Ga naar inhoud
  • 0

Elektrische handrem stuk, dan hele "remtang" vervangen?


bjeli

Vraag

Hallo allen,

 

Omdat ik noodgedwongen naar een bepaalde garage moest (eerste keer geweest) toch even ter controle navragen of e.e.a. goed is gegaan.

 

De rechterachter handrem was kapot. Er zat een scheur in het plastic gedeelte. Gevolg, alle remolie uit het hele systeem weg. Voordat ik wist wat het was, heb ik nog 1,5 km naar garage gereden. Op 20 km/h. Want pas de laatste paar milimeters (intrappen tot het einde) pakte de remmen het LICHTJES. 

 

Als je dat moet vervangen, klopt het dat je het elektrische gedeelte niet kan vervangen (omdat het met schroefjes vastzit) en een hele nieuwe onderdeel nodig hebt (remtang). Zie plaatje in link om mn verhaal duidelijker te maken.

 

https://www.winparts.nl/remsysteem/remtang/volkswagen/passat-variant--3c5--bouwjaar-2005-08----/c845-492-12603/remtang-r522801-abs/p237851.html#specificaties 

 

Wat een dure grap!!!! :( :( :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Precies, stelmotor is apart te vervangen.

Deze geeft een elektronische foutmelding en je verliest geen remdruk. Denk eerder dat er een scheurtje in je remslang zit of het lekt bij je keerringen tissen je zuigertjes of wat er gezegd word... remklauw veroest en lekt

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik neem aan dat het motortje in het zwarte gedeelte zit? 

Nu jullie het er zo over hebben, volgens mij zij de monteur idd dat het leek alsof er iets van binnenuit lekte.

Uiteindelijk zat er ook een scheur in het plastice (zwarte) gedeelte. De stelmotor?

 

Maar goed, als de olie uit het hele systeem is verdwenen zal het wel ergens lekken? 

Mogelijk is de kappote plastic omhulsel (scheurtje) van de stelmotor niet stuk....

 

Enfin, als ik lees was de stelmotor apart te vervangen maar de vraag is of die wel heel was. Ok. Vooruit. Is nu alles nieuw rechtsachter. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga ik inderdaad doen. Ik moet zeggen dat ik er zo weinig mee te maken heb gehad dat ik net aan kan herrineren waar het reservoir zich bevindt...

 

Nee, helaas geen foto. 

 

Nog een praktische vraag nadat die gerepareerd is. Kan het zijn dat ik nu ietsje dieper moet intrappen voordat hij harder remt? Voorheen als je al licht intrapt remt hij al aanzienlijk en klein beetje meer zat je op de voorruit. Nu zit er veel meer ruimte tussen. Overigens niet slecht. Voor het eerst een noodstop gemaakt (als test) en ik werd hard door mn riemen tegen gehouden en de gevarenlichten gingen zelfs aan (nog nooit gehad! of zo hard heoven te remmen). Nu lijkt het erop alsof je meer kan doseren. Je gaat van remsterkte (als voorbeeld) van 1, naar 2, naar 3 terwijl voorheen was het van 2 naar 5 naar 9. Alsof je minder 'remstanden' had. Ik heb nu meer ruimte om bij het intrappen de gewenste "rem" te pakken.

 

Ik moest het voor mijzelf testen. Als je 160 of meer op de cruise rijdt wil je toch weten dat je remmen het goed doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Reservoir zit als je voor de auto aan de rechterzijde (bestuurderskant) tegen het schutbord. Geel dekseltje als ik het me goed herinner :)

 

Er kan best nog wel lucht in zitten dan is ie wat sponziger als voorheen. Als het niet beter wordt even teruggaan en vragen of ze hem nog een keer ontluchten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden