Ga naar inhoud
  • 0

Elektrische handrem schakelt zichzelf automatisch uit bij wegrijden?


Bonny

Vraag

Heren,

 

 

Mijn Passat B6 heeft een elektrische handrem (geen autohold) en naar het schijnt moet deze zich automatisch uitschakelen bij het wegrijden.
Dit gebeurd vaak ook wel maar niet altijd. Soms heb ik het idee dat ik meer gas moet geven (harder wegrijden) dat ie dan wel uitschakelt. 

Ik heb ook wel eens de indruk gehad dat deze geheel niet uitschakelde en heb vervolgens gewoon op de knop gedrukt.

 

Op zich gebruik ik zelf zelden of nooit de handrem, maar ik wil er nu toch wel het fijne van weten.

Kan dit te maken hebben met e.o.a. sensor die aan het begeven is?

(Ik heb geen foutmeldingen in vcds.)

 

 

Groetjes Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

gewoon de stekker van de gordelcontrole doorverbinden, lijkt mij?

 

Begrijp me niet verkeerd: ik rij ALTIJD met de gordel om... op de openbare weg, that is...

 

Het is alleen bij de bestuurdersstoel zo, passagierstoel is gewoon "zoals het hoort". Enige moment wanneer ik zonder gordel "rij" is als ik thuis kom, uitstap om de poort te openen en vervolgens de auto binnen rijd. Nogal lullig om voor die tien, vijftien meter de gordel om te doen imho :P

 

Rijden zonder gordel op de weg is voor mij 'n "no-go", voel me zelfs niet eens op m'n gemak zonder dat ding rond me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of de insteker van een oude gordel afslopen en in de houder steken ;) Soms wel handig voor de bijrijderskant.. als je er iets zwaars opzet pfffff

 

Ook ik rijd altijd met gordel, is gewoon automatisme geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij zou het juist om de passagiersstoel gaan. Als ik er iets "zwaars" op zette zoals laptop ofzo dan ging die gordel piepen  :blink2:

Daar heb ik nu geen last meer van. Heb zelf eigenlijk altijd gordel om ...

 

PS. Je was me net voor Ronald!

aangepast door Bonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kom net thuis van m'n werk en lees dit topic net door. Wat Bonny zegt herken ik ook. Bij mij weigert de handrem ook wel eens en dan voldoe ik aan alle voorwaarden.

Nu gebruik ik m'n handrem maar zelden, maar afgelopen zomer in Frankrijk, had ik hem regelmatig nodig met de caravan. Een paar keer had ik dat hij er niet automatisch afging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

....... op moment dat er geen bijrijder is kin je wel de gordel van bijrijderskant in de houder steken, op moment dat er wel iemand mee rijd is het knopje zo ingedrukt

 

Spullen die ik eventueel voor in de auto mee wil nemen zet ik ook niet op de stoel maar op de vloer, bij hard remmen kan het ook niet van de stoel af vallen.

Is het wat groter dan zet ik het op de stoel met de gordel daar omheen zodat het niet naar voren kan schieten bij een eventuele noodrem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik geef altijd een klein beetje gas, daarna gas los om hem de gelegenheid te geven de rem te lossen en daarna wegrijden. Is een soort gewoonte geworden en werkt goed. Maar heel soms (eens in de 10 keer) krijg ik hem dan toch niet van zijn plaats en moet ik handmatig de handrem losmaken. En dan heb ik echt de gordel om. Ik heb nog niet precies kunnen ontdekken onder welke omstandigheden dat is. Het lijkt heel willekeurig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2-polige stekker onder de bijrijdersstoel losmaken dan reageert ie niet meer op de bijrijdersstoel.

Heeft dit invloed op de werking van de airbag aangezien de wagen dan niet meer detecteerd dat er iemand op die plaats zit ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraag ik me af, hoort er eigenlijk verschil te zitten tussen het gedrag van de automatische handrem bij een B6.5 (3C) en een CC (3AA) ?

Mijn vorige passat deed eigenlijk precies wat hier omschreven wordt, instappen, gordel aan, DSG in D, handrem gaat automatisch uit. Handrem aan zodra bak in P gaat en de gordel afgedaan wordt.

 

Huidige CC (ook DSG), wordt nergens koud of warm van, moet hem handmatig aanzetten, en ook weer handmatig uit.

Van beiden auto's is wel de geen-gordel waarschuwing uitgezet. (mocht dat relevant zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heeft er mss wel iets mee te maken dat dat uitgeschakeld is. hij moet namelijk detecteren dat de gordel in geklikt zit, anders gaat de handrem er niet automatisch van af. Mss eens door iemand in de buurt met vagcom eens terug laten opzetten, om te kijken wat het doet.

Kan me niet inbeelden dat het bij een 3c wel zo is en bij een cc niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, zie een aantal postings terug, ik doe wel m'n gordel om maar meestal pas als ik net weggereden ben.
Dus dat zou wel de oorzaak kunnen zijn van dat de handrem er niet afsprong op die momenten.

Maar sinds dat ik dat weet let ik er op en voorlopig heeft ie het altijd netjes gedaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraag ik me af, hoort er eigenlijk verschil te zitten tussen het gedrag van de automatische handrem bij een B6.5 (3C) en een CC (3AA) ?

Mijn vorige passat deed eigenlijk precies wat hier omschreven wordt, instappen, gordel aan, DSG in D, handrem gaat automatisch uit. Handrem aan zodra bak in P gaat en de gordel afgedaan wordt.

 

Huidige CC (ook DSG), wordt nergens koud of warm van, moet hem handmatig aanzetten, en ook weer handmatig uit.

Van beiden auto's is wel de geen-gordel waarschuwing uitgezet. (mocht dat relevant zijn)

dan zou ik eens nagaan of het contact in de gordelklikker nog werkt. als deze defect is dan krijgt hij geen signaal binnen dat jeje gordel aan hebt, dus gaat hij niet vanzelf van de handrem

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden