Ga naar inhoud
  • 0

Climate Control wordt niet koud?


dave V6

Vraag

Beste iedereen,

 

Ik rij in een VW Passat 3BG 2.5 TDI V6 en alles werkt naar behoren. (zelfs de nokkenas is nog volledig goed ondanks mijn AKN motorcode.

 

Nu heb ik wel een probleem met de Climate Control.. Als ik de CC op warm zet wordt hij overduidelijk WARM. Maar zet ik hem op koud wordt hij nooit kouder dan de buiten temperatuur? Mag ik ervan uitgaan dat ik hem gewoon een service beurt moet geven of denken jullie dat er misschien een onderdeel kapot zou zijn?

 

Met de servicebeurt die ik aankomende week ga laten uitvoeren gaan ze alles reinigen en bijvullen. Maar stel dat dit niet de oplossing is? Wat kan er dan nog mis zijn?

 

Ben nog maar net bekend met heel het CC systeem en weet nog niet echt wat ik er allemaal van kan verwachten qua reparaties.

 

Ik hoop dat mijn matige informatie toch tot wat nuttige antwoorden kan leiden! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De introductie staat in het forum! :)

 

Ik ga binnenkort maar full member worden want het lijkt er nu al op dat dit forum het waard gaat zijn! De sticker is ook leuk!

 

Alleen de airco jongens? Denken jullie dat dit inderdaad een kwestie van bijvullen is of zou er het 1 en ander kaduuk zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Terug van de service-beurt... De vloeistof was COMPLEET leeg en toen hij er aan wou beginnen zag hij al dat de ventilator niet aansloeg. Toch maar bijgevuld maar helaas... Zou dit een probleem van de compressor zijn of ligt het dieper? En volgens site #1 is repareren 120 euro en site #2 800? Waar kan ik vanuit gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja helaas hadden hun alleen bijgevuld... was bij DeSprint en hun doen niks anders dan bijvullen en voor meer vragen werd ik doorgestuurd naar een ander bedrijf... Maar omdat de airco compleet leeg was kan ik er wel vanuit gaan dat er een lekkage zit helaas. Ben nu bezig de dealer onder garantie aansprakelijk te stellen maar hij reageert niet D:

 

Wordt een duur grapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nico of een andere? Nico is de gene waar iedereen in deze buurt wel over te spreken is!

 

Voor de rest ga ik zaterdag even de relais nakijken en daarna de motor laten uitlezen. Zou wat zijn als het probleem iets heel kleins is!

 

Helaas was het aircogas 0 van de 600ml dus ben bang dat er wel echt een lekkage zit..

 

In ieder geval bedankt voor de reacties en ja... wordt vervolgd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft de Sprint opnieuw gevuld of alleen vacuum getrokken?

Dat moet namelijk eerst voordat de boel gevuld kan worden en dan zou een lekkage al opgemerkt moeten worden want dan krijgen ze de boel niet vacuum getrokken.

En maurice van autotasmo is een hele goede monteur en niet te ver van spijkenisse.

Welke nico bedoel jij in spijkenisse?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft de Sprint opnieuw gevuld of alleen vacuum getrokken?

Dat moet namelijk eerst voordat de boel gevuld kan worden en dan zou een lekkage al opgemerkt moeten worden want dan krijgen ze de boel niet vacuum getrokken.

En maurice van autotasmo is een hele goede monteur en niet te ver van spijkenisse.

Welke nico bedoel jij in spijkenisse?

 

Is dat niet een standaard handeling dan ?

Doet een airco vul/weeg/vacuum apparaat dat niet in één cyclus ?

 

Vdub heeft het probleem bij onze InkyBlue opgelost.

Aparaat wordt aangesloten en doet alles volautomatisch. Tot en met bonnetje printen.

Alleen rekening gaat met de hand  :wink:

aangepast door Petroman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is de Nico die ik bedoelde :) http://www.nrcarrepair.nl/

 

en de sprint heeft heb vacuum getrokken en gevuld. Toen ik vroeg of er een  lekkage was kreeg ik als technisch antwoord: Ja misschien ik weet niet...

 

Dus ik moet een second opinion krijgen ergens.. Straks zelf even mijn relais nakijken want las op internet dat dat ook wel is het probleem kan zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste meelezers,

 

Vandaag zoals eerder vermeld langs geweest bij de dealer en hun hebben het allemaal nagekeken voor mij.. Hun zeiden dat de pomp van de airco vastgedraaid is en dat die dus vervangen moet worden... Nu hebben hun het over een prijs van 500 inclusief.. Nu ben ik op internet aan het kijken voor nieuwe pompen en alleen die zijn al ongeveer dit bedrag? Zou het zo zijn dat ze hem voor dat bedrag een revisie op mijn huidige pomp gaan uitvoeren of is het gewoon echt mogelijk om een nieuwe pomp inc montage en bijvullen voor dat bedrag te kunnen doen?

 

Zelf moet ik 300 euro bijleggen en de rest is 'van de zaak'

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden