Ga naar inhoud
  • 0

Guy mod


Passat Rdi

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met een 3C8 boordnet hoeft er geen weerstand bij om het extra mistlicht te maken toch?

met 'n ander boordnet toch ook niet? ik heb 'n 23 byte highend boordnet en heb ook dubbele mistlichten (ZEER aan te bevelen om bumperklevers aan te moedigen om afstand te houden!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je bent niet verplicht om een extra draad te trekken maar dan moet er zowieso een weerstand geplaatst worden aan het boordnet. Dit omdat het mistlicht dubbel wordt ingesteld en het mistlicht ook wordt geprogrammeerd als achterlicht (met een 3C8 boordnet ook als remlicht mogelijk).

Omdat je een dubbel mistlicht insteld moet het boordnet dus ook een verbuiker zien op die uitgang.

Mooiste is natuurlijk een extra draad te trekken naar het boordnet. Deze moet van aan het boordnet tot in de klep getrokken worden net als de 2 extra draden voor de knipperlichten van de bi color ring maar deze mogen achteraan blijven omdat hier afgetakt gaat worden van de hoeklichten.

Het bijkomend achteruitrijlicht komt parallel over het origineel achteruitrijlicht te staan.

Dan klopt hier iets niet ????
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een 3C8 boordnet hoeft er geen weerstand bij om het extra mistlicht te maken toch?

Dan is toch de extra draad bij getrokken vanaf het boordnet tot in het kofferdeksel? Zo heb ik het toch altijd gedaan of Guyke zien doen. Ofwel een extra draad naar de koffer ofwel een weerstand op pin 3 van stekker C.

 

Extra mistlicht doen alle boordnetten. Mistlicht als remlicht activeren ging enkel met een 3C8 boordnet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan is toch de extra draad bij getrokken vanaf het boordnet tot in het kofferdeksel? Zo heb ik het toch altijd gedaan of Guyke zien doen. Ofwel een extra draad naar de koffer ofwel een weerstand op pin 3 van stekker C.

Extra mistlicht doen alle boordnetten. Mistlicht als remlicht activeren ging enkel met een 3C8 boordnet

Ja maar...... zo was het niet bedoeld Peter, ik begreep de weerstand niet als je een draad getrokken hebt.

Nu is het volledig duidelijk. ????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen probleem hoor.

Daarom dat ik geschreven had dat je niet verplicht bent een extra draad te trekken. Als je geen trekt zal je toch een weerstand moeten plaatsen.

Ik dacht dat je het werkende had zonder weerstand en extra draad. Heb het namelijk nooit uitgetest of het zonder draad of weerstand ook foutloos werkt (hoewel ik dat zou betwijfelen). Denk dat je zonder aanmelden van dubbel mistlicht niet de functie mistlicht als achterlicht kan instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb momenteel alleen de functies van de extra ringen werkend.

Dus met het standaard mist en achteruitrijlicht.

Ik heb al wel een extra draad klaar liggen van voor naar achter.....

Ik wacht ff op de GuyWulfke-mod meeting om het aan te sluiten ????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zitten nog een hele boel perfect werkende hoeklichten in het overname assortiment. Dus als alles door gaat heb ik nog wel wat hoeklichten in spare en zeker omdat ik hier niks mee ga doen ipv dat guyke deze aanpaste voor sml of om er een zwarte variant van te maken. Zoals ik eens snel gekeken heb zou er misschien zelfs een volledige naar zwart aanpaste set gemaakt kunnen worden.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peter,

 

Ik ben nog op zoek naar een goede buitenste unit rechterzijde, waar alle leds het nog van doen, voor een Variant. Weet jij of Guyke nog leds heeft om de SML te maken?

Ik kan wel eens navragen hoe hij dit deed en eventueel 1 hoeklicht voor je maken zodat je set terug compleet is. Maar dit zal dan 1-malig zijn. Een volledig nieuwe zwarte set maken ga ik niet doen. Je zou kunnen proberen om de defecte unit open te maken en het binnenwerk te wisselen met een perfect functioneel binnenwerk, maar had al eens vernomen dat het terug open breken van een al terug gelijmde unit riskant is voor glasbreuk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan wel eens navragen hoe hij dit deed en eventueel 1 hoeklicht voor je maken zodat je set terug compleet is. Maar dit zal dan 1-malig zijn.

Dat zou fantastisch zijn! Daarvoor wil ik zelfs op een mod-dag in de weg komen lopen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraagje over de binnenste 'bollen' van de buitenste achterlampen.

 

Kan ik die op het rode deel van de nieuwe skyline ringen zetten? En dan evt samen met het mistlamp? Dacht op deze manier een mooi nromaal licht en rem licht te creëren, zonder foutmeldingen.

 

Ik zie namelijk ook schakelingen, waarbij ze de binnenste bol van de buitenste achterlicht compleet met een weerstand laten 'vervallen' en de rode skyline ringen aansluiten op de buiten ring van het buitenste achterlicht (parallel, en dus een stroom deling tot gevolg heeft, waarbij de leds minder fel zouden kunnen gaan branden).

 

Is er een verschil in signaal van de binnenste en buitenste deel van de buitenste achterlicht vwb voltage of stroom (door minder leds)???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraagje over de binnenste 'bollen' van de buitenste achterlampen.

 

Kan ik die op het rode deel van de nieuwe skyline ringen zetten? En dan evt samen met het mistlamp? Dacht op deze manier een mooi nromaal licht en rem licht te creëren, zonder foutmeldingen.

 

Ik zie namelijk ook schakelingen, waarbij ze de binnenste bol van de buitenste achterlicht compleet met een weerstand laten 'vervallen' en de rode skyline ringen aansluiten op de buiten ring van het buitenste achterlicht (parallel, en dus een stroom deling tot gevolg heeft, waarbij de leds minder fel zouden kunnen gaan branden).

 

Is er een verschil in signaal van de binnenste en buitenste deel van de buitenste achterlicht vwb voltage of stroom (door minder leds)???

die leds in de buitenste units worden uit gecodeerd. Niks met een weerstand te maken
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraagje over de binnenste 'bollen' van de buitenste achterlampen.

 

Kan ik die op het rode deel van de nieuwe skyline ringen zetten? En dan evt samen met het mistlamp? Dacht op deze manier een mooi nromaal licht en rem licht te creëren, zonder foutmeldingen.

 

Ik zie namelijk ook schakelingen, waarbij ze de binnenste bol van de buitenste achterlicht compleet met een weerstand laten 'vervallen' en de rode skyline ringen aansluiten op de buiten ring van het buitenste achterlicht (parallel, en dus een stroom deling tot gevolg heeft, waarbij de leds minder fel zouden kunnen gaan branden).

Dit is standaard al zo. Doorgaans wil men bij een Skyline / Guy mod juist dat binnenste deel van de buitenunits uitgeschakeld hebben, zodat alleen de ringen branden. En dat wordt bereikt door een draad uit het boordnet te plukken en met vcds de controle op het achterlicht uit te programmeren.

 

LED's gaan niet zwakker branden bij parallelschakeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden