Ga naar inhoud
  • 0

Per abuis service interval in MFA gereset, wat nu?


Wiebe67

Vraag

Hallo Forum,

 

stom stom stom, ik weet het!  :roll:

Na bij de dealer vorige week een Longlife beurt uitgevoerd te hebben dacht ik dat ze vergeten waren om de service interval te resetten. De MFA gaf: ---- km en ---- dagen.

Inmiddels weet ik beter, je moet eerst 500 km rijden. Maar helaas heb ik de service interval via de MFA al gereset. Ik zit nu met een interval van 15k ipv 30k !

 

Weten jullie of ik dat kan aanpassen? Alleen via VCDS? http://www.gerritspeek.nl/vag-com_service.html

Of komt de Longlife interval van 30k straks gewoon weer terug in de MFA en verdwijnt mijn handmatige reset? (vrees van niet als ik het onderhoudsboekje lees :blink2: )

 

Iemand?

aangepast door Wiebe67
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan via vcds de reset kilometers instellen naar welke km stand hij moet gereset worden (15d of 30d km) en je kan ook instellen hoeveel kilometers (willekeurig getal bvb 12.342km) hij nu nog mag doen tot de volgende service interval alsook hoeveel dagen hij nog mag

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag Wiebe op bezoek gehad, weliswaar eerst in de regen maar we zaten toch gezellig binnen. (Buren zullen wel gedacht hebben, twee kerels in de auto met beslagen ramen op de parkeerplaats  :blink2: )

Aangepast:

1- Interval weer terug gezet naar variabel interval. Gaat met de nieuwste modulen niet meer met de SRI reset maar via adaption in 17-instruments. Is er niet duidelijker op geworden. Eerst moet je de olie kwaliteit resetten naar good quality en dan de ESI restten. De kanalen hebben geen nummer dus je moet ze handmatig zoeken.

2- Comming home/leaving home via mistlichten aangezet.

3- Tear wipe achter (via boordnetmodule)

4- Tear wipe voor (via RLS menu)

5- Rainclosing. (via boordnet en RLS menu)

6- Comfort knipperen snelweg naar 4 keer gezet.

 

Alles getest. In de nieuwste modules moet je voor de tear wiping voor ook rijden, stilstaand doet hij het niet.

De rainclosing getest met de plantenspuit maar die deed het (nog) niet.

@@Wiebe67 nog even proberen om de wagen 10 minuten te sluiten en het dan te testen, we waren denk ik te snel.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden