Ga naar inhoud
  • 0

[Opgelost] Versnelling gaat niet naar 2, 4 en 6


kokop

Vraag

Vanmorgen onderweg naar werk kon ik opeens niet meer schakelen naar 6. Heb daarna ook geprobeerd naar 4 en 2 zelfde probleem. 

 

Ik kan wel schakelen naar versnelling 1 3 en 5 zonder problemen. Aangekomen bij werk heb ik gemerkt dat als ik hem op neutraal zet dat de pook iets na achteren was. Net alsof hij op 4 staat.  Daarna heb ik hem in zijn 3 gezet en naar voren geduwd. Ik kan nu wel naar 2 4 en 6 schakelen maar wel met een krakend geluid tijdens schakelen. 

 

Ik heb ook de pookhoes eraf gepakt en kan heb gezien dat de rubber onder de pook (lichtbruin/geel) gescheurd is. Kan dit te maken hebben dat deze rubber of iets anders/simpels de versnelling op zijn plaats houd?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

We hebben net gekeken.. Het is de kabel.. Er zitten inderdaad 2 kabels. Wat we gezien hebben is 1 kabel voor achteruitversnelling en 1 kabel voor de rest..

 

We hebben er een klem opgezet tijdelijk maar die ga ik loshalen.. Donderdag ga ik naar munchen voor een paar dagen met de auto.. Hoop dat dat geen problemen opleverd. Nadat ik terug ben wordt de kabel vervangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zitten idd 2 kabels op tussen pook en bak.

De ene kabel is voor het bewegen van pook naar voor en naar achteren, de andere kabel is voor de beweging van links naar rechts.

Deze beweging word overgebracht naar de schakelklok in de versnellingsbak. Het lijkt er op dat er iets mis is met de kabel of bediening van de beweging van voor naar achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

HDV of HDU.. Is niet echt duidelijk

 

Onderdeelnummers heb ik ook gevonden. 

 

Bij mij is schakelkabel kapot 3c0 711 265 AD 106 euro. Zal ik dan de keuze kabel ook gelijk meenemen kost 113 euro? Of gewoon laten zitten? 

aangepast door kokop
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden