Ga naar inhoud
  • 0

nieuwe Passat B8, wat is aan te passen?


Kiprich

Vraag

Hoi,

 

ik krijg deze week mijn nieuwe Passat B8 en ik ben benieuwd wat ik via VagCom kan laten aanpassen. Op internet (via zijn eigen site en marktplaats) zie ik 1 'bedrijf' uit Tiel (kan nergens een adres vinden, vandaar tussen quotes) die aanpassingen aan de B8 doet. Kent iemand dit bedrijf (Chotkan)?

 

Maar ik neem aan dat er meer bedrijven/mensen zijn die dit kunnen en al eens hebben uitgevoerd?

 

Wat ik graag zou willen is onder andere:

  1. achterlichten aan bij dagrijverlichting
  2. rechter spiegel omlaag bij achteruitrijden (indien mogelijk met mijn huidige spiegels)
  3. piep-geluid bij het afsluiten van de auto
  4. ruiten automatisch laten sluiten als het gaat regenen
  5. tellertest
  6. spiegels automatisch inklappen (indien mogelijk met mijn huidige spiegels)

Wie kan mij helpen? Wat ik graag zou horen is welke bovenstaande items aangepast kunnen worden en wie dat wellicht zou kunnen uitvoeren. Ik woon in Gelderland en werk in Utrecht/Overijssel. Een vergoeding is uiteraard bespreekbaar.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Tellertest gisteren bij een collega die analoge tellers heeft aangezet, werkt!

 

Ook dagrijverlichting aan/uit menu optie is aan te zetten en werkt

 

Er is wel een menuoptie aan te zetten om de spiegels in te klappen bij contact uit maar zoals al gezegd heb ik de motortjes niet in de spiegels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vrijwel mijn hele wensenlijst is dus mogelijk. Als het goed is krijg ik morgen mijn Passat weer terug en dan moet ik op zoek naar een plek om deze configuratie aan te passen. top.

Als je snel bent kan je naar de meet komen zaterdag. Kan iemand voor geringe vergoeding al je eensen in laten gaan en kan je genieten van een heerlijke bbq met ijs na in 't Harde. 24 pp volwassene. Zie link in mijn onderschrift

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een memory Ball? Kan je daar iets met over zeggen? Kan ik dat zelf aansluiten, kosten?

 

Dat knipperen wil ik wel naar 4x hebben. 3d knipperen is net te weinig soms.

 

Ook zou het mooi zijn als je een bliepje krijgt als je de auto afsluit. Nu kan ik niet zien of horen dat ik de auto afsluit. Erg onhandig.

 

Hmm.. de lijst met wensen wordt steeds langer :) het zijn kleine dingen, maar die maken het net wat comfortabeler en persoonlijker.

aangepast door Kiprich
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een memory Ball? Kan je daar iets met over zeggen? Kan ik dat zelf aansluiten, kosten?

 

Dat knipperen wil ik wel naar 4x hebben. 3d knipperen is net te weinig soms.

 

Ook zou het mooi zijn als je een bliepje krijgt als je de auto afsluit. Nu kan ik niet zien of horen dat ik de auto afsluit. Erg onhandig.

 

Hmm.. de lijst met wensen wordt steeds langer :) het zijn kleine dingen, maar die maken het net wat comfortabeler en persoonlijker.

@@Kiprich kijk dit maar een door, dit is een howe to van Navi16.

post-18022-0-68649300-1442131436_thumb.jpg

Mirror dip is een zeer handige optie bij het achterruit rijden.pdf

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb memory dip bij mijn B8 en de B8 van een collega aangezet en dit werkt zonder modificatie van de spiegelbehuizing en zonder geheugenstoelen.

 

Er zijn wel wat nadelen , je kan bv niet instellen hoever hij moet zakken.

Dit gaat met een vaste stap.

 

Als je na achteruit rijden (spiegel is dus naar beneden) niet even wacht met uitstappen tot hij weer omhoog is heb je kans dat de spiegel in een verkeerde stand komt te staan (te hoog of te laag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de spiegel gekanteld is kan je hem normaal gesproken instellen hoe hij moet staan in kantel stand, zo dat je bv de stoep kan zien. Als je dan weer voor uit rijd gaat de spiegel weer terug naar de normale stand. Ook als je de auto uit zet gaat de spiegel ook weer naar de normale stand. dit is zoals het bij mij werkt. De knop van de spiegel moet dan wel op de rechter spiegel staan..

 

Grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net mijn auto laten aanpassen.

 

- achterlichten samen met dagrijverlichting

- geluidssignaal bij sluiten en openen van de auto

- tellertest

- rechter spiegel kantelt bij achteruit rijden

 

Helaas werkte de aanpassing om de ramen automatisch te sluiten bij regen niet. Aanpassing in de boordcomputer wel aangezet, maar het functioneerde niet.

 

Al met al ben ik erg tevreden met deze aanpassingen. En bovendien zijn ze snel doorgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ondertussen de instelling gevonden om rijschoolmodus aan te zetten en weet hoe je de menu opties voor ACC en voetgangers beschermings assistent aan kan zetten

Die laatste 2 hebben denk ik nog extra codering in andere modules nodig.

Zodra je iets aan of uit probeert te zetten krijg je de melding dat dat niet mag en vcds laat errors zien.

Ik ga daar nog wel eens verder naar kijken zodra ik tijd heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@EdTo01

 

Ik heb ondertussen de instelling gevonden om rijschoolmodus aan te zetten en weet hoe je de menu opties voor ACC en voetgangers beschermings assistent aan kan zetten
Die laatste 2 hebben denk ik nog extra codering in andere modules nodig.
Zodra je iets aan of uit probeert te zetten krijg je de melding dat dat niet mag en vcds laat errors zien.
Ik ga daar nog wel eens verder naar kijken zodra ik tijd heb

Hi Ed,

 

Ik zou voetgangers bescherming en File assist moeten hebben. Ik zie die niet in mijn menu (alles is nog standaard). Klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Neem anders even een kijkje op http://www.chotkan.nl/vag/. Hij heeft mij uitstekend geholpen met alle aanpassingen!!

Ik heb de website bekeken, en ben zeer geïnteresseerd in een aantal aanpassingen voor mijn Passat B8. Er staan geen prijzen op de website, weet jij hoe de tarieven in elkaar zitten ?

Is dit per module aanpassing of hebben ze een all in tarief. Wat ben je er ongeveer voor kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden