Ga naar inhoud
  • 0

Elektrische handrem schakelt zichzelf automatisch uit bij wegrijden?


Bonny

Vraag

Heren,

 

 

Mijn Passat B6 heeft een elektrische handrem (geen autohold) en naar het schijnt moet deze zich automatisch uitschakelen bij het wegrijden.
Dit gebeurd vaak ook wel maar niet altijd. Soms heb ik het idee dat ik meer gas moet geven (harder wegrijden) dat ie dan wel uitschakelt. 

Ik heb ook wel eens de indruk gehad dat deze geheel niet uitschakelde en heb vervolgens gewoon op de knop gedrukt.

 

Op zich gebruik ik zelf zelden of nooit de handrem, maar ik wil er nu toch wel het fijne van weten.

Kan dit te maken hebben met e.o.a. sensor die aan het begeven is?

(Ik heb geen foutmeldingen in vcds.)

 

 

Groetjes Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ids, weet je dat zeker? Ik hoor nl. van andere merken dat het normaal is dat de handrem zichzelf uitschakelt.

 

Lucas, Meen je dat nou  :roll: ??

Dus die keren dat ie niet weg wilde rijden had ik mijn gordel niet aan of net bezig aan te doen?

Nou dat ga ik straks meteen proberen. Bedankt voor de tip!

 

 

Groetjes Bonny

aangepast door Bonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar ik bergijp dat je geen autohold heb toch.... of wel...

 

Bij autohold gaat de rem automatisch eraf ....

 

Als je GEEN autohold heb gaat de rem niet automatisch eraf...

 

Inderdaad zoals je het zegt ... veel mensen doen dat..maar dat wil niet zeggen dat het goed is...

 

op het moment dat je weg wil rijden, dan moet de elektrisch handrem de pistons nog naar binnen draaien, dus de pistons die vast zit op de schroefdraad krijgt elke keer een lichte wrik.. bij autohold , dan worden de remblokken gewoon aangestuurd en niet de pistons..

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ids ik geloof je meteen, dat is het niet. Ik heb inderdaad GEEN autohold.

Maar ik heb toch echt regelmatig meegemaakt (met name als vriendin wegrijdt) dat ie zelf van de handrem afgaat. Is dat dan een safety feature

 

 

Probeer eens langzaam je koppeling op te laten komen en je versnelling achteruit of op 1 , volgens mij zul je merken dat de handrem er dan op blijft... maar als je door drukt dan zal de rem automatisch eraf gaan..

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij ging hij (voor ik auto-hold erin had) er ook automatisch af wanneer ik wat speelde met de gas en koppeling. Ik hoefde nooit de knop in te drukken bij het weg rijden met de handrem erop. Zelf nu ook nog wanneer ik auto-hold niet actief heb staan.

@@Bonny

Als ik bij je langs kom mag je eens proberen met mijn wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij ging hij (voor ik auto-hold erin had) er ook automatisch af wanneer ik wat speelde met de gas en koppeling. Ik hoefde nooit de knop in te drukken bij het weg rijden met de handrem erop. Zelf nu ook nog wanneer ik auto-hold niet actief heb staan.

@@Bonny

Als ik bij je langs kom mag je eens proberen met mijn wagen.

 Dat doet ie bij Bonny ook, alleen is de vraag of dat goed is voor het system,omdat het niet daarvoor gemaakt is...

 

Nu krijgt Bonny vaker problemen met zijn elektrische handrem...bij het weg rijden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de antwoorden, ik ga het in ieder geval eens goed uitproberen.

Als ik auto-hold inbouw (mijn handrem is blijkbaar geschikt), zal de handrem dan wel automatisch uitschakelen op de juiste/nette manier?

 

 

Gr Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de zelfde ervaring met automatisch "lossen" van de handrem (geen autohold).

Inderdaad moet de gordel ingeklikt zijn, en verder heb ik het idee, dat de combinatie koppeling/ voetrem van invloed.

Regelmatig "lost" de handrem automatisch, maar ook met grote regelmaat niet.

 

Het is voor mij onduidelijk wat de juiste handelwijze is om de handrem automatsch te laten "lossen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je hulp nodig hebt bij de auto-hold dan roep je maar.

 

Bij de handrem hoor je de stelmotoren de rem optrekken. Bij autohold houd hij de blokken gewoon vast en lost hij de druk bij het willen weg rijden. Met de handrem weg rijden gaat zo snel niet aangezien de stelmotoren de blokken terug moet draaien.

 

Maar hij zou de handrem er automatisch af moeten gooien. Zo staat het ook in de handleiding brochure 3.1 pag 157 dynamische wegrijhulp.

Voorwaarden voor het wegrijden met de wegrijhulp :

- het bestuurdersportier moet gesloten zijn

- de veiligheidsgordel van de bestuurder is vast gegespt

- motor is gestart

 

Wegrijden bij ingeschakelde parkeerrem :

Zodra u bij het wegrijden zoals gebruikelijk gas geeft, wordt de parkeerrem automatisch uitgeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lucas heeft gelijk! Zojuist geprobeerd zonder gordel en dan blijft ie staan, maar met gordel lost ie. Nu is het de vraag of mijn fenomeen nu aan de gordel gerelateerd was of toch iets anders. Maar daar komen we nu vanzelf achter.

 

Bedankt voor alle reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lucas heeft gelijk! Zojuist geprobeerd zonder gordel en dan blijft ie staan, maar met gordel lost ie. Nu is het de vraag of mijn fenomeen nu aan de gordel gerelateerd was of toch iets anders. Maar daar komen we nu vanzelf achter.

 

Bedankt voor alle reacties!

bij mijn auto heeft de vorige eigenaar van mijn zitmeubilair iets aan de bestuurdersstoel geprutst waardoor mijn gordel "altijd aan" is. handrem gaat op die manier altijd vanzelf los :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Begrijp me niet verkeerd maar 'ik' heb de gordel altijd om .

Maar mijn rugzak met laptop wil ik nog wel eens op de bijrijdersstoel slingeren en dat wordt dan weer geregistreerd!

Waar kan dat uitgezet worden ?

*sorry voor het off-topic zijn*

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat Lucas zegt is waar, gordel om en in zijn 1 en hij gaat vanzelf van zijn P af.

 

Ik weet dat als je autohold aan hebt staan en je gordel los gooit hij automatisch op de P stand gaat en Autohold uit gaat.

Er zijn ook passats die, zodra je je gordel om doet hij automatisch weer op autohold gaat.

 

Pfff snap je het nog.. hahahahaha

 

Bij mijn ging die in het begin toen ik de Passie had ook moeilijk van P af, bleek dat mijn stelmotor achter niet fris meer was.. met gevolg dat ik later een storing kreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden