Ga naar inhoud
  • 0

dorpellijst uitbouwen


Flying Dutchman

Vraag

Hoi leden

 

Ik ga aan vandaag met de info uit KB van Antonio me dorpellijst (3BG) uitbouwen (lekkage) :evil:

 

heeft iemand nog op of aanmerkingen of een soort van "hou hier ff rekening mee". 

 

1 vraag heb ik zwz:  is de losse lijst uitschuiven of trekken. 

 

post-23215-0-71784500-1439623278_thumb.jpg

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

ok, nou heb ik dus die lijsten L+R eraf gehad en onder de bekleding gekeken. Nu is het dus nat op het laagst gelegen gedeelte (comfort-module) vind het na de stortbui van gisteren ook niet echt heel veel.

 

Maar als ik kijk rond de rubbers waar eventueel water naar binnen komt bij een kapotte/porreuse deurpakking is het droog. Zowel isolatie als plaatwerk. ook geen sporen, maar hoger gelegen ter hoogte van de pedalen. wordt het steeds natter.

post-23215-0-33775400-1439643398_thumb.jpg

 

Links: Nattig bij pedalen en comfort. achter alles droog.

rechts: voor en achter nat. 

 

interieurfiter-gechecked

afvoer onder accu-gechecked

afvoer airco-gechecked

 

Voordat ik dus aan de deurpakkingen ga beginnen "zie er een beetje tegen op" het volgende.

 

1)kan er ook water van onder me ecu komen???

post-23215-0-95736200-1439643608_thumb.jpgpost-23215-0-98858600-1439643609_thumb.jpg

 

2) kan water onder de stoelen door lopen van achter naar voren en visa versa.

 

(off topic). wat zit er onder deze deksel (s)

post-23215-0-39684800-1439643531_thumb.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1) ja, heel goed (zelfde probleem als interieur filter)

2) ja (via gat waar buis ventilatie achter doorheen gaat)

 

Het kan niet van links naar rechts en andersom.

 

Het water aan bestuurders kant komt zeer zeker via ECU pakking en combi met troep.

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bestelnummer voor pakking is: 8D1 907 619 (paar euro).

 

Hier is nog wat info te vinden, maar das alleen voor bovenkant waterkast van de ECU/motorregelapparaat.

De onderkant is drie boutjes (2 aan buitenzijde en 1 aan binnenkant).

Dan alle stekkers lostrekken die ter hoogte van het gat in de onderkant zitten (stuk of 5).

Helaas blijft er 1 dikke draad over waar geen stekker van te vinden lijkt te zijn... die moet je ter hoogte van de zekering (die wat meer 'in' de waterkast zit) uit de fitting van die zekeringhouder drukken.

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Top man dit geweldig. Mooi duidelijk dat linkje. Morgen maar ff naar Martin en het hele zooitje bestellen. Pak ik toch maar gelijk ook het interieur filter mee. Onder het mom van beter save than sorry. ECU gaat ik wel spannend vinden. Blijft wel gewoon unplug/plug and play toch. Accu eraf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

topic Dorpellijst uitbouwen is redelijk gewijzigd in pakkingen vervangen. Het is soms toch al moeilijk iets te vinden, ik denk doe er een scheppie bovenop. :angel:

 

Vandaag spulletje op gehaald bij Martin. 

Pakking ECU 8D1 907 619. Interieurfilterbak compleet 3B1 819 640A voor een kleine 25 euri. Ik had gaatjes geboord in de bak.

post-23215-0-81855800-1439913238_thumb.jpg

 

Gelijk bij thuiskomst ff gerommeld aan het interieurfilter. Aangezien het geregend had kon ik gelijk kijken of er nattigheid was. Na demontage werd al gauw duidelijk dat ik niet zo goed gekeken had en dit ook niet zou kunnen zonder demontage. Ik dacht dat het eventuele water via het kanaal naar binnen zou lopen. "das niet waar"  :roll: Nu weet ik het wel. :mrgreen:

post-23215-0-73591500-1439913591_thumb.jpg

 

Nu zat er nog een raar beugeltje over het filterhuis heen, deze heb ik maar weggelaten, zag er niet echt de toegevoegde waarde van.

post-23215-0-78181700-1439913667_thumb.jpg

 

uiteindelijk ben ik blij dat ik het gedaan heb, want ik weet wel zeker dat het gelekt heb daarzo. 

Nu de ECU pakking nog. :blink1:

 

Thx Worfje for showing me the way.

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Graag gedaan!

 

Wel dat gootje terugplaatsen, anders heb je kans dat het toch op je interieurfilter drupt... en je weet waar het dan uiteindelijk terecht komt.

Ah. Natuurlijk. Gootje gaat er weer in.

De ECU/waterkast is ook een mooie uitdaging. Heb je het plastic dopje al gevonden in je parafaan? Daar onder zit namelijk een van de boutjes die de bovenkant van de waterkast dichthoudt.

Ja dat boutje onder dopje ken ik. Heb stiekum al een keer kijkje genomen bij ECU.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren nog een kleine kijk operatie uit gevoerd. daar kwam ik idd een kabel tegen (rode) die onderlangs me dash in ging (on volgbaar) en vast zat aan een zekering/relais blokje/stekker. 

post-23215-0-27998700-1440051745_thumb.jpgpost-23215-0-70154400-1440051757_thumb.jpgpost-23215-0-79521500-1440051760_thumb.jpg

 

Dit was overigens meteen mijn STOP teken, ik wist even niet hoe verder! Ik zag knippen niet zitten en onder dash is hij nagenoeg niet terug te vinden. De (rode) draad gaat naar het paarse gedeelte en die zit weer vast aan het groter (zwarte) geheel. en daar zitten weer 3 draden aan die in een boom verdwijnen.

 

Maar als ik het goed begrijp zou ik deze (rode) draad uit het (paarse) blokje kunnen wippen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo'n pin zit meestal met twee weerhaakjes vast. Door met twee dunne stripjes de stekker in te gaan en de weerhaakjes daarmee plat te drukken komt de pin/kabel vrij. Beetje lastig uitleggen zo met tekst, ik hoop dat je er iets aan hebt.

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok nou waar waren we? Pakking ECU vervangen. (nadat je je dorpellijst verwijderd heb!????! :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

 

Zoals eerder besproken van het indrukken en/of prikken/ wegduwen van palletjes/ haakjes naar de voeding op deze stekker werd hem niet. bij mij.

post-23215-0-29239700-1441317857_thumb.jpg

 

Wou gewoon niet lukken (laten we het maar op niet juiste gereedschap houden). Maar goed, de aanhouder wint. Op diezelfde stekker zitten 2 ander "pins" die makkelijker gaan.

post-23215-0-25606000-1441318122_thumb.jpg

 

Op punt 3 heb ik het paarse gedeelte van de stekker (lichtelijk) gescheiden met met een klein schroevendraaiertje "ff los wippen".

Zo kon ik pin 1 en 2 makkelijk verwijderen. (aanpassing: voeding zou los moeten komen na het los wippen bij punt 3 (uit paarse blokje trekken. 1 en 2 hoeven niet eruit))

post-23215-0-43846800-1441318387_thumb.jpg

 

Eindelijk had ik mijn  :censor:  voeding los. En kon ik die smerige pakking verwijderen. (paarse blokje blijft dus vast aan de zwarte)

post-23215-0-15576500-1441318463_thumb.jpgpost-23215-0-82253900-1441318728_thumb.jpg

 

 

Nieuwe pakking erin. Boel in elkaar zetten, en op naar je volgende "to do". 

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraagje?is t niet makkelijker om in plaats alles te demonteren,waterbestendige siliconekit gebruiken?bouten los,ietjes omhoog,kit eronder ipv nw pakking en weer vast..nog een extra laagje kit erom heen en klaar..moet nog aan allebei kanten doen maar geen zin/tijd om alles te demonteren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden