Ga naar inhoud
  • 0

Welke schijven en blokken


prh

Vraag

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

via mister-auto duurt te lang, 72 uur vanaf morgen.  en bij winparts gaat er nog wat korting af.

 

zijn deze 2 dan goed? bij de blokken van ate staat ook nog een andere afmeting.

 

https://www.winparts.nl/remsysteem/remblokken/c633/remblokkenset-schijfrem-607184-ate/p385503.html

https://www.winparts.nl/remsysteem/remschijven/c632/remschijf-425158-ate/p384347.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

Inderdaad lekker bij ATE blijven. Dat is een onderdeel van de Continental groep en dus onderdeel van VAG. Ik heb vorige week via winparts.nl alles besteld voor mijn Passat 3C uit 2010. Vandaag alles gemonteerd.

hoe heb je de achter schijven gedaan i.v.m. de stel motoren. 

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb alleen de volledige vooras voorzien van nieuwe schijven en blokken. De lokale VW dealer heeft mij een printje gegeven van het Nederlands werkplaatsboek m.b.t. de remmen. Zo kon ik de juiste nm afstellen met een moment sleutel. Ik kan deze wel uploaden mocht daar behoefte aan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ooit op vorige auto Brembo schijven gemonteerd.

Maar die vielen me zwaar tegen, waren snel krom.

Er zal ongetwijfeld beter after market spul zijn, maar ik was gelijk genezen.

Als je echt betere remmen wilt, ga dan voor grotere OEM set.

Blijf je in zelfde diameter, valt er met after market weinig winst te halen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb nu een volledige Brembo set eronder met gecoate schijven en nog geen noemenswaardige opmerkingen over te vertellen. Ze stoppen me steeds op de plaats waar ik de wagen wil hebben. Zonder trillingen of bijgeluiden. Misschien wat te maken met het rijgedrag wetende dat mijn vorige set zo een 130d km heeft gehaald (originele set die er sinds km 0 eronder zat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat moet je vooral zelf weten. Ik heb het wel gedaan meer omdat ik de uitdraai van het werkplaats handboek had liggen.

Je bedoeld de centrale naafmoer, jazeker met een momentsleutel. Maar deze hoeft niet los voor het vervangen van de remschijf.

Je bedoeld de remschijf? die zit met een klein schoefje (kruiskop) vast (alleen centreren) en hoeft zeker niet met een momentsleutel.

De remschijf wordt op zijn plaats gehouden door de wielbouten (wel met een momentsleutel en lichtmetaal anders dan staal) te klemmen op de wielnaaf.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden