag

Goedemorgen mede Passat bezitters,

 

Laat ik mij eerst voorstellen, gezien dit mijn eerste post op dit forum is. Ik ben Holly uit Doetinchem en ben een trotse bezitter van een Passat 1.9 TDI Bluemotion 2008 MC BLS met alweer 225.000 op de teller. Nu we dat gehad hebben, even de probleemstelling.

 

Afgelopen jaar heeft de auto mij helaas twee keer in de steek moeten laten en dat nog wel beide keren op de snelweg in Duitsland. Ik weet niet of het toeval is maar het regende toen wel en niet zacht ook.

 

-Beide keren tijdens het uitvoegen in de bocht en terugschakelen naar de 3e versnelling.

-De Auto begon te stotteren en trok niet meer verder. De motor sloeg niet af.

-De melding "Engine Fault, visit workshop" verscheen samen met een knippered gloeispiraal lampje.

-Meerdere malen stationair de motor af- en aangeslagen. Rijd dan een paar meter en houd er weer mee op.

-ECU uitgelezen met mijn ODB scannertje met de volgende algemene P code:

P0699 - Type: Powertain - Computer and Auxiliary Outputs - ISO/SAE controlled, Description: Sensor Reference Voltage "C" Circuit High.

-De auto beide keren laten afslepen naar een algemene reparateur. De monteur heeft de volgende dag niets kunnen vinden. De auto reed weer alsof er niets aan de hand was.

 

Het lijkt wel een kortsluiting door water of zoiets. Zou dat kunnen? Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?

 

Om het probleem erger te maken begon de auto sinds gisteren na een aantal kilometer van werk naar huis te hebben gereden in noodloop te rijden met het knipperende gloeispiraal lampje aan. Dit gebeurde ook in de 3e versnelling. 

 

Weer uitgelezen met een andere P code:

 

P2112 Powertrain - Fuel and Air Metering and Auxiliary Emission Controls  - ISO/SAE controlled, Description: Throttle Actuator Control System - Stuck Closed.

 

Vervuilde EGR klep?

 

Enig idee of het eerste probleem verband heeft met het tweede? Een uitgevallen verstuiver misschien?

 

Indien er iemand in de buurt van Doetinchem zit die een diagnose kan stellen en het probleem eventueel kan verhelpen, dan hoor ik het graag.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo allemaal,

 

Voor de geinteresseerden. Ik heb het probleem vanavond kunnen verhelpen. Het lag aan een vastgekoekte egr klep. Ik heb deze ertussen uitgehaald, wat overigens een pokke werk was. Er zit namelijk een derde irritante schroef aan de achterkant van de klep. Zeg maar aan de kant van het dashboard schot, waar je lastig bij kunt met een torx.  Gelukkig was het motortje van de klep niet stuk. Schoongemaakt met poetslappen en WD40 en hij doet het weer super. Geen fouten meer uit te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb in het verleden ook 2 keer soort gelijk probleem gehad.

Beide keren na een bezoek aan de wasstraat, (ja, ja ik weet dat de wasstraat niet goed is voor de lak, dus daar kom ik niet meer na de eerste poetsclinic . Was namelijk 's morgens op weg naar de poetsclinic)

 

Beide keren heeft men rondom met de hoge druk spuit gespoten, en (volgens mij) ook recht voor op de grill.

Na een kilometer of 3 valt de motor uit, en net als Holly schrijft, stukje rijden en weer uitvallen.

1e keer ook afgesleept, 2e keer na herhaalde strats (misschien wel 15 keer elke keer weer een paar honderd meter rijden) thuis gekomen en toen bleef de motor lopen.

 

Betreft ook een BLS uit 2008, echter geen bluemotion.

 

Inmiddels is de EGR door JD uitgeschakeld, bij de chiptuning.

aangepast door gerjol
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden